Tack Carro002 och Memmsan! Jag är jättenöjd!
Här kommer svar på era frågor:
Hur snabbt fick du hem klänningen?
Jag fick hem klänningen ganska exakt en månad efter jag beställde den. Hörde av mig till dem cirka två veckor innan jag fick hem klännigen för att höra hur allt gick och så. Tjejen som jag hade konakt med sa då att hon skulle skynda på allting och skicka klänningen lite snabbare. Cirka en och en halv vecka senare hade jag klänningen hemma. De skickar ut ett nummer så att man kan spåra paketet när de har skickat iväg det. Själva leveransen tog två dagar och paketet levererades till dörren. Det blev heller ingen tull, eftersom de hade skrivit "gift" på paketet, och att själva klänningen var värd totalt 60 dollar. :)
Jag vill beställa en klänning från Pronovias men skulle vilja ändra lite på designen, vet du om det är möjligt?
Min klänning är Pronovias Fresno. Tror säkert att det går att ändra på designen! Lär inte vara några problem. ett tips är att skicka med en bild som visar vad du menar.
Hur upplever du att kvaliteten på din klänning är?
Klänningens kvalitet känns som den jag provade i butik! Helt otroligt! Man tror inte att den kostade 2400:-
Sydde de upp klänningen efter dina mått eller beställde du efter de storlekar som fanns?
Sydde upp efter måtten. Råkade skriva in mina mått i centimeter och mailade dem om det när jag kommit på mitt misstag. De svarade att det inte var några problem att omvandla måtten åt mig. Klänningen passar exakt! Var noga när ni mäter bara så att det blir precis rätt. Och fundera ut vilka skor ni ska ha innan ni beställer då de tar hänsyn till det.
Gick betalningen bra eller fick du betala extra för någonting som inte stod med från början?
Betalade bara för klänningen. Gratis frakt - och det bästa: man har 30 dagar på sig att lämna tillbaka klänningen om man inte är nöjd.
Det är alltid en risk att beställa via internet av en tillverkare man inte känner till. Är man superpetig med detaljer och är mån om att plagget ska se exakt ut som originalet så ska man nog betala pengarna det kostar för designerplagget. Det kan ju aldrig bli exakt exakt som originalet. Jag är dock supernöjd. Klänningen har definitivt överträffat mina förväntningar och det märks att de har varit noga med smådetaljer.
På bilden har jag förresten en tunn underkjol som egentligen inte passar, men ville se hur den såg ut med lite mer volym. Själva kjolen på klänningen har 4 lager så den står ut ungefär sådär av sig självt.
Lycka till tjejer!