Inlägg från: erikaviktoria |Visa alla inlägg
  • erikaviktoria

Bra underklädesbutik för brud med udda storlek sökes!

Jag letar efter underkläder att ha under bröllopsklänningen. Den är axelbandslös och jag skulle behöva en korsett eller torsolette, men har svårt att hitta nåt i min storlek. Jag har stor byst och är liten runt om. Är det nån som har nåt bra tips på en butik i Göteborg med omnejd alternativt på nätet?!

• Svar på tråden Bra underklädesbutik för brud med udda storlek sökes!
  • erikaviktoria
    Amejuli skrev 2011-03-28 22:55:18 följande:
     (Har hittills fårtt tips om Gustav melbin i gamla stan men har inte hunnit dit än. Fast det är ju också i sthlm då förstås. Jag har familjen i gbg så hittar du bra där. Tipsa gärna!)
    Tack för tipset!

Skönt att du hittat något som du kan tänka dig i alla fall. Jag har faktiskt varit på Gustav Melbin i Stockholm. De är väldigt trevliga och kunniga men tyvärr fanns inte torsoletten som jag tyckte bra om i tillräckligt liten omkrets.

Hoppas att du hittar nåt som du känner dig nöjd med också!
  • erikaviktoria
    misscat81 skrev 2011-03-28 22:55:28 följande:
    figleaves,com har massor av storlekar och stort utbud. Jag har beställd därifrån förr och har varit nöjd! Annars vet jag bara butiker i stockholm...
    Hvidbrud skrev 2011-03-28 23:41:57 följande:
    figleaves.co.uk har jättefina! Köpte själv en panache strapless bridal till mitt bröllop (65g) och sen dess vill jag inte ha annat märke! Nu när jag har hittat min storlek kan man fynda på ebay ibland också. Lycka till! bravissimo.co.uk har också udda storlekar och även kläder för oss med curves...
    Tack för tipsen!

Hur är det med storlekarna om man beställer från Storbritannien? Motsvarar deras kup-storlek vår eller bör man välja större eller mindre?

De hade en hel del tänbart så det kan bli en beställning därifrån. I vilket fall som helst så blir det nog ett besök i en av Bravissimos butiker efter bröllopet, då bröllopsresan går till Skottland. Bh:ar behöver man ju alltid!
Svar på tråden Bra underklädesbutik för brud med udda storlek sökes!