• Ylviz

Skobyte - Min nya stragegi

Är det någon mer än jag som tänkte byta skor 3 gånger?
    Först de syndligt höga klackarna på 11 cm på foto och sedan en bekväm klassisk danssko på 3,5 cm och därefter när fötterna värker åker de platta skorna fram
    Min tanke är att fina klackarna tas fram för nattligt bruk tillsammans med de snygga underkläderna
    Vad tror ni om det? Bra plan för att fötterna ska hålla hela dagen eller för mycket att släpa på?

Lägg gärna ut bilder på era skor och vart ni har köpt dem och hur länge ni tänker gå i dem

Älskar skor
  • Svar på tråden Skobyte - Min nya stragegi
  • TheD

Jag har inte hittat några skor som faller mig i smaken men klacken ska vara 7-7,5 cm då klänningen är sydd efter det. Och dem tänker jag gå i hela dagen. Sen är det ingen hög klack heller :)

• Ylviz

Det beror ju helt på vad man är van att gå i. Själv har jag ju helt gympadojjor och då är 7 cm otroligt högt. Kanske var lite dumt att ta ett par med 11 cm men jag kunde inte låta bli. Kände att jag skulle utmana mig själv lite

Har du kollat brados.se? De har många brudskor. Annars kan jag rekommendera dansskor de är gjorda för att man ska kunna skrida runt i dem länge

• TheD
    Ylviz skrev 2011-03-25 21:50:27 följande:
    Det beror ju helt på vad man är van att gå i. Själv har jag ju helt gympadojjor och då är 7 cm otroligt högt. Kanske var lite dumt att ta ett par med 11 cm men jag kunde inte låta bli. Kände att jag skulle utmana mig själv lite

Har du kollat brados.se? De har många brudskor. Annars kan jag rekommendera dansskor de är gjorda för att man ska kunna skrida runt i dem länge
    Från brandos skickade jag tillbaka. Och dansskor är det bästa att gå i. Har använt såna i många många år dock ej latinskor men iaf. Jag känner inte för att betala för ett par skor jag bara ska ha en gång så de behöver inte vara så jättefina,,,, bla bla bla.

Jag skulle kunna ha 9 cm 10... men jag vill inte bli alltför lång...vilket låter roligt då jag är 162,5 men jag vill vara liten den dagen :)

Jag ska vänta på att studenthysterin kommer och så vad som kommer. Men kravet jag har är att det ej ska vara öppen då och oftast är det öppen tå på studentskor....
  • TheD

Har gått igenoom ala tusen sidor igen men nej.....

Ska bara bita ihop en månad till så lär väl det spruta vitt i alla butiker ;)

• themandys

Bra idé! Jag kommer ha mina fantastiskt snygga klackar liknande dina (fast i knallrosa) så länge det går bra och sedan byta till ett par bekvämare. Man vill ju kunna dansa inpå småtimmarna ;)

• pumiz

Låter som en bra idé! :)  Jag undrar bara hur det blir med klänningslängden då? Anpassar man den efter den högsta eller lägsta skon? Eller spelar det ingen roll? :)
    Om man fållar klänningen till de skor med högst klack, funkar det fortfarande att dansa sen med lägre skor eller riskerar man att snubbla då? :) 

• mrs pitt

Älskar skorna från Menbur! De har många snygga modeller och jag kommer nog också välja ett par därifrån. Däremot hade jag skippat mellanskorna och gått rakt på de platta. Jag tror faktiskt inte att du kommer att använda alla tre ändå...

• Ylviz

Tack! Nu måste jag börja öva att gå i högklackat! Hur gör man egentligen, det var så länge sedan jag hade höga skor så jag har glömt. Vill ju inte se ut som jag stapplar fram...
    Tips?
    Nu blev jag sugen på att byta till någon roligare färg jag älskar ju blått Glad
    Bit the bullet - ordered blue shoes online! :  wedding Shoe

• LSJS
    Ylviz skrev 2011-03-26 17:42:53 följande:

Tack! Nu måste jag börja öva att gå i högklackat! Hur gör man egentligen, det var så länge sedan jag hade höga skor så jag har glömt. Vill ju inte se ut som jag stapplar fram...
    Tips?
    Nu blev jag sugen på att byta till någon roligare färg jag älskar ju blått Glad
    Bit the bullet - ordered blue shoes online! :  wedding Shoe

Dom översta var galet snygga!!! Var hittar man dom! Brudskor har jag redan men de där kan man ju ha till nåt annat sommarparty!
    20110528
  • Ylviz

Hittade dom på någon blogg och blev jätteförtjust!
    Dom heter: Menbur Women's Carmichael Peep-Toe Pump, finns att köpa på flera olika sidor och i flera fina färger Skrattande

Svar på tråden Skobyte - Min nya stragegi