1700tal skrev 2011-04-01 17:59:33 följande:
Japp, helt hysteriskt. Bara för han absolut ville läsa vissa kurser och de gick på en gång. Så han lämnade in en mindre uppsats och hade ny salstenta 2 dar senare. Enda sättet det går är nog för att han är sjukt planerande och har en sanslöst minne. Han är på 4 året jur nu och har haft full pott på varje tenta även när han har ont om tid. Lite stolt å hans vägnar sådär...
Jo, vet att priset inte är skyhögt men bjärka säby kostar betydligt mindre.
Vi har inte supermassa pengar, han student och jag halvtidslön så bjärka säby var (är) en bra deal. Men å andra sidan får vi stryka en del gäster om vi är på BS för de tar bara 79 pers.
Tycker det är uppriktigt jättesvårt! Jag BORDE va så nöjd men det gnager hela tiden. Vadstena har högt sentimentalt värde, det har inte bjärka säby alls... Sen tänker jag lite att vadstena klosterhotell är perfekt att återvända till på framtida bröllopsdagar, är det dumt att tänka så?
Fånig detalj kanske men det är lite samma grej som att jag gillar idén med att ha de rossorter till buketten från min egen trädgård, då kan jag plocka in ett helt fång varje framtida bröllopsdag. Fånigt kanske...
Och så är det vadstena klosterkyrka. Känner mig så hemma där, har ju levt, bott och andats klosterdygnet där i 6 mån precis när jag och sambon träffades. Laudes, sext, vesper, varje dag, alla dagar i veckan. Konfirmerade mig i klosterkyrkan och gick hand i hand utmed vättern med blivanden när vi nykära och upp över öronen... Ja ni hör ju själva...
Åh men när du säger så tycker jag verkligen du ska ta vadstena! Jag förstår hur det är med ekonomin men ni kanske kan försöka se över den och se om det skulle kunna gå ändå? Om det ändå har så mycket sentimental värde så tycker jag att ni ska satsa på det!