• vifyra

Hjälp! Jag har börjat tvivla

Kan man få ett fint bröllop för 40 000?
    Börjar tvivla på att vi klarar oss på 40. Jaa vet att vi kan vänta men nu bestämde jag mig för i år och för 40 000..

Är såå rädd att efter festen blir tråkig och att gästerna har jätte höga förväntningar som att man ska vara på en super snygg resturang eller nåt.. Gästerna har ju vart på den del bröllop satt säga :(

Ångest!!

Vi kommer ha buffe. Köttet kommer jag köpa för 3900 till dessa personer resten av maten gör vi själva. Köper vi drickat på systemet blir det batalbar efter middagen, köper vi det i tysklad gratis! Klarar man sig på 15000 med mat/dryck tro?

Vi kommer ha 32 vuxna gäster, ev 40

Klänningen 8000
    Ringar klara
    slöja 1000-1500
    Barnen 1400
    Foto 4000
    Hår/smink 3000
    Musik spotify
    Lokal grattis, ett stort nyrenoverat försammlinghem
    Dekorera 2000
    Mat/dryck 15000
    Sång i kyrknan 1000
    Personal 2000
    Blommor kostar?
    Bröllops tårta kostar?
    Bröllops natten klar
    Resan klar
    från och till kyrkan klar

Får ut detta till ca 37000 men jag har säkert glömt något?

• Svar på tråden Hjälp! Jag har börjat tvivla
  • vifyra
    förlovadflicka skrev 2011-03-23 09:12:03 följande:
    Vadå inte fin restaurang? Vår budget är 40 000 och vi ska ha det på en fin restaurang. Vi blir 40 gäster och vi vill ändå inte ha fler. Vi kommer inte att gå miste om någonting, allt kommer vara jättefint och precis som vi vill ha det! Och då hyr vi ändå en extra lokal att ha öppet hus i och bjuder 100 pers eller nåt på kakor och tårta innan. Det gäller bara att sätta en budget och hålla sig till den. 
    Vad tycker din blivande? Det står att du bestämt, kanske kan vara bra att prata med honom, han är ju delaktig och förhoppningsvis insatt i situationen vilket vi här inte är. :)  
    Jaa att jag bestämt!!  För in sambo spela det inge roll om det blev 2011 eller 2012 så jag fick välja i år med denna summa eller nästa år med lite mer.. Han är för övrigt VÄLDIGT delaktig :)
Svar på tråden Hjälp! Jag har börjat tvivla