Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Sjunga för mannen trots så där sångröst?

Om du bara kan hålla tonen tycker jag du ska göra det! Men om du skulle vara rent tondöv kanske det inte är en bra idé. Ring upp en sångpedagog och be om en lektion där den kan ge tips och säga om det funkar kanske :) Såg en video med en brudgum som sjöng och tyckte han var jättebra, det lät hemskt och blev bara komiskt, och så vill man ju inte att det ska bli! Dock tycker jag att det får vara ganska dåligt innan det inte är stämningsfullt och gulligt. Men kolla med någon som kan eller lägg upp en ljudfil vi kan lyssna på :) 

• förlovadflicka
    4Juni2011 skrev 2011-03-22 13:05:07 följande:
    Var inne på detta också men är nyinflyttad på en liten ort så är dessvärre osäker på om det finns sångpedagog eller hur jag ska leta. Tips?
    Vill inte fråga någon jag känner heller om hjälp då jag vill hålla det hemligt i fall jag skulle ångra mig...

Får se om jag vågar lägga upp en ljudfil =) ska testa och spela in någon dag..
    Om det finns någon musikskola eller annan skola kan du hitta någon musiklärare som kan musik. Eller så kan du skicka en fil till mig så kan jag svara ärligt, går musikgymnasie och pysslar mycket med musik :) 
Svar på tråden Sjunga för mannen trots så där sångröst?