Inlägg från: Millemoj |Visa alla inlägg
  • Millemoj

Tycker ni inte också det är pinsamt när någon frågar om pengar?

Jag är uppvuxen i en familj som alltid haft lagom med pengar, men mer än våra släktingar (som alltid varit avundsjuka på vår familjs resor, bilar, hus, möbler ja alllt). Min sambo kommer från en familj som har gott om pengar och vissa i hans familj har mycket mycket pengar - men det är inget de snackar om eller "flashar".

Därför är vi båda två ganska så privata när det gäller vår ekonomi - för att inte provocera eller få tråkiga kommentarer. Inte för att vi har mycket pengar själva - men vi har mer än väl så att vi klarar oss.

Vårt bröllop kommer inte att vara så himla påkostat - det är inget som vi prioriterar att lägga massor av pengar på. Vi kommer att ha ca. 30 gäster och hittils är budgeten uppe i ca 60.000.  Varken jag eller min sambo tjänar jättebra, och även om vi hade gjort det hade vi inte haft ett större och dyrare bröllop.

Hade någon i min släkt på ett trevligt sätt frågat om vad bröllopet kostar hade jag helt enkelt svarat att det är hemligt men att det blev något dyrare än vad vi hoppats på.

Hade de däremot frågat på deras sedvanliga sätt med avundsjuka i rösten som de så ofta har hade jag nog nämnt bugeten och överdrivit lite - bara för att se deras ansikten!!! hahahaha, nej kanske inte - men hade varit skönt att göra så!

Svar på tråden Tycker ni inte också det är pinsamt när någon frågar om pengar?