• Nikkita

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2011-06-20 11:14:24 följande:
    Nu har jag fått nya bilder på överdelens fastnålade spets efter att de gjorde om den (satte på betydligt mer spets). Skrattande Mkt bättre!

Funderar själv på att beställa en kinaklänning nu efter att så många är såå nöjda Glad 
    Vart är det du har beställt din från? Får man alltid bilder skickade till sig efter hand som de blir klara med någon del, eller är det speciellt från denna leverantören kanske? Super bra att få, så att man ser om det är bra/rätt gjort Skrattande
  • Nikkita

Är det någon på denna tråden som har tips på bra säljare från www.dhgate.com?
    Har sett en massa fina klänningar & hört många prata såå gott om kinaklänningar nu, så det börjar luta åt att jag oxå beställer en snart Glad Vill bara höra mig för här oxå innan så jag har lite bättre koll.
    Någon som kan rekommendera en bra sida med toppen service & bra priser annars?

• Nikkita
    Pinkgrape skrev 2011-06-27 16:51:30 följande:
    Jag svarade dig angående dhgate i andra kinaklänningstråden.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hahaha, såg det precis efter att jag postat inlägget här Glad tack så mycket för ditt svar! Ska kolla upp om några av dem har den klänningen jag vill ha Skrattande
  • Nikkita
    Darling Daisy skrev 2011-06-27 17:20:10 följande:
    Jag köpte från bridal7. Är jättenöjd med både service/mailsvar och produkten. Gick exakt så snabbt som det lovades, med undantag för frakten. Det tog 2 veckor för paketet att komma fram, men jag tror mycket går att förklara med att det var helg både i Kina o Sverige (Kr himmelsfärd här).
    Miceme köpte från samma säljare, hon var inte alls lika nöjd. Fick en ganska taskig kopia. 

Min klänning kan du nog se om du trycker på visa endast under min bild. Den kom hem kring 10 juni.
    Jätte fin klänning Skrattande 
  • Nikkita
    Pinkgrape skrev 2011-06-27 17:33:48 följande:
    Annars kan jag rekommendera www.mylove-bridal.com, har beställt en brudklänning därifrån också och är jättenöjd :) Fin, billig, precis som jag beställde och tog bara ca 1 månad att få hem den :)
    Ja det vet jag att du tipsat om tidigare Skrattande Lite nyfiken... Hur många kinaklänningar har du köpt? Låter som om du är veteran bland djungeln av alla dessa klänningar Flört Där har jag hitta en som jag hitintills är mest inne på att beställa, men hade viljat ha high-low hem efter att ha sett några sådana nu... Blir lite halv galen när man ser alla underbara klänningar ni har köpt ju Solig Hade gärna köpt en av var bara för att!!! har ett helt år på mig så jag ändrar mig nog ett par gånger till känns det som.
  • Nikkita
    Pinkgrape skrev 2011-06-27 18:38:39 följande:
    Haha just ja, blir lite snurrig ibland :P Jag har inte köpt så många klänningar. Två tärnklänningar och tre brudklänningar. Finns de som är värre ;P Ja, har du ett år kvar hinnar du nog ändra dig ett par gånger till hehe :)
    3 brudklänningar!?! Wow, ska du byta mellan alla under dagen, eller hittade du helt enkelt inte rätt från början? Jag hade kunnat köpa en hel drös klänningar för det finns så många fina Glad Får lägga band på mig själv & verkligen tänka igenom vad jag vill ha innan. Ju fler sidor jag besöker desto veligare blir jag, men hittar nog en bra tillslut Flört
  • Nikkita
    Skumboll skrev 2011-06-27 19:06:40 följande:
    Det råder nog lite delade meningar här hemma om vad man gör på en resa.... Jag vill shoppa eller sola. Gubben vill titta på gamla kyrkor typ, haha!

Barcelona kanske skulle vara något. Jag vill helst neråt för att få lite värme... 
    Barcelona kan jag rekommendera! Där finns allt du är ute efter. Shopping, sol, vackra byggnader & god mat Skrattande 
    Olika weekendresor hittar du bl.a. på Ticket: http://www.ticket.se/boka/resa/weekendresor.html
  • Nikkita
    Pimpinellros skrev 2011-06-27 21:24:56 följande:
    Okej ni kina kunniga brudar. Jag behöver akut hjälp!

Bröllopet är 6 augusti, och jag har en superfin klänning hemma! Men....
    nu har jag kommit fram till att jag vill ha något att byta till på kvällen. En kortare, knälängd (?), OM jag behöver. Vilket, ju mer jag tänker på det, tror jag kommer behöva.

Hinner jag beställa en klänning eller ska jag bara söka i affärer? Tänkte om jag skulle välja en från deras sida och sedan köra på vanliga storlekarna. Alltså inte specialbeställa.

Känner mig helt sönderstressad nu
    Jag hade nog börjat kolla i affärer för att vara säker! Du kommer ju antagligen bara att stressa upp dig mer om du inte vet att klänningen kommer i tid... Det finns väldigt mycket fina klänningar ute i affärerna nu i sommar så jag tror att du kan hitta någon om du tar en dag till att leta ordentligt.
    {#emotions_dlg.flower} En lycko kram till dig, hoppas du hittar något som passar Glad
  • Nikkita
    Emma F skrev 2011-06-27 22:21:40 följande:
    Håller med om att Barcelona är fantastiskt, men måste slå ett slag för London! Hur kan ingen ha nämt London?! BÄST shopping utan tvekan. Ingen strand, är det det ni vill ha är Barca så klar bättre, men i övrigt äger London Glad
    Håller med dig! Vi brukar dock åka dit på vintern, de har såå fina juldekorationer överallt. Man blir super glad bara av att gå på stan där, se alla färger & ljus Skrattande 
  • Nikkita
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 20:57:33 följande:
    Okay, brudar!! Känner ni för lite beslutsfattande så här på tisdagskvällen?

Jag har nu tre alternativa brudklänningar (råkade visst köpa en lillyklänning i helgen)

Är själv osäker på vilken det blir, så tänkte fråga er vilken ni tycker passar mig bäst:
    (ärliga åsikter är helt ok, så skriv om ni tycker något ser konstigt ut)

Klänning ett, från Landy:

Klänning två, från DHgate (är nålad i midja o nerkant, därför ser den lite konstig ut där).

Klänning tre, från Lilly:

1:an tycker jag helt klart är överlägset snyggast på dig! Du får en jätte snygg kropp i denna Glad 
    de andra två framhäver inte alls din fina figur enligt mig...
    Så min röst faller som sagt på klänning nr. 1 från Landy Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!