Vad kostar stora Kallor?
Var idag på en liten blomsterutställning av brudbuketter. Frågade då vad en bukett med 3-5 vita stora Kallor skulle kosta. Hon sa att Kallor i juni kostar runt 500 kronor styck. Är detta sant? Någon som har koll på detta?
Var idag på en liten blomsterutställning av brudbuketter. Frågade då vad en bukett med 3-5 vita stora Kallor skulle kosta. Hon sa att Kallor i juni kostar runt 500 kronor styck. Är detta sant? Någon som har koll på detta?
Vi gifter oss i augusti och jag hade också kallor på tapeten. Floristen trodde då att de skulle gå på ca 100 kr st men jag vet inte exakt hur stora de skulle vara, det var en florist i sthlm.
Intressant att se att priserna kan variera så mycket.
Jag gifter mig i början av september och ska ha en bukett med vita kallor och vita rosor (troligtvis).
Kallorna är viktiga för mig, jag vill och ska ha såna i buketten.
Men om det finns finare och billigare blommor än rosor i början av september så är floristen fri att välja dom istället.
Jag kommer att sätta ett maxpris för min bukett och små buketter till mina två tärnor och lämna ett par bilder för referens.
Jag litar så pass mycket på min florist att jag är säker på att hon gör något som överträffar mina förväntningar.
Jag har ännu aldrig sett ett arrangemang som jag varit missnöjd med från henne.
Anledningen att jag väljer just henne är att vi har ett abbonemang på färska blommor och arrangemang till jobbet från hennes företag. Och hon slår oss med häpnad varje gång.
De fåtal gånger som några blommor varit av lite sämre kvalité (om hon har fått dåliga blommor) så kommer hon in en extra gång den veckan och byter ut dom utan kostnad... Det är service och trygghet...
Styckepriset och dagspriset kommer alltså att påverka hur många kallor det blir i min bukett. Men hela bukettens vara och inte hänger alltså inte på detta... Den blir kanske inte lika maffig, eller så blir det lite mer grönt i den om dom för dagen är dyra...
Till TS då... 500:- styck lät som ett ockerpris. Undrar om du missförstod henne, annars skulle jag valt en annan florist. De andra priserna som nämnts i denna tråd känns mer vettiga faktiskt. Och det kan ju vara värt att fråga den floristen (om det var en bra florist annars) om du verkligen uppfattade priserna rätt...
Chicita, vad roligt att höra om din florist! Kul med duktiga och seriösa kollegor! Genast blir jag nyfiken på om jag känner henne...
Millemoj, jag tycker vi stryker ett streck, börjar om och går vidare helt enkelt. Jag tror inte någon av oss är någon bråkstake och det finns inget att vinna på gnatande. Oavsett vem som missförstått vad, så lämnar vi det därhän tycker jag.
Jag vet att Malmö är en rätt unik ort i landet, just med närheten till Danmark och Holland. och jag vet att de både har himmelsvitt lägre priser från sina grossister och lägre utpriser än resten av landet. Så som det naturligt blir med ett 120 mil långt land, i en tid där transporter kostar multum.