Adoption trots möjlighet att få egna barn
Har inte läst allas inlägg här.
Själv skulle jag absolut kunna tänka mig att adoptera oavsett om jag skulle kunna få egna barn och jag är helt övertygad om att man kan älska ett adopterat barn lika mycket som ett biologiskt. Dock skulle jag inte sätta upp mig på en adoptionslista om jag kunde få egna barn då det inte skulle kännas rätt mot alla de som inte kan få egna biologiska barn.
Det finns så otroligt många barn i världen som behöver adoptivföräldrar men ändå så finns det så lite barn att faktiskt adoptera. Samhället har blivit jätte restriktiva med att låta par i Sverige adoptera utländska barn då man hellre ser att dessa barn stannar i sitt eget land och egen kultur. Min kusin och hennes man kan inte få barn och de fick vänta i sex år på att få adoptera trots att de kunde bevisa på stadig ekonimi (och allt annat som krävs för att få ansöka). Nu försöker de få adoptera ytterligare ett bar och har väntat i fyra år redan. Jag tycker det är så hemst att det finns så mycket barn där ute som behöver hjälp och så många föräldrar som inget hellre vill än att få adoptera och så sker så få adoptioner.