• Mikina

    Infotext

    Ja det är jättesvårt med texten, man vill ha det informativt men inte för mycket text ihopklämt. ett förlag är ju att göra en fin inbjudan med ett bifogat "infoblad" där alla praktiska detaljer står, alternativt hänvisa till en hemsida här på BT.
    Mitt tips till dig när jag läser dina punkter är att specificera lite mer gällande barnen, eller ska de bjudna avgöra hur nära barnen är er'? Jag hade nog hellre skrivit att "debarn som står närmst brudbaret är specifikt inbjudna" så att de kan se på inbjudan om det är riktat även till barnen. eller skriva att ni önskar ett bröllop utan barn, och så pratar ni speciellt (eller skickar ett lite modifierat inbjudningskort) till de familjer vars barn är bjudna. Bara så att det inte blir att alla släkt och vänner själva tycker att jo minsann mina barn står nära brudparet och så har ni helt plötligt 20 barn med på listan.
    Ett annat tips är klädsel om det spelar roll för er. Det kan också vara skönt för gästerna att en riktlinje för klädseln, tex "vårfin" "kavaj", "smoking" eller "valfritt". annars blir ni nog enrringda med frågor om klädseln när det börjar närma sig och då har ni säkert redan fullt upp med annat! :)

    Annars tänkte vi ha med ungefär samma saker:
    datum tid och plats för vigseln, tid och plats för festen, klädsel, övernattningsmöjlighet, barn, OSA!!!, kontaktuppgifter.

    lycka till!

Svar på tråden Infotext