Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?

Man gör det både i kyrkan och på trappen :) Jag har då inte sett något annat.

• TheD
    Lissie84 skrev 2011-03-31 18:20:32 följande:
    Har alltid tänkte mig att det ska bli på kyrktrappen men vad vet jag, det kanske inte går att hålla igen!

Visste inte att man fick hollywood/america wannabe stämpel ifall man kysstes i kyrkan...är det fel enligt er? 
    Jag förstår inte heller vad hollywood har med pussen i kyrkan att göra. Det hör till enligt mig :)
  • TheD
    Sebastiána skrev 2011-03-31 22:02:05 följande:
    Vad konstigt. Det sa vår präst att hon absolut INTE skulle säga, eftersom det inte tillhör det svenska vigselritualet.
    Jag tror det var ett bröllop som prällen sa: "Om du känner för det så får du ge henne puss" hahaha
  • TheD
    kandersson174 skrev 2011-04-01 14:19:52 följande:
    Jag är lite rädd att prästen ska häva ut sig nåt i stil med "nu får du kyssa bruden/nu får ni kyssa varandra" eftersom jag är en av de där tråkiga människorna som vill tjatar om hollywoodisering och det tråkiga i brudöverlämning etc etc och inte vill kyssas i kyrkan
    Men säg till prästen att ni inte vill :)
  • TheD
    Emblas Mamma skrev 2011-04-03 21:05:06 följande:
    Om duciterade mig, så var det faktiskt en dålig jämförelse av mig!
    Klart man inte blänger argt.
    Men det är ändå intressant att få veta vad man gör ifall prästen säger något man inte är beredd på och man får improvisera.
    Själv är jag med rädd för att han ska säga något som vi inte kommit överrens om, eller glömma något.
    Det gör ju att man blir lite lätt förvirrad och måste tänka snabbt.

Så jag är glad över att höra vad alla andra skulle göra, om nu prästen säger något fel.
    Då får man ändå lite lugn och ro och tips! :)
    Jag skulle inte kunna hålla tyst utan korrigera eller säga "det kan du glömma"..... Tungan ute
Svar på tråden Kyss i kyrkan eller på kyrktrappan?