Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Kan man få platt mage på två månader?

Måste tipsa om en träningsdvd som jag märkte resultat av jättesnabbt, man kan köpa den på iforms hemsida om man tecknar en prenumeration, tror den heter typ platt mage, stark rygg eller nåt liknande, den är jättebra :) 

• förlovadflicka
    Freakie skrev 2011-03-23 18:26:51 följande:
    Hmmm... Den har jag ju stående i en bokhylla. Det borde man alltså kanske testa
    Ja, för allt i världen, gör det! Du kommer inte ångra dig :D Det följer ju med ett test man kan göra innan också så man vet vilket program man ska välja. :) 
  • förlovadflicka
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-23 20:11:03 följande:
    Träna 3 gånger i veckan, konditionsträning och styrka. Aerobicspass kan ju vara kul och göra det lättare att komma iväg (om man vet att man ska passa en tid, komma till ett visst pass så kanske man kommer iväg lättare än om "man kan gå lite senare"...)
    Långpromenader övriga dagar.
    Om du inte kört styrka förut men vill köra på gym nu, så ska du be nån på gymet visa maskinerna ordentligt.
    En träningsdvd kan ju också funka, så kan du köra hemma om du inte vill gå på gym.

Sen är det en övning som du ska göra för magen, den är superbra...den heter Plankan. Googla så får du fram bilder Du ska köra båda "vanliga" Plankan och sido-plankan.
    Man kan också stå i plankan och böja in knäna ett i taget under varandra och liksom rotera höften så. Det är jättejobbigt och bra :) 
  • förlovadflicka
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 20:29:41 följande:
    Inchloss pilates är också värd att rekomendera! 20min träning varje dag så minskar du garanterat ditt midjemått!
    Hur tränar man det? Alltså, hemma eller på gym och var får man tag på instruktioner om det är hemma? :) 
  • förlovadflicka
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 20:46:57 följande:
    Det är en DVD som man kör där hemma. Jag körde den på morgonen innan jobbet. Det är lugnt och skönt och betydligt hårdare och efftektivare än man tror när man håller på. Jag köpte min på Åhléns, men jag tror att man kan beställa den på cdon.se eller liknande.
    Ja, det var tom rea. 99 kr kan jag väl ha råd med ;) Har du märkt resultat än då? :) 
  • förlovadflicka
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 21:04:22 följande:
    Jag körde den innan brölloppet och fick dra in snörningen helt i ryggen tillslut! Det absolut bästa med den är att man får jätte fin hållning också. Efter min senaste graviditet körde jagden några gånger i veckan och fick snabbt tillbaks hållningen och magmusklerna igen.(ja fy vad öm jag var!) Nu väntar jag barn igen så jag väntar bara på att jag kan komma igång igen. Var bara uppmärksam på att följa instruktionerna ordentligt och gå inte vidare med svårighetsgraden förrän de första övningarna sitter på ryggraden. Och även om uppvärmningen kan kännas löjligt enkel, så är den viktig för att få in rätt hållning!
    Rekommenderas det verkligen att man ska köra varje dag? Ska inte musklerna återhämta sig? :) 
  • förlovadflicka
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 22:26:32 följande:
    Börja mjukt, och klart att musklerna ska återhämta sig, men jag tror att jag körde den varannan dag med simning och löpning i mellan. Men efter ett tag blir den lite som en meditation/streching/yoga och kroppen kan klara den i vardagarna iallafall. En härlig vana!
    Ska prova :D 
  • förlovadflicka
    perfektionista skrev 2011-03-24 19:44:05 följande:

Jag har samma problem, och vi är många tjejer som har det. Vissa dagar är ju värre än andra, och det handlar inte om fett utan om att man liksom svullnar. Visst har kosten betydelse, men det är också viktigt att inte stressa mycket och att sova ordentligt. Annars får man stressmage, och när man är smal så syns det direkt.

Nån som har tips på hur man ska äta för att magen ska se så smal ut som möjligt? På morgonen kan min mage vara riktigt snygg, med tydliga magmuskler men sen på dagen när jag ätit så blir den större liksom. (haha ok, inte jättestor men den har inte det där vältränade utseendet liksom :P) :) 
  • förlovadflicka
    perfektionista skrev 2011-04-06 22:08:37 följande:
    En del menar at man ska vara försiktig med kolhydrater om man inte vill ha svullen mage, men jag vet inte om det är sant. Man är ju plattare och fastare på morgonen eftersom vattnet fördelats jämnt över kroppen när man legat ned i flera timmar. Sedan blir man svullnare på dagen. Så är det för alla.
    Jaha, är det därför :O 
Svar på tråden Kan man få platt mage på två månader?