Inlägg från: Tinzi |Visa alla inlägg
  • Tinzi

Wedding tree

TodiGreen skrev 2011-03-31 10:13:07 följande:
    Vi funderar på att ha detta också :)
    Det är ett skissat träd, på tjockare pappersark eller canvas, som gästerna sen sätter sit tfingeravtryck på. Fingeravtrycken bildar på "löven" i trädet.
    Har inte undersökt det än, men jag antar att vanlig stämpelfärg ska funka, och så får man väl ha wipes och torka fingrarna med ;)
    Gästerna kan ju också signera sina fingeravtryck.

13/8 2011 kommer bli en underbar dag
    Underbart! Så skall jag ha :) tjoho!
  • Tinzi
    vickan1976 skrev 2011-04-08 22:12:30 följande:
    Vi ska också ha ett wedding tree. Tror att vi skriver ut ett träd och under står våra namn och datum för vigseln.
    Vi sätter pappret i en ram (utan glas, tills tavlan är klar). Vi kommer först trycka våra tummar i förväg i avvikande färg, rosa, gemte varandra på en gren och skriva våra namn. Sen får gästerna trycka sina.

Ett testpapper är nog inte dumt så att folk kan provtrycka innan. En liten lapp också som förklarar hur de ska göra är nog inte dumt.

Vi kommer ha två olika gröna nyanser på stämpeldynorna.

Jag har köpt en förpackning med tvättlappar som står på bordet.
    Hur gör du då? Går till ett tryckeri? Gör trädet på datorn?
  • Tinzi
    fru i augusti skrev 2011-08-04 00:57:11 följande:
    Vi ska också ha ett wedding tree. Vi köpte en canvas tavla sen har min syster målat en trädstam. Vi har köpt stämpelfärg i två olika gröna färger för våra gäster att stämpla sina fingeravtryck i. M2b och jag ska trycka våra fingeravtryck i rött. I min blogg kan ni se hur det ser ut nu innan alla "löv" ( malinsvra.blogg.se )
    jag undrar mer vart ni hittade den fina caketoppern? minns du säljaren?
  • Tinzi
    fru i augusti skrev 2011-08-04 20:30:10 följande:
    Tinzi: Visst är dom söta! Säljaren på ebay kallar sig: munchkinscakes08
    oki! Tusen tack :)
Svar på tråden Wedding tree