Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?

Jag vill gärna vänta med kyssen tills vi står på kyrktrappan, men min blivande vill kyssa mig direkt efter ringväxlingen (där prästen skulle sagt "you may now kiss the bride") i amerikanska filmer. Han tog lite illa vid sig när jag sa att jag ville att han skulle vänta med kyssen en liten stund.

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?
  • Sebastiána
    Chicita skrev 2011-03-31 17:18:26 följande:
    På dom bröllop jag varit på så har prästen sagt att "Nu kan du kyssa bruden"...
    Så jag förväntade mig att det skulle vara så. Men det kanske bara är dom brudparen som bett prästen säga det?
    Förvånad 
    Vad konstigt. Det sa vår präst att hon absolut INTE skulle säga, eftersom det inte tillhör det svenska vigselritualet.
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-04-02 15:57:47 följande:
    haha.. en fråga bara som uppkom nu:
    Vad GÖR ni om prästen mot all förmodan glömmer och säger till er att pussas ändå?
    Kommer ni pussas eller kommer ni göra annat?

lite nyfiken :)
    Varför ska prästen göra det? Det gör de inte. Kanske en del går med på att göra det om man ber dem, men inte annars.
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-04-02 20:13:09 följande:
    Det var någon som var rädd för att prästen skulle "glömma" det och säga det ändå,
    därför blev jag lite nyfiken på vad man skulle impulsgjort om han nu skulle göra fel.
    Skulle man pussa varandra ändå eller ge arga ögonkast på prästen? Eller vad gör man?? :)
    Allmänt nyfiken!
    Jo jag vet, fast om det inte tillhör vigselritualet och prästen inte normalt säger det, varför skulle han/hon plötsligt säga det (som en freudian slip liksom).
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-04-02 20:13:09 följande:
    Det var någon som var rädd för att prästen skulle "glömma" det och säga det ändå,
    därför blev jag lite nyfiken på vad man skulle impulsgjort om han nu skulle göra fel.
    Skulle man pussa varandra ändå eller ge arga ögonkast på prästen? Eller vad gör man?? :)
    Allmänt nyfiken!
    OM prästen mot förmodan skulle säga det får man kanske pussa varandra lite lätt... eller varför inte kyssa på hand
  • Sebastiána
    Salat skrev 2011-04-03 22:09:10 följande:
    Både och svarade min blivande, där fick han allt en plusspoängHjärta
    ...eller pusspoäng
Svar på tråden Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?