-
Håller med!Aniara4 skrev 2011-03-30 20:02:23 följande:Vänta till kyrktrappen. Jag vill ha ett vanligt svenskt bröllop och ingen Hollywoodfilm.
-
Har funderat ett varv extra kring det här och kommit fram till att det inte är amerikaniseringen som stör mig utan snarare att pussen i kyrkan blir för "lättsam" för den stämning vi vill skapa. Här får alla givetvis göra precis som de vill, men vi ska ha vår vigsel i en stor, högtidlig, katedral-liknande kyrka och stämningen vi vill få fram under vigseln är fridfull, känslosam, högtidlig och romantisk. Därför passar det inte in i vår vigsel att vi plötsligt ska pussas mitt i alla vackra sånger och texter.
Men hade vi valt en mer lättsam vigsel med glimten i ögat, till exempel med "This is it" som utgångsmusik, då hade det känts mer rätt att pussas inne i kyrkan.
Ser fram emot att ge min nyblivne make en innerlig och glädjestrålande kyss på trappan utanför istället! =) -
Precis, hade jag gift mig i 20-årsåldern hade jag kanske resonerat annorlunda, men tantvarnings-skyltarna börjar väl blinka nu när man fyllt 30??Aleta skrev 2011-04-02 19:45:22 följande:Det där stämmer ju väldigt bra!
Jag har inte tänkt på det förut, men det blir ofta lite fnissigt om brudparet pussas i kyrkan. Jag har insett att man numera tillhör tanterna, så på de allra, allra flesta bröllop jag har varit på har det väntats till kyrktrappan.