• Memmsan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Carro002 skrev 2011-08-05 13:59:28 följande:
    Hej hej!!!

Jag vet inte om det här är en sida för kinaklänningar, men snälla om det är någon som har beställt sin brudklänning från www.tuterabridal.com och det har gått bra vänligen skriv ett inlägg om det.

De har fantastiska klänningar och om det inte är bluff så vill jag beställa därifrån.

Så tacksam för svar!!
    Hej i tråden "Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det? " har Emmi beställt från www.tuterabridal.com och är jättenöjd. Hon har även lagt ut två bilder, lovar även fler.
    Jag har också varit och tittat på den sidan, gillar deras bilder, vilka är kopierade från orginalen men är de lika fina så är det ju toppen!
    Jag ska prova några klänningar till från lite billigare märken i Sverige, så får jag se sen. Hellre betala 10000kr för något som blir bra än 3000 för något som blir halvdant, som måste göras om, inte dyker upp eller annat trassel som leder till en lika stor kostnad i alla fall..
    Men kanske det dyker upp fler som kan tala gott för sidan, så vi kan få fina billiga klänningar =)
    Lycka till! =)
  • Memmsan
    Carro002 skrev 2011-08-07 19:56:22 följande:

Hej Emmi!

Vad fin din klänning är!!:) Vi håller på och ska beställa en brudklänning från www.tuterabridal.com och vi har några frågor gällande leverans och kvalitet.

Hur snabbt fick du hem klänningen?

Jag vill beställa en klänning från Pronovias men skulle vilja ändra lite på designen, vet du om det är möjligt?

Hur upplever du att kvaliteten på din klänning är?

Sydde de upp klänningen efter dina mått eller beställde du efter de storlekar som fanns?

Gick betalningen bra eller fick du betala extra för någonting som inte stod med från början?

Jätte tacksam för svar:)

Vi har lite lika funderingar du och jag Carro002. Har också funderingar på att beställa därifrån, men har ett tag på mig att fundera. Jag är livrädd att bli blåst på pengarna, det har jag inte råd med.  Eller att de är mycket sämre kvalité än orginalen. SKa bli roligt att följa din eventuella beställning och Emmis svar på dina frågor.
  • Memmsan
    emmi skrev 2011-08-08 17:03:40 följande:
    Ahaaa!
    Ja men kontakta dom vettja! Dom har varit väldigt snabba på att svara på mail. Max en halv dag. 

Lycka till! 
    Känns som jag "stalkar" dig eller något Emmi =) Men du har ju svaren på mina frågor.
    Satt det ett sådant brett bh-band bak i klänningen som orginalen har för att spänna in korsetten? Det som sitter innanför dragkedjan.
    Tur att vi har dig Emmi =)

• Memmsan
    emmi skrev 2011-08-08 20:32:23 följande:
    Haha, det är lugnt! Jag hade velat ha någon att fråga när jag beställde för gud vad nervös jag var!

Det satt ett såntdär band i midjan som man kan ta bort om man vill. Fick även axelband till också. O en slöja Tungan ute 
    Nej jag menar inte ett sånt =) Utan på insidan, precis innan du stänger blixtlåset så stänger man La Sposas och Enzoanis klänningar med ett band, typ bh-knäppning i ryggen , för att få till korsetten och formen på bysten, sen drar man upp dragkedjan. Är du med på vad jag menar nu?
    Jag är tacksam att du finns så man kan fråga, hoppas även jag kan fråga någon till innan det är dags att bestämma sig för klänning och leverantör =)
  • Memmsan
    emmi skrev 2011-08-08 20:49:34 följande:
    Ja alltså bandet sitter i midjan innanför klänningen som man drar åt, sen stänger man dragkedjan. Fast det sitter inte så högt som vid bysten utan precis i midjan. Med typ bhknäppning =) 

Fråga på! :) 
    Ok och allt detta bad du inte om eller vad man ska säga? Då har de ju kopierat bra då =)

• Memmsan

Vill börja med att gratulera alla nya fruar här, grattis! Sen vill jag önska alla lycka till som har sin stora dag idag och i morgon, njut och ha skoj!

Sen vill jag fråga hur ni här på tråden (som alltid svarar =)) tänkt/har gjort med era brudbuketter. Har ni haft oasis, egenbundna, dyra eller billiga? man vill ju ha en bukett som är vacker hela dagen och floristerna påstår ju att blommor utan oasis, slokar och blir fula och att man måste ha vatten till dem varje sekund man inte håller i den typ...vilket jag på ett sätt kan förstå. Men de vill ju gärna ha ca 2000 kr att göra en brudbukett, vilket är en del pengar men som kanske är värt det, vad säger ni? Sen undrar jag om ni tänkt konservera eller torka era buketter? Ni som redan gjort det, hur ha rni gjort och hur har det blivit?
    Alla här på BT är ju så kloka och har massa idéer som man som brud inte kan vara utan =)

• Memmsan
    S2011 skrev 2011-08-12 12:19:29 följande:
    Memmsan: min var handbunden (alltså nakna stjälkar omvirade med band) och den höll sig fin hela dagen.
    under kvällen satt den i vas med vatten och sen har den hållit sig tills i mitten av den här veckan (vi gifte oss 30/7). 
     Ok, det låter ju bra =) Vad hade du för blommor? Ska du bevara dem på något sätt?
  • Memmsan

Jag kollade din blogg och såg den. Den var jättefin =) Jag håller med, bilderna och minnet är nog finast =)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!