• cattitzi

Visa bilder på era inbjudningskort och andra trycksaker!

Hej! Det finns flera bra trådar på BT där det visas inspiration på inredning av festlokal, brudklänningar, brudbuketter mm. Men jag saknar en tråd där vi kan få inspiration till inbjudningskort, festprogram och andra trycksaker. Själv sitter jag i skrivande stund med festprogrammet och layouten vill inte infinna sig!
    Men såhär ser våra inbjudningskort ut:

Hur ser era trycksaker ut?
  • Svar på tråden Visa bilder på era inbjudningskort och andra trycksaker!
  • JennieHJonasson
    cattitzi skrev 2011-03-28 11:32:13 följande:
    Vad hätiga! Hur gjorde ni dem?
    Jaa, det var ju en del olika moment : )

Har svart fejk-skinn på baksidan, nitade fast "adress-lappen" med en öljettslag och sicksackade med symaksinen i hörnen.
    Texten har jag bara skrivit rakt upp-och-ner i ordbehandlingsprogram. Laddade ner typsnitt, det finns många snygga som är gratis.
    Innan jag sydde ihop "skinn-lappen" med ett grönt 15x15 papper, knöt jag ett brunt band igenom de stora öljetterna på framsidan(är vanliga öljetter som du köper i tygbutik, där får du allt du behöver i paketet)
     Jeansflärpen är från ett par gamla jeans jag tänkt slänga, den sydde jag fast med vanlig raksom innan jag sydde ihop fram och baksida. 
  • Amejuli
    cattitzi skrev 2011-03-28 07:45:05 följande:
    Så fina! Har ni gjort dem själva?
    Åh tack! Javisst. Det var inte svårt alls. (Men det tog lite tid)

Det är ett grönt canavaspapper som vi klippte i två stycken (ett papper räckte till två kort)
    Vi köpte dekorationspapper som vi klippte ut fyrkanter i och fotopapper som vi skrev ut små kort på.
    Sen hade vi köpt ett block med scrapbook-papper som vi klippte cirklar ur. (Tycker blocken är smarta eftersom papperna i dem passar ihop även om de är lite olika)
    Sen var det bara att köpa lite fint papper att skriva ut på som vi klistrade inuti, lite band som vi satte under dekorationsrutorna och "klisterpärlor".

Vi gjorde 40 kort och tror att det kostade ca 700 kr. Men då är ej kuvert och porto inräknat.
  • prinsessanogrodan

Om det inte syns så är det alltså blåklint på inbjudningarna. Våra färger är blått,rött och vitt och så är det blåklint som en röd tråd. Alla trycksaker är i samma serie så det är blåklint på allt , blåklint i buketten, blåklint i mitt hår....tärnan kommer ha en blåklintsblå klänning. Dukarna på borden är blåklintsblå....jag älskar blått och både jag och svärmor älskar blåklint Blåklint är även Östergötlands landskapsblomma och det passar oss som är östgötar

• Willowfield

Här är våra..inbjudningskort . Kuverten gjorde jag oxå själv syns inte på bild men de är i samma färg som de ljusa korten (vanilj)

• förlovadflicka

Vi ska nog ha de här :) 

• Humlan66
    c4trin skrev 2011-03-28 12:49:04 följande:
    Här kommer lite "trycksaker" från vårt bröllop :D

Måste få fråga hur du gjorde ljusen ? Du får hemst gärna svara via min gästbok eftersom jag lätt missar svaret annars. Så många trådar att hålla reda på fniss.. Tack tack
  • Gwennie

Här är mina Publisher-alster. Från vänster: inbjudan, festprogram och vigselprogram. På asken står det "homemade" och ska innehålla mina hemmagjorda chokladpraliner (mums!). På glaset hänger ett placeringskort.

• c4trin
    Humlan66 skrev 2011-04-08 10:46:59 följande:
    Måste få fråga hur du gjorde ljusen ? Du får hemst gärna svara via min gästbok eftersom jag lätt missar svaret annars. Så många trådar att hålla reda på fniss.. Tack tack
    http://lillabrollopsbloggen.blogg.se/2011/february/hur-man-gor-eget-monster-pa-ljus.html#comment kan du/ni se hur vi gjorde. Svarade i din gästbok också men tänkte att de kanske e någon annan som också vill göra ljus =)
  • krest

De här inbjudningskorten gjorde jag. Köpte olika papper till alla så det blir lite mer personligt, det tyckte jag var kul. Och sen hade jag svårt att välja ett fint papper också.. hehe
  • Yarrow

Såg här såg våra inbjudningkort och tackkort ut. På inbjudan stod det en länk till en hemsida med All information och på tackkortet fanns en länk till en hemsida med alla bilder från bröllopet :)

• Pinkgrape

Vår inbjudningar kom igår. Vi beställde dom från vistaprint.se

Såhär skulle de se ut

Och såhär blev de :) (Taget med mobilkamera, de ser bättre ut i verkligheten)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • SnartFruSir

Här är våra inbjudningskort

Är fotat med dålig mobilkamera, så slänger med tillverkarens bild med, för så ser de ut i verkligheten:
  • Hoppe

Å vilka fina kort alla har!!
    Jag valde de här till våra vigselprogram och samma serie till placeringskorten.

Svar på tråden Visa bilder på era inbjudningskort och andra trycksaker!