• emmi

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Carro002 skrev 2011-08-05 13:59:28 följande:
    Hej hej!!!

Jag vet inte om det här är en sida för kinaklänningar, men snälla om det är någon som har beställt sin brudklänning från www.tuterabridal.com och det har gått bra vänligen skriv ett inlägg om det.

De har fantastiska klänningar och om det inte är bluff så vill jag beställa därifrån.

Så tacksam för svar!!
    Precis som Memmsan skrev så har jag beställt därifrån. Kolla i mitt galleri så får du se klänningen. Så fort jag får möjlighet lägger jag upp bilder med klänningen på, men kan säga att den är helt UNDERBAR! 

Lycka till! 
  • emmi

Carro220:

P.S Bilderna på hemsidan har dom tagit från tillverkarnas hemsidor. Dom syr upp kopior, men det kanske du fattade.  Flört D.S

• emmi

Hej brudar!

Här kommer bilder på klänningen som jag beställde från www.tuterabridal.com. Supersvårt att ta bilder på sig själv. Kanske inte är dom bästa bilderna, men ni kanske får en uppfattning om hur den ser ut.  Glad

• emmi

Tack Carro002 och Memmsan!  Jag är jättenöjd!

Här kommer svar på era frågor:

Hur snabbt fick du hem klänningen?
    Jag fick hem klänningen ganska exakt en månad efter jag beställde den. Hörde av mig till dem cirka två veckor innan jag fick hem klännigen för att höra hur allt gick och så. Tjejen som jag hade konakt med sa då att hon skulle skynda på allting och skicka klänningen lite snabbare. Cirka en och en halv vecka senare hade jag klänningen hemma. De skickar ut ett nummer så att man kan spåra paketet när de har skickat iväg det. Själva leveransen tog två dagar och paketet levererades till dörren. Det blev heller ingen tull, eftersom de hade skrivit "gift" på paketet, och att själva klänningen var värd totalt 60 dollar. :)

Jag vill beställa en klänning från Pronovias men skulle vilja ändra lite på designen, vet du om det är möjligt?
    Min klänning är Pronovias Fresno. Tror säkert att det går att ändra på designen! Lär inte vara några problem. ett tips är att skicka med en bild som visar vad du menar.  

Hur upplever du att kvaliteten på din klänning är?
    Klänningens kvalitet känns som den jag provade i butik! Helt otroligt! Man tror inte att den kostade 2400:-

Sydde de upp klänningen efter dina mått eller beställde du efter de storlekar som fanns?
    Sydde upp efter måtten. Råkade skriva in mina mått i centimeter och mailade dem om det när jag kommit på mitt misstag. De svarade att det inte var några problem att omvandla måtten åt mig. Klänningen passar exakt! Var noga när ni mäter bara så att det blir precis rätt. Och fundera ut vilka skor ni ska ha innan ni beställer då de tar hänsyn till det.

Gick betalningen bra eller fick du betala extra för någonting som inte stod med från början?
    Betalade bara för klänningen. Gratis frakt - och det bästa: man har 30 dagar på sig att lämna tillbaka klänningen om man inte är nöjd. 

Det är alltid en risk att beställa via internet av en tillverkare man inte känner till. Är man superpetig med detaljer och är mån om att plagget ska se exakt ut som originalet så ska man nog betala pengarna det kostar för designerplagget. Det kan ju aldrig bli exakt exakt som originalet. Jag är dock supernöjd. Klänningen har definitivt överträffat mina förväntningar och det märks att de har varit noga med smådetaljer. 

På bilden har jag förresten en tunn underkjol som egentligen inte passar, men ville se hur den såg ut med lite mer volym. Själva kjolen på klänningen har 4 lager så den står ut ungefär sådär av sig självt.

Lycka till tjejer!  

• emmi
    marielleangelina skrev 2011-08-08 11:47:45 följande:
    Hejsan Emmi!

Är väldigt imponerad av din klänning, speciellt spetsen! Jag ska själv beställa en spetsklänning och den du fick såg väldigt lik ut den som är på orginalet (både ditt och mittt orginal!) Förstår att du är nöjd, det hade definitivt jag varit =)

Fick du se prov på spetsen innan? Jag har nämligen fått bild från Landy, den ser väldigt fin ut men den som du fått på kläningen ser mycket mer lik ut! Lägger upp en bild på orginalet, vad tror du? :) Hoppas på att du kan hjälpa mig lite!
    Hänger inte riktigt med här :) Undrar du om dom skulle klara av att efterlikna spetsen som du visar på bilden? Har ingen erfarenhet av Landy bridal tyvärr, så jag kan inte riktigt svara på den frågan. Tuterabridal lyckades ju härma originalet på min klänning jättebra, så det kan nog dom med. Jag bad inte om ett prov men de skulle ha skickat tygprover på spetsen om jag ville. 

Under spetsen på kjolen är det satin, sen tyll, sen ett till satinlager. Överdelen är en korsett med liksom hårda pinnar (såna som alltid sitter i korsetter, vet inte vad de kallas) med satinfoder. Korsetten är väldigt tjock och inte tunn och sladdrig.

Hoppas du fick svar på din fråga, annars fråga igen =) 
  • emmi
    marielleangelina skrev 2011-08-08 17:01:33 följande:
    Hehe, nä jag tänkte mer om jag skulle skippa Landy och be Tuterabridal sy upp den istället! Eftersom de verkar använda fin spets menar jag! :) Men då kontaktar jag dem och ser om man kan få prov.
    Ahaaa!
    Ja men kontakta dom vettja! Dom har varit väldigt snabba på att svara på mail. Max en halv dag. 

Lycka till! 
  • emmi
    Memmsan skrev 2011-08-08 19:39:44 följande:
    Känns som jag "stalkar" dig eller något Emmi =) Men du har ju svaren på mina frågor.
    Satt det ett sådant brett bh-band bak i klänningen som orginalen har för att spänna in korsetten? Det som sitter innanför dragkedjan.
    Tur att vi har dig Emmi =)
    Haha, det är lugnt! Jag hade velat ha någon att fråga när jag beställde för gud vad nervös jag var!

Det satt ett såntdär band i midjan som man kan ta bort om man vill. Fick även axelband till också. O en slöja Tungan ute 
  • emmi
    Memmsan skrev 2011-08-08 20:47:22 följande:
    Nej jag menar inte ett sånt =) Utan på insidan, precis innan du stänger blixtlåset så stänger man La Sposas och Enzoanis klänningar med ett band, typ bh-knäppning i ryggen , för att få till korsetten och formen på bysten, sen drar man upp dragkedjan. Är du med på vad jag menar nu?
    Jag är tacksam att du finns så man kan fråga, hoppas även jag kan fråga någon till innan det är dags att bestämma sig för klänning och leverantör =)
    Ja alltså bandet sitter i midjan innanför klänningen som man drar åt, sen stänger man dragkedjan. Fast det sitter inte så högt som vid bysten utan precis i midjan. Med typ bhknäppning =) 

Fråga på! :) 
  • emmi
    Memmsan skrev 2011-08-08 20:59:25 följande:
    Ok och allt detta bad du inte om eller vad man ska säga? Då har de ju kopierat bra då =)
    Nej jag valde klänningen, skickade in mått, betalde, väntade o väntade o väntade, typ =) Men det är lika bra å fråga dem om saker som man tycker är viktigt så att man är säker på att de gör klänningen som man vill ha den.  
  • emmi
    Red skrev 2011-08-10 18:01:29 följande:
    Absolut!! Jättefina!! Gillar speciellt det vita!
  • emmi
    Pinkgrape skrev 2011-08-24 10:43:07 följande:
    Ja, jag har nu frågat runt i familjen, på skolan, på facebook och här.. och ingen fattar! Alla verkar få lite huvudbry av den :P

Bra reklam med andra ord =) 
  • emmi
    Pinkgrape skrev 2011-08-24 10:59:51 följande:
    Så kan man ju se på saken, men jag är av stark åsikt att all reklam inte är bra reklam ;P Är det en reklam jag inte gillar eller förstår, så brukar jag oftast undvika företaget faktiskt.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Lite som min sambo! Han bojkottar alla företag som har konstig reklam rakt av :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!