Inlägg från: hernameispekka |Visa alla inlägg
  • hernameispekka

Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?

Kyrktrappan känns mer naturligt. I kyrkan känns lite wanna be american :P

• hernameispekka
    Chicita skrev 2011-03-31 17:18:26 följande:
    På dom bröllop jag varit på så har prästen sagt att "Nu kan du kyssa bruden"...
    Så jag förväntade mig att det skulle vara så. Men det kanske bara är dom brudparen som bett prästen säga det?
    Förvånad 
    Tror att prästen i vissa föreslår det för paren då de får frågan ofta och i vissa fall får frågan av paret men jag har bara varit på 1 där kyss har skett i kyrkan och då hade de även överlämning etc och de var enda paret i släkten som var gifta (alltså tog de sina "traditioner" från hollywoodfilmerna)
  • hernameispekka
    MrsT2011 skrev 2011-04-02 19:52:00 följande:
    Precis, hade jag gift mig i 20-årsåldern hade jag kanske resonerat annorlunda, men tantvarnings-skyltarna börjar väl blinka nu när man fyllt 30?? Flört
    Jag är 18 och tycker som ni ;) Så tror det har mer med uppfostran/vad man har sett på andra bröllop. När ni gick på bröllop kysstes man inte i kyrkan för det gjorde man inte då. När jag har gått på bröllop kysstes man inte heller i kyrkan för att alla var frireligösa bröllop och det passar sig inte. Det enda som jag varit på där de kysst i kyrkan var mina grannar där hon blev ledd av sin pappa och de var de enda i släkten som har gift sig. Så tror det har att göra med vad man är van vid. Jag tycker att vigseln är väldigt högtidlig och att en puss inte passar in där. Däremot har jag inget emot små oskyldiga pussar i kyrkan (tex 12-slaget vid nyår och hejdåpussar). Så högtidligheten, uppfostran och vad jag är van vid bestämmer mitt beslut :P
Svar på tråden Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?