• awarwen

Vad har ni skrivit i er inbjdan?

Pinkgrape skrev 2011-03-29 21:37:29 följande:
    Hur gör man om man bara vill hänvisa till en hemsida då?
    Har alla ni skickat till tillgång till dator och internet?
    Hur gör man en sån hemsida?

Vi har inte hänvisat till ngn hemsida, eftersom inte alla våra gäster har tillgång till vare sig dator eller internet.
    Vi (dvs jag Skrattande) jag gjort egna inbjudningskort i A5-format. Ett lite tjockare vitt papper som utsida och ett tunnare blåvitt som insida. Det blåvita ser lite molnigt ut.
    Framsidetext:

Mitt förnamn & Hans förnamn

Fin bild

24 juni 2011

Insida till höger:

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i Nydala Klosterkyrka
    fredagen den 24 juni 2011 kl. 12.00

Därefter bjuder vi till bröllopsfest
    i Hallbystugan, Jönköping

Mitt hela namn & Hans hela namn

O.s.a bla bla bla                      Klädsel: Kavaj

På vänster insida så har vi skrivit uppgifter om toastparet, önskelistan m.m.
    På baksidan finns en vägbeskrivning till kyrkan.

Ser lite knasigt ut när man skriver det här utan rätt typsnitt och inget i mitten, men nu vet du vilken text vi har använt  i alla fall.

Vilken idé har du själv? Om någon... Flört

• awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 10:52:01 följande:
    Haha okej, så alla använder sig inte av enbart hemsidan. Jag hade väl tänkt mig något både och, för det känns som att man vill inte klämma in för mycket information i inbjudan, då jag vill att den ska vara ganska enkel. Därför kanske det kan vara bra att hänvisa till toastmastern eller hemsidan för ytterligare information.

Det är så långt jag kommit ännu :P

Hur stor blir prisskillnaden på att göra korten själv och beställa färdiga?
    Prisskillnaden beror ju på hur du gör dina egna. Vad du använder för mtrl m.m.
    Jag valde egna för jag tycker att de man kan beställa är så tråkiga.
    Pappret kostade en del, eftersom jag köpte extra fina i en konstaffär, men sen har vi printat dem själva. Använda oss av två olika printrar, eftersom de tog olika papper. Men jag är jättenöjd och nu ska jag bara hitta fina kuvert också.
Svar på tråden Vad har ni skrivit i er inbjdan?