• Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Jag vill ha en fin ring, en som jag verkligen gillar. Jag kan dock inte hitta någon, alls.

Alla ringar som jag fastnar för kostar skjortan!
    Och jag/vi har i stort sett inga pengar alls till en ring.
    Det finns helt enkelt inte utrymme i vår budget för det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Min blivande har redan hittat sin ring, en titanring med guldpläterade streck på. Jätteroligt för honom, den kostar ca 500kr om jag inte minns helt fel. Han tycker jag är knäpp som inte också vill ha en titanring för 500kr. Jag har absolut inget emot en billig ring, jag tar mer än gärna en billig ring, men jag vill ju tycka om den.

Blä, det känns jättetrist detta! Ja, jag vet inte vad jag ville med detta, bara gnälla av mig lite.

(Snälla, jag undanber mig kommentarer som "Men har ni inte råd med en ordentlig ring, kanske ni inte borde gifta er" osv, tack!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 00:02
    Jag har nog bestämt mig för denna ringen

www.secondhandsmycken.se/webshop.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 09:41
    Ringen jag ville ha var såld, så jag valde en annan, helt perfekt ring!

Jag är alltså INTE ledsen längre, utan GLAD! :D
  • Svar på tråden Jag blir så ledsen...
  • Pinkgrape
    Emblas Mamma skrev 2011-03-31 09:13:07 följande:
    Du har aldrig tänkt på silverring?
    Jag älskar färgen på silver - så otroligt fint! Vists blir den repigare lätt, men färgen är ju snygg alltid!!

Fast det kanske inte går att sätta i diamanter i??
    Nej, aldrig tänkt silverring.

Nu hittade jag en i rött guld med små diamanter och det känns bra :)
  • Emblas Mamma
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 09:20:16 följande:
    Nej, aldrig tänkt silverring.

Nu hittade jag en i rött guld med små diamanter och det känns bra :)
    aha du vill ha rött!
    Men det hittar du säkert - jag hittade någon på guldfynd för 1500 som var rött guld med hjärtandiamanter i höstas!
    Den skulle jag köpt innan jag bestämde mig för vitt guld.

Men jag tror du kan hitta många fynd på guldfynd faktiskt ! :)
  • Minuz

Tycker inte priset är det viktiga. Det viktikaste är att man själv älskar sin ring och aldrig vill ta av sig den.
    Jag hittade min ring på Tradera, aldrig använd elelr graverad men nu är den min. Fick den billigt och jag bara älskar den. Väntar bara tills jag får ha den på mig.
    Och det är väl det viktigaste?

Tycker ringarna ni visat är jättefina

• Moster Stina

sefina
    -pantbanker har också massor av ringar. kolla där!

• Lucky Heart
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 00:22:02 följande:
    Haha ja, och jag slog till direkt och beställde den. Gick på magkänslan :)

Hoppas du också hittar något :)
    Verkligen en fin ring du har hittat!
  • Pinkgrape

Haha ja, jag bokade den över nätet igår, men när jag kommer in i butiken idag, så är den såld.
    De hade glömt att ta bort den från hemsidan.

Jag hittade dock en annan ring som jag föll pladask för, en ny ring, så den får jag direkt i rätt storlek också. Jag tror det blir skitbra! :D

• Lucky Heart
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 15:11:08 följande:
    Haha ja, jag bokade den över nätet igår, men när jag kommer in i butiken idag, så är den såld.

Jag hittade dock en annan ring som jag föll pladask för, en ny ring, så den får jag direkt i rätt storlek också. Jag tror det blir skitbra! :D
    Tur i oturen kan man säga då Skrattande
    Hur der den nya ringen ut då?
  • Dejli

Den ringen du har länkat till i din tilläggskommentar har jag :) Inte en vigselring, men jag har fått den av min sambo som tyckte den påminde om mitt hår :P Jag har lite rödbrunt hår med naturligt lite ljusare slingor i som jag ofta har i fläta...

Jag ÄLSKAR den. Den är superfin. Den är från Guldfynd från början vill jag minnas, men verkar inte finnas kvar i sortimentet.

• Pinkgrape
    Lucky Heart skrev 2011-03-31 15:23:00 följande:
    Tur i oturen kan man säga då Skrattande
    Hur der den nya ringen ut då?
    Oj, jadu.. den ser lite ut som bilden nedan, fast mycket smalare, i rött guld och med stenar på båda "ändarna".
    Har inte hittat någon bild som liknar den.

• Etheleglin
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 00:41:37 följande:
    Ja, vi kände att det var inte ens lönt att försöka hitta två likadana ringar som båda skulle gilla. Det skulle aldrig gå. Bättre att vi båda får något som vi gillar :)

Men de där ringarna var ju jättefina :) Påminner lite om våra fölovningsringar.
    Men ni har förlovningsringar båda två? Det är ju vanligast att mannen bara behåller den och graverar in nytt datum i den. Då blir det ju dessutom några kronor extra över till dig.
  • Pinkgrape
    Etheleglin skrev 2011-03-31 17:01:05 följande:
    Men ni har förlovningsringar båda två? Det är ju vanligast att mannen bara behåller den och graverar in nytt datum i den. Då blir det ju dessutom några kronor extra över till dig.
    Vi har/hade förlovningsringar. Min sitter inramad på väggen i vardagsrummet och sambon har tyvärr tappat bort sin på jobbet. Må så vara.

Hans nya ring kostar ändå under 500kr, så det hade inte blivit så stort plus på min ring. Har dessutom hittat en superfin ring för 1300kr, så jag är jättenöjd :)
  • themandys
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 15:11:08 följande:

Va roligt att höra att du hittade en ring som känns bra! Den ska ju trots allt vara med ett tag ;)
  • Pinkgrape
    themandys skrev 2011-03-31 20:07:32 följande:
    Va roligt att höra att du hittade en ring som känns bra! Den ska ju trots allt vara med ett tag ;)
    Ja, precis :) Jag trodde inte att jag skulle hitta en ring som passade så bra in på allt jag ville ha, trodde att jag skulle bli tvungen att kompromissa, men icket :)
  • Ylviz

Roligt att höra du hittade din ring Pinkgrape! Lycka till med allt annat

Svar på tråden Jag blir så ledsen...