Inlägg från: Margris |Visa alla inlägg
  • Margris

Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?

Har också hört om City Gross..kanske värt att kolla upp. Men vårt problem med frakten återstår, men det löser sig :)
    Skolor kan jag bara komma på en för tillfället och det är Altinska (Hedbergska).
    Annars är ju Stenstans bageri oslagbara. Vi tänkte inte beställa någon speciell bröllopstårta utan ta en ur deras ordinare sortiment. De kostar 210:- för 10 bitar, inte så farligt tycker jag. Jag gillar inte vanliga gräddtårtor så det blir en moussetårta med browniebotten.

• Margris

Var lite snabb att posta. Det står mellan den här på bilden med browniebotten, mjölkcholkadmousse och svartavinbärsmousse eller en med passionsfruktsmousse och då blir det vit choklad runt om.

• Margris

Det är den också. Så god att jag inte kan tänka mig att beställa någon annan tårta. Jag gillar egentligen inte tårta med Stenstans älskar jag :)

• Margris
    missyJ skrev 2011-04-09 18:52:15 följande:
    Var in på city gross idag iaf o skulle testa deras, dom gör inte bröllopstårtor ÄN. Eftersom de är så nyöppnade hade dom inte bemanning för att göra sånt utan isf fick vi återkomma senare under våren och se om de ev fått in en till "bagare" då!
    Tråkigt tråkigt, men i veckan ska ja iaf ta mig en rajd ner på Ica maxi & Coop i Birsta för o kolla deras priser & smaker...

Blir dock en gåta hur ja ska kunna testa smakerna då jag går på cambridge nu  :) haha får väl smaka o spotta ut igen:) Haha
    Ok, då vet vi det :) Ica Maxi har väldigt bra bageri. Det är han som äger Stenstans som har hjälpt till att starta upp bageriet där har jag hört.
    Haha...det blir som att prova vin då, smaka, snurra runt tårtan i munnen och spotta ut ;) 
  • Margris

midsommar11: Välkommen! Vi bor i Sundsvall men ska gifta oss i Bollsta :)

• Margris

Det ska ju finnas någon i Söråker också som gör tårtor....

• Margris
    missyJ skrev 2011-04-10 19:57:44 följande:
    nu är bröllopsviten bokad oxå :)
    Åhh, var då?
  • Margris
    missyJ skrev 2011-04-19 06:49:16 följande:

Mellan oss och kyrkan typ :) så de blir nog kanon bra :) Måste åka upp i veckan och prova min klänningi gen  oxå:) Har ju gått ner 11 kg sen jag köpte den så  lite kommer den ju behövas sy in :)

Bra jobbat! Själv borde jag försöka men kroppen vill inte samma som knoppen :)
  • Margris
    missyJ skrev 2011-04-26 16:16:45 följande:

Nä är rätt stolt över mig själv om man nu får vara det i detta land :) haha

Däremot så ha vi fått återbud nu av log-ägarn då dom skulle ställa in ett dödsbo där i dagarna efter den enas pappa som gått bort! Så nu är vi utan festplats igen :S  SUCK!

Får nog bli partytält på svärpäronens mark, Nu måste inbjudan ut och den ska skickas i veckan så de är bara platsen som måste tittas ut :) haha :)

Klart du ska vara stolt, det är en stor bedrift!

Hoppas att det ordnar sig med partytält och allt :) 
  • Margris

Vi har i påsk provätit vår meny och om inget annat blir bra på vår dag så blir maten det iaf :)
    Det var över våra förväntning, ändå hade jag ganska höga förväntningar innan. 

En sakerna vi har kvar att bestämma är skumpan till välkomstskålen. Det finns för mycket att välja på.
    Någon som har några förslag på bra mousserande vin? Helst inte mer än 150:- flaskan. 

• Margris

Asti gillar ingen av oss....
    Den vi gillar bäst hitentills är Geisweiler Monopole Crémant de Bourgogne Brut 98:-
    men vi vill prova några fler, det är ju kul ; )

Hindersprövningen har vi skrivit ut så det ska bara skrivas på. Imorgon ska jag träffa frisörer, florister och sömmerska det ska bli spännande och höra vad de säger (eller så bryter jag ihop och gråter) : )

Tårtan har vi kvar att beställa, men vi vet var vi ska beställa och vad.

• Margris

Vi har också fått tillbaka hindersprövningen så vi är godkända.
    Min klänning är hos sömmerskan, det var bara lite trimmning i fållen kvar. Min sambo har fixat sina kläder så han är klar. Frisörska och florist är bokade och pratade med : )
    Bordsplaceringen är påbörjad och likaså festprogram. 
    Det enda jag har lite "ångest" över är att vi inte har fixat tårtan än...måste göra det den här veckan.
    Sedan är det transport till vigseln och transport till hotellet som är kvar....det känns att det börjar närma sig!

Jo sen håller jag tummarna för att mina fröer växer sig stora och fina så att vi kan hålla ner blomkostnaden ; ) 

• Margris

Det är häktiska dagar : ) Äntligen har vi gjort vår tårtbeställning så det är ännu en sak som kan stryckas, så skönt!

• Margris

Min bukett kommer att gå på ca 800:- jag kommer att ha vita kvistrosor, vit fresia, vit hortensia, trollhassel och läderblad.

• Margris

Pimory: Min ring kostar ganska precis 3000:- 

Plceringskort måste jag beställa, tack för påminnelsen : ) 

• Margris

5 dagar kvar för oss : ) och nu börjar nerverna göra sig påmind. Börjar få svårt att sova och kan ligga vaken flera timmar och bara fundera...kommer att se ut som ett vrak när det är dags ; )

• Margris

Min gubbe ska få sin svensexa i  morgon, är nervös för vad dom ska hitta på med honom...man vet aldrig med det gänget.

• Margris
    missyJ skrev 2011-07-24 21:40:05 följande:
    åh gud va spännande du fåt uppdatera oss sen va som hände :)
    Grabbarna i gänget här är oxå lite oförutsägbara så ja olgger på helspänn ja med o vill veta :) haha
    Nu har dom varit o hämtat honom. Är inte så nervös för aktiviteterna utan mer för hur mycket dom ska supa ner honom...
  • Margris
    missyJ skrev 2011-07-25 15:52:31 följande:
    Margris - gud va roligt :)
    Ja jag har fått lite statusrapporter under kvällen och det har gått ganska bra...han är bara gul och blå om halva kroppen ; )
    Själv har jag slitit som ett djur i festlokalen men nu är möblering och dukning klar iaf : ) 
Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?