Tack snälla du. Blev helt kär i klänningen och har mailat min blivande make redan
. Så bra pris också!! Har du beställt något därifrån? Är kvaliteten bra?
awarwen skrev 2011-04-14 10:20:59 följande:
Stress är väl bara förnamnet vissa dagar.
Tycker att jag äter, sover och andas bröllop 24/7 nu.
Men... jag har ändå inte lyckats klämma in allt som ni har lyckats med
Jag FÖRSÖKER lägga ut lite på andra, men jag får så jädrans dåligt samvete hela tiden.
Det är ju inte deras bröllop och/eller deras "problem" och de flesta har så himla mkt att göra som det är ändå. Jag har ibland inte hjärta att ens tänka tanken att be om hjälp. Så det blir till att slå knut på sig själv emellanåt, men men... jag hoppas att det löser sig ändå.
Nej jag känner också så, det är vårt bröllop inte andras. Dessutom behöver vi en hel del hjälp med flytten också så kompisarna är lagom glada
. Fördelen är iofs att vi är de första i kompisgänget som gifter oss så det blir lite nyhetens behag i varje fall och lite vi som sätter standarden. Ber vi om hjälp nu kan vi ju glatt hjälpa till på 5-6 bröllop framöver. Löser sig brukar det väl?
Junibruden skrev 2011-04-14 10:23:47 följande:
hiihhiii, känner igen mig själv: ett husbygge på gång (vi bygger själva, ingen fritid sedan 2 år tillbaka, men småningom ett sååå vackert hus, om man nu själv får säga
), båda på jobb på heltid, studier som borde slutföras för min del, en ny segelbåt (ny för oss) som borde sjösättas och fixas annars också osv så vet jag heller inte själv hur jag ska få ett bröllop tillstånd i juni. Men jag har redan i september gjort en låååååång lista på saker som måste uträttas/skaffas/bokas/beställas och försöker varje vecka få någonting uträttat, och tro eller ej, men en dag (helst då före 18.6) kommer alla sakerna på listan att vara uträttade. sedan har jag ju en separat lista för 17-19.6, men av uppgifterna där är ju de flesta delegerade till nära och kära...
så min rekommendation till dig är att du börjar med att göra en lista över allt som måste göras, och sedan är det bara att börja dra av saker på listan när du får nåt gjort... då har du också hela tiden en helhetsbild över vad som är ogjort och hur mycket som redan är gjort.
Oh. Nu känns det som vi inte har något på vår lista längre
. En lång lista på saker vi ska göra och när har vi redan gjort. Blivande maken är projektledare och ser hela det här som ett projekt och har lagt in det i hans projektverktyg. Lite lagom romantiskt sådär. Men jag känner inte att jag har koll för det :-S. Och inte så mkt att bocka av