• KhiraLii

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Junibruden skrev 2011-04-07 08:20:18 följande:
    Jag vet egentligen inget om tyger, men skulle välja satin nr 91 (millys ljusrosa). men kunde spetsen eventuellt vara i ivory? har milly ljusrosa spets? blir klänningen för rosa om både spetsen och satinet är i rosa? eller blir kontrasten mellan lusrosa satin och ivory spets för stor?

äsch nu ställde jag för många frågor, hjälpte dig inte alls...

jag rekommenderar att du väntar på att 1700-tal hittar hit idag, för hon är expert på tyger, färger nyanser etc.
    Monarkfjäril skrev 2011-04-07 08:07:37 följande:
    Hinner inte riktigt uppdatera mig om vad ni har skrivit.

Chattade med Milly nu igen på morgonen och hoppas att quotation kommer innan ikväll =)

Och det verkar som de har kvar den ljusa rosa som 1700tal hade fått tygprov på.

Nu till den stora Frågan, vad är det för material i klänningen?

Bella skrev att hon trodde det var i elastic satin och då faller hela iden,
    var inte den mycket mer rosa?

det gick att göra den i bridal satin också sa Bella
    och det var det Coral sa att de skulle använda.

Men frågan är hur den eg "ska " göras för att se bra ut?

Någon som har  susning.
    Orginalet är gjort i "ivory lace over pearl rose". Jag skulle gissa på att de använt vanligt satin i denna klänning för maggie brukar skriva ut när klänningar är gjorda av elastic satin. Det enda de nämner är att det är alencon lace
  • KhiraLii

Rent spontant tycker jag också att Coral har betydligt fler klänningar i spets som påminner om denna än vad Milly har. Jag skulle välja dem för en spetsklänning

• KhiraLii
    1700tal skrev 2011-04-14 14:38:08 följande:
    Tror att 2an är en kopia/millys inspiration av denna, en maggie sottero. Och orginalet verkar vara i satin (förmodligen i polyestersatin visserligen, maggies klänningar verkar alla vara det), så här får man en lite bättre uppfattningen hur den blir i satin. Milly har ju gjort den i taft.

Julius bridal är också en kopiesida men korrekt originalet är en Maggie Sottero kallad Victoriana i taft. Det är en jättepopulär klänning och det kryllar av forumtrådar i internationella forum om vilka accessoarer som passar, bustles, underkjolar etc. Det finns massa inspiration att hämta om just denna klänning, ett litet tips. Flört.
  • KhiraLii
    1700tal skrev 2011-04-14 15:33:23 följande:
    Hm, konstigt, för när jag googlar på viktoriana kommer det bilder på en modell som inte är särskilt lik varken den från julius eller milly. Vissa likheter finns dock på turnyren därbak. Medan den från julius och milly är väldigt lika varann.

Här är ju orginalbilden av maggies viktoriana. Inte ett dugg likt... Obestämd Har ingen bubble hem tex.

Jag tycker den är lika "lik" som alla andra kinaklänningar är sina original. Victoriana har bubblehem baktill och storlek på kjolen beror ju på vad man har under. Tro mig jag kan Maggies klänningar i sömnen (kan aldrig bestämma mig vilken jag vill ha Skrattande) och det finns ingen annan klänning ifrån dem som produceras idag och som är mer lik. Men såklart det kan ju fortfarande vara en annan designer som står för originalet.
  • KhiraLii

Några bilder från vår dag. För oss slutade det regna ett tag innan vi skulle börja fota och när vi och gästerna anlände till festlokalen några timmar senare så sprack det upp till solsken och så fick vi en jättefin kväll. Några "turdroppar" föll väldigt lokalt på vägen till kyrkan så vi fick det bästa av allt

Det dröjer nog ganska länge innan vi får proffsbilderna. Vi hade två fotografer och ytterligare en som filmade med två kameror under vigsel och fest. Vi har en del fotokontakter som tur är så vi fick detta för en skitsumma och det skall bli skitskoj att få allt material. Tills dess blir det iphonekort
  • KhiraLii

Darn helt fel tråd. Börjar väl bli lite seg nu kvällen efter Flört

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!