Skulle ni våga?
Jag skulle ha svårt att skicka ut inbjudningar om jag inte visste att det skulle finnas pengar.
Däremot så måste det ju kanske inte vara så att man sparat ihop ALLT... men såpass att man vet att det kan bli av (om än lite enklare än vad man tänkt från början) oavsett om man inte lyckas spara mera.
Oförutsedda utgifter kan dyka upp och det är ju tråkigt om t ex restskatt skulle förstöra möjligheterna till bröllop.
Nej, jag skulle tycka det kändes lite jobbigt att planera så nära marginalerna. Vi skulle kunna betala hela vårt bröllop efter nästa löning (totalt ca. 165 000), men då skulle vi i princip vara utan pengar sedan... Så vi har fram till september på oss att bygga upp den buffert som kommer finnas kvar när vi vaknar dagen efter bröllopet. För det finns ju en fortsättning också, fastän man har svårt att tro det när man planerar för denna stora dag!
Men om ni är SÄKRA på att det kommer finnas pengar när det är dags så kanske ni kan köra på. Det måste ni ju själv känna. Dessutom är det ju inte så att man betalar en klumpsumma på bröllopsdagen. Många av utgifterna kommer löpande under planeringen.
Lycka till med allt!