shakynose skrev 2011-03-25 10:14:08 följande:
Eftersom jag och min blivande "tramsar" på detta vis tillsammans, så skulle jag inte reagera alls.Visst, vi kanske inte betygsätter på samma vis, utan det är mer: "Vad tycker du om henne?" "Fula jeans, men ser ut att ha snygg rumpa under!"
Man kan ju inte låtsas att andra människor inte finns, och att vissa av dom har snygga ben, fin hårfärg, bra kläder etc så varför inte ha kul och kommentera?
TS: Jag kommer ihåg att du hade en tråd för ett tag sedan, och att du då sa att du kämpade med behovet av bekräftelse. Iom att du ställer denna fråga så tänker jag att det kanske inte står rätt till ändå, och att du faktiskt borde prata med din kille om hur du känner! Även om det inte är något direkt fel med att kolla på/kommentera andra tjejer, så är det ju ett tecken på att du inte känner dig 100% trygg om du känner att det är obehagligt att han gör det. Det finns en anledning till att du reagerar som du gör, och jag tycker att du borde ta det på allvar istället för att intala dig att allt är okej.
KRAM!
Hej! Jag, jag minns att jag har pratat med dig innan. Alltid lika klok. :)
Killen min är faktiskt den som väldigt sällan kommenterar andra, oavsett på stan eller en kändis. Han blir inte helt till sig även om han skulle se någon jättevacker. Jag däremot brukar göra det bara sådär för skojs skull, kommentera sådär om utseende/stil när jag tycker något. Jag har altlid varit sådan.
Du har rätt i det du säger dock! Nått är det ju för att jag reagerar som jag gör. Jag känner mig trygg med killen, han visar sin kärlek på alla sätt, varje dag. Men det har varit lite struligt när det gäller sexet. Vi båda har varit väldigt stressade och trötta pga jobb, särskilt han, och i mitt förra förhållande blev sexet en slags bekräftelse, då det var superbra men det andra var sådär. Så jag har väl tagit med mig lite av det i detta förhållande. Att vi har mindre sex betyder ju inte att jag automatiskt är mindre attraktiv. Men det har jag "trott" längre. Nu börjar det arta sig och han gör allt för att jag inte skall må dåligt. Men självförtroendet har fått sig ett litet slag (och det vet han, vi har pratat massor), antar att det är därör jag reagerade lite. Det med betygsättningen tog jag upp igår bara spontant, lite lätt och frågade om de verkligen håller på sädär och skrattade. Han skrattade helt obekymrad och log och sa herregud nej, det var bara ett skämt. De gjorde det när de var singlar, så det var bara ett "nostalgi" skämt (om man nu kan säga så).. och utan att göra historien lång, vet jag att han är ärlig. idag bryr jag mig inte alls om det. Blev väl bara i stunden.
:)