• Jag han

Någon som handlat av "ringbutiken" ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 18:58
    Undrar lite om någon handlat därifrån och är nöjda. Sambon är lite skeptisk över de låga priserna, medan jag är eld och lågor just pga dem ;)

• Svar på tråden Någon som handlat av "ringbutiken" ?
  • TheD

Jag har inte handlat från Ringbutiken men andra har gjort det och det var inget negativt. Sen är det inte sidan med de allra lägsta priserna. Ringbutiken har en ring för 15.000:- som jag vill ha.

Får hoppas att någon som verkligen har beställt därifrån hoppar in här och skriver :)

• Jag han
    TheD skrev 2011-03-29 19:16:34 följande:
    Jag har inte handlat från Ringbutiken men andra har gjort det och det var inget negativt. Sen är det inte sidan med de allra lägsta priserna. Ringbutiken har en ring för 15.000:- som jag vill ha.

Får hoppas att någon som verkligen har beställt därifrån hoppar in här och skriver :)
    Tack snälla för ditt svar!
    Börjar fundera över briljanterna. Den på min ring är 0,01 ct. Andra ringar jag tittat på i andra butiker har ju 0,1 och uppåt...
    Sen vet inte jag vad det innebär. Är inte så påläst på det ämnet :)
  • TheD
    Jag han skrev 2011-03-29 19:25:06 följande:
    Tack snälla för ditt svar!
    Börjar fundera över briljanterna. Den på min ring är 0,01 ct. Andra ringar jag tittat på i andra butiker har ju 0,1 och uppåt...
    Sen vet inte jag vad det innebär. Är inte så påläst på det ämnet :)
    Här får du sen sida med stl för de olika slipningarna. 0,01 är smått och 0,1 större ;)

www.diamantia.com/shop/
  • Jag han
    TheD skrev 2011-03-29 19:26:49 följande:
    Här får du sen sida med stl för de olika slipningarna. 0,01 är smått och 0,1 större ;)

www.diamantia.com/shop/
    Tack så mycket!
    Vad snällt av dig :)
  • TheD
    Jag han skrev 2011-03-29 19:30:52 följande:
    Tack så mycket!
    Vad snällt av dig :)
    Var så lite så! Hoppas du får en lite lättare översikt om stenars storlekar :)
  • Jag han

TheD skrev 2011-03-29 19:32:12 följande:
    Var så lite så! Hoppas du får en lite lättare översikt om stenars storlekar :)
    det konstiga är ju att "min"ring ser ut att ha stora stenar.. Ändå så små stenar.. får inte ihop det. Måste bara nåt med slipningen, eller vad? Hmmm...
    Ringen är ju iaf 4 mm bred... Så de ser ´ju inte så våldamt fjuttiga ut.
  • TheD
    Jag han skrev 2011-03-29 19:39:54 följande:
    det konstiga är ju att "min"ring ser ut att ha stora stenar.. Ändå så små stenar.. får inte ihop det. Måste bara nåt med slipningen, eller vad? Hmmm...
    Ringen är ju iaf 4 mm bred... Så de ser ´ju inte så våldamt fjuttiga ut.
    Har du andra ringar hemma eller andra smycken där du ha stenar? Ta och mät dem och jämför. På så sätt för då en liten översikt hur storleken är. Eller gå ner påstan till en smyckesbutik och säg att du skulle vilja se en ring med XX stl på stenarna :)
  • SnuttisSessan

Vi beställde våra förlovningsringar därifrån och vi är nöjda =) Vigselringen handlar vi på vigselbutiken =)

• Chicita

Ibland gör dom infattningen runt stenarna av vitguld i rödguldsringar, bara för att stenarna ska se större ut.

Jag har varit förlovad en gång tidigare, och ringen som jag hade då hade inte en enda diamant, men alla trodde att jag hade diamanter runtom, för det var inlägg av vitguld i mitten, där det också var slipat i "diamantform" så det gnistrade rejält om ringen... 

• Jag han

Tack så mycket för era svar!
    Ska nog kika lite i butiker och kolla upp så jag blir klokare.. Eller sambon.. :) Han är ju så skeptisk till de låga priserna.

Svar på tråden Någon som handlat av "ringbutiken" ?