• nsdtr

Vigselprogram??

Måste man ha vigselprogram i kyrkan, vi funderar på att ev strunta i det, dels mycket pga att vi inte får veta strax innan bröllopet om våran sångerska kan sjunga eller inte( då hon är ganska känd vet hon inte riktigt hur hennes schema ser ut ännu) men annars har vi en annan som ska hoppas in, men oxå för att det är såå mycket jobb o så ligger de oftast kvar i kyrkan när gästerna gått ut.. Vad tycker ni??

• Svar på tråden Vigselprogram??
  • Chicita

Vi ska inte ha några program för kyrkan...
    Det blir bara menyer med lite info om kvällen och bröllopsbingo samt ordfläta ifall gästerna får tråkigt ;) 

• Salat

Ni gör er en stor tjänst med att ha vigselsprogram (min åsikt iaf)
    Man brukar bla ha psalmerna som man har valt i programmet och då är det lättare för "alla" att sjunga med tex Psalm 199. Den blomstertid nu kommer tex som "alla kan". Det är veldig trevligt när alla sjunger! Vet ni inte i nuläget vem som skall sjunga kan ni ju bara skriva solo. När sen alla skall säga Herrens bön är nog många glada för att få lite hjälp på travenFlörtden är det också vanligt att skriva in. Ett tips är att gå in på brollopsguiden.se (sorry BT) där har dom ett jättebra verktyg där man kan göra festprogram. Samma program kan man också hur lätt som helst göra vigselprogrammet i! Googla på vigselprogram så får du vata hur det skall se ut! Lycka till

• TheD

Vi kommer har kyrkoprogram dels för att det hör till ;) men sen att den tiden som spenderas i kyrkan är för vår skull, inte en vanlig Gudstjänst :)

• nsdtr

O vad jag har svårt att bestämm mig,,måste prata ordentligt med sambon igen:) tack för tipset ang bröllopsguiden,ska gå in o kolla, psalmerna kan ju gästerna hitta i psalmboken så för den sakens skull är det nog lugnt,,känns mer som att man ska ha det bara för att....

• kandersson174

Är ju inte så svårt att göra heller. Kan ju vara ett vanligt A4 som man viker på höjden, det blir snyggt. Gör i publisher om du har det!

Svar på tråden Vigselprogram??