-
Rätt tänkt! Var det inte den som jag skulle adoptera om du inte gillade den hehe...1700tal skrev 2011-04-04 20:59:27 följande:Och är sidenklänningen åt helsike fel så säljer jag den oxå på en gång. Så jag kan köpa en till.
-
Sp måste de vara, den vill helt eneklt flytta hem till mig! Eller så visste du undermedvetet när du beställde att du kommer att tappa de där 10 cm...Är den oh-så-underbar som den verkar så kommer det ju att vara en motivation i sig...1700tal skrev 2011-04-04 21:36:04 följande:Ja, just det! Kanske t.o.m råkade beställa den i dina mått... Kanske var ödet! Hade du beställt klänning förresten? Kan du inte ge den info vi tänkt sammanställa samt lägga in ny bild iaf?
Ja nej, jag har fortfarande inet betsämt mig (GAAH panik), har ju varit lite off på sistonde, beställde nämligen en klänning helt spontant -inte från kina utan från David's Bridal väldigt oväntat. REA oj vad jobbigt..hmm..så nu är det en klänning på väg hem till mig. Dock är den väldigt mycket som min vardagssmak och inte alls det som min bröllopsklänningssmak, särskilt inte efter att ha hängt med i den här tråden ett tag. Det betyder alltså att den jag har beställt är 0 släp, 0 fluff, 0 spets. Så jag mistsänker att jag kanske kommer ångra köpet men avvaktar ändå tills den kommer för att se hur det känns när den är på. Jag gilalr den jättemycket men sen tänker man på att det här är enda g¨ngen man kan komma undan med släp hehe. Bild kommer om/när jag väl beställt! -
pinkchampagne, gärna med ivory över som de andra skrev (har själv studerat coral bridals champagne och ivory av samma anledning, är själv väldigt blek), tror det blir bra men edt är synd att de inte skickar tygprovar, det hade gjort det hela lite enklare.
Den rosa är alldeles för rosa i mitt tycke.
Tror ni att champagne är för gul för mig som är blek i hyn och blond? -
va vaddå? En ny fluffklänning? Likadan? Liknande? BILD?!1700tal skrev 2011-04-06 11:03:28 följande:Nu håller jag på och får pris på ny fluffklänning.. Håller tummarna... Och då måste jag alltså sälja min första..
-
GAH - det blir bara bättre och bättre (även om jag nu är svag för volangdrömmen)! Fluff for the win! Och stort JA för knappar. Jag tor att man måste köpa "fel" (vad man inte vill ha) för att man ska veta vad som är rätt (vad man egentligen ville ha).1700tal skrev 2011-04-06 11:23:25 följande:Men min tidigare fluffklänning (den i siden) blev ju varken särskilt fluffig längre när de kasade ner midjan. Tämligen slimmad numera, bara flugg längst ner vid fötterna ju.. Dessutom är den ju för liten..
Sen är det bara den rosa volangklänningen och den har ju inte en enda cm tyll. Vill ha tyll i mängd!!
Så summa summarum - jag måste alltså beställa en till med myyyycket fluff och massa tyllager. Och den ska ha knappar! Modigt värre... Väntar på pris as we speak, deras design manager sitter i möte och hon ska få pris när han kommer ut därifrån. Men det spelar inte så stor roll, tänker beställa den oavsett.
-
weeee! bild bild bild!Preggie skrev 2011-04-06 18:12:13 följande:Beställde från milanoo, bilder kommer snart!
-
åh ser underbar ut. om du inte vill ha kvar rosetten men ändå vil ha ngot i midjan så kan du ju köpa något som är mer i din smak på tex etsy.Preggie skrev 2011-04-06 18:40:24 följande:Bilder finns i gallerit! Inte 100 kvalitet men ändå...
-
Ser bra ut! Det var ju inte alls det mycket som saknades, det hinner du gå ned på 4 månader, cykla på och ät rätt så kommer klänningen att glida på utan problem!Preggie skrev 2011-04-06 21:27:25 följande:Nu finns bilder med klänningen på i mitt galleri. fan också, var det dumt att beställa en för liten klänning?? har börjat cykla till jobbet nu, 11 km enkel väg. Det borde väl kunna ta bort lite vikt? Inte mycket kvar för att dragkedjan ska gå hela väägen upp men man vill ju inte heller att den ska sitta som ett korvskinn där det bullar över i ryggen. 4 mån kvar till bröllopet!
-
Agape: Skönt att höra att finns fler än jag som velar - när är ska du gifta dig? Go for spets, jag beställde en klänning utans spets och det enda jag tänker nu är: spets, spets, spets hehe
1700-tal: ooo ljua volanger.... -
Imorse kom min icke Kina klänning från usa och jag gjorde rätt som har fortsatt studera klänningar - tror inte att det här är the one. Fantatiskt fin, bra kvalite och superb service för lite pengar men alltså, jag kan inte ha något som sitter tight över höfterna, är redan päronformad och med min inte så stora midja men desto större höfter, rumpa och lår så ser det något helt otroligt oproportioneligt ut. Så, nu blir det ny fart på velandet men måste beställa asap eftersom jag gifter mig i mtiten av Juli (är fortfarande starkt inne på Corals Bridal och de har 35 dagars leverans tid men det låter ju väldans optimistiskt, dom skriver dessutom att de rekomenderar att man beställer 3 månader innan...).
-
Jag gillade milly's, tycker den var fin. du kan väl säkert byta färg och/eller spets om du vill.jkbr skrev 2011-04-08 10:04:16 följande:skickade bilder till milly i dag på en klänning och dom skickade tillbaka bilder på en likadan klänning dom gjort förut , den är inte så jätte lik men är den fin?
-
Skumboll skrev 2011-04-08 10:12:18 följande:Åh, kan vi inte få se bild på klänningen du fått hem?
0 fluff, 0 släp...tror bestämt att min kroppsform har valt åt mig - jag MÅSTE ha något extraordinärt, funakr inte med enkelt hehe. -
BESTÄLL ERA KLÄNNINGAR I GOD TID TJEJER! ! !åh nej! hoppas verkligen att klänningen är bra när den väl kommer. och jag som inte har beställt än.
50 dagar till bröllopet och jag har fortfarande ingen klänning..