• mazlin

Wedding tree

Jag har snubblat över wedding tree som verkar vara ett träd där alla gästernas tumavtryck stämplas på. Men jag förstår inte riktigt hur det går till. Kan inte ni som vet lite mera berätta mera och komma med tips?

• Svar på tråden Wedding tree
  • awarwen
    mazlin skrev 2011-03-31 00:09:13 följande:
    Jag har snubblat över wedding tree som verkar vara ett träd där alla gästernas tumavtryck stämplas på. Men jag förstår inte riktigt hur det går till. Kan inte ni som vet lite mera berätta mera och komma med tips?
    Wedding tree vet jag inte vad det är, ej heller att gästerna ska sätta sina tumavtryck på det, men...
    ett Wishing Tree däremot vet jag. Det ska vi ha. Det är en tradition från USA bl. a. Man lägger t.ex några blanka fina lappar i en liten ask eller på ett fat eller ngt, bredvid lägger man lite snören eller också har man dem redan fastknutna på lapparna. En penna lägger man också dit. Sen får alla gäster som vill skriva en önskan till brudparet, typ "Vi önskar er ett långt och lyckligt äktenskap" och så knyter de fast lappen på trädet.
  • Minuz

Hahaha........... Det här har jag också tänkt mig att ha. Så häftigt!

• awarwen
    Minuz skrev 2011-03-31 09:39:20 följande:
    Hahaha........... Det här har jag också tänkt mig att ha. Så häftigt!
    Skrattande Visst är det! Antingen ställer jag det i entrén där alla passerar eller på ett bord bredvid presentbordet. Kan inte bestämma mig... Hur gör ni?
  • TodiGreen
    mazlin skrev 2011-03-31 00:09:13 följande:
    Vi funderar på att ha detta också :)
    Det är ett skissat träd, på tjockare pappersark eller canvas, som gästerna sen sätter sit tfingeravtryck på. Fingeravtrycken bildar på "löven" i trädet.
    Har inte undersökt det än, men jag antar att vanlig stämpelfärg ska funka, och så får man väl ha wipes och torka fingrarna med ;)
    Gästerna kan ju också signera sina fingeravtryck.

13/8 2011 kommer bli en underbar dag
  • Minuz

awarwen - jag har samma funderingar som du. Vart ställer man den? Men jag tror att mitt lilla träd kommer att få en egen plats nära entren.......

• Sebastiána
    TodiGreen skrev 2011-03-31 10:13:07 följande:
    Det är ett skissat träd, på tjockare pappersark eller canvas, som gästerna sen sätter sit tfingeravtryck på. Fingeravtrycken bildar på "löven" i trädet.
    Har inte undersökt det än, men jag antar att vanlig stämpelfärg ska funka, och så får man väl ha wipes och torka fingrarna med ;)

Vi funderar också på det, men kan inte bestämma oss för om vi ska ha canvas eller tjockare papper. Canvas är ju snyggt, men det kanske är svårt för gästerna att skriva sina namnteckningar på den buckliga ytan.
  • mazlin

En finare tuschpenna så behövs inget tryckande för att skriva sin namnteckning

• awarwen
    Minuz skrev 2011-03-31 20:10:19 följande:
    awarwen - jag har samma funderingar som du. Vart ställer man den? Men jag tror att mitt lilla träd kommer att få en egen plats nära entren.......
    Jag vill helst att det ska stå för sig självt så att det syns ordentligt och inte försvinner i mängden av dekorationer och annat. Helst i entrén, men jag måste kolla att det fungerar utrymmesmässigt så det inte blir trångt när alla går förbi.
  • Tinzi
    TodiGreen skrev 2011-03-31 10:13:07 följande:

Underbart! Så skall jag ha :) tjoho!
  • vickan1976

Vi ska också ha ett wedding tree. Tror att vi skriver ut ett träd och under står våra namn och datum för vigseln.
    Vi sätter pappret i en ram (utan glas, tills tavlan är klar). Vi kommer först trycka våra tummar i förväg i avvikande färg, rosa, gemte varandra på en gren och skriva våra namn. Sen får gästerna trycka sina.

Ett testpapper är nog inte dumt så att folk kan provtrycka innan. En liten lapp också som förklarar hur de ska göra är nog inte dumt.

Vi kommer ha två olika gröna nyanser på stämpeldynorna.

Jag har köpt en förpackning med tvättlappar som står på bordet.

• Tinzi
    vickan1976 skrev 2011-04-08 22:12:30 följande:
    Vi ska också ha ett wedding tree. Tror att vi skriver ut ett träd och under står våra namn och datum för vigseln.
    Vi sätter pappret i en ram (utan glas, tills tavlan är klar). Vi kommer först trycka våra tummar i förväg i avvikande färg, rosa, gemte varandra på en gren och skriva våra namn. Sen får gästerna trycka sina.

Ett testpapper är nog inte dumt så att folk kan provtrycka innan. En liten lapp också som förklarar hur de ska göra är nog inte dumt.

Vi kommer ha två olika gröna nyanser på stämpeldynorna.

Jag har köpt en förpackning med tvättlappar som står på bordet.
    Hur gör du då? Går till ett tryckeri? Gör trädet på datorn?
  • ynnej82

Vi ska också ha ett wedding tree...tror jag ska be en kompis som är bildlärare att måla upp trädet åt oss och eventuellt två fåglar som sitter i trädet (som ska symbolicera mig och min blivande man).

• fru i augusti

Vi ska också ha ett wedding tree. Vi köpte en canvas tavla sen har min syster målat en trädstam. Vi har köpt stämpelfärg i två olika gröna färger för våra gäster att stämpla sina fingeravtryck i. M2b och jag ska trycka våra fingeravtryck i rött. I min blogg kan ni se hur det ser ut nu innan alla "löv" ( malinsvra.blogg.se )

• Tinzi
    fru i augusti skrev 2011-08-04 00:57:11 följande:
    Vi ska också ha ett wedding tree. Vi köpte en canvas tavla sen har min syster målat en trädstam. Vi har köpt stämpelfärg i två olika gröna färger för våra gäster att stämpla sina fingeravtryck i. M2b och jag ska trycka våra fingeravtryck i rött. I min blogg kan ni se hur det ser ut nu innan alla "löv" ( malinsvra.blogg.se )
    jag undrar mer vart ni hittade den fina caketoppern? minns du säljaren?
  • fru i augusti

Tinzi: Visst är dom söta! Säljaren på ebay kallar sig: munchkinscakes08

• Tinzi
    fru i augusti skrev 2011-08-04 20:30:10 följande:
    Tinzi: Visst är dom söta! Säljaren på ebay kallar sig: munchkinscakes08
    oki! Tusen tack :)
Svar på tråden Wedding tree