Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nån som vet en bra tillverkare som syr upp utifrån bild med leveranstid på max 3 veckor? :(
    Tror vi blivit lurad på våra klänningar och på förskottet vi betalade... 

• JustMeAndMyLove
    bruden skrev 2011-08-03 08:45:51 följande:
    Hon skriver i sin tråd att det är fd Brudmix: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4034549.html
    Jag vill vänta innan jag lägger ut namnet. För det först avill jag inte förstöra nått genom att göra dem sura (man vet aldrig) och för det andra hoppas jag på att få klänningen och kanske går det bra för vår del :/ Man kan ju hoppas!
    Väntar spänt på att få svar på om våra klänningar är med i denna leverans som hon säger ligger i tullen.

• JustMeAndMyLove

Nu får vi 1 av två klänningar på posten snart! Är så nervös, tänk om vi inte får den andra?
    Hoppas det är min sambos klänning för hon är mer... ja vad ska man säga, hon skulle bli knäckt om hon inte får just den klänning hon bestämt sig för. Jag kan liksom lösa mitt klädproblem och ändå vara nöjd.

Lite risky känns det dock för företaget säger att pga att vi bor i Norge måste vi betala hela summan i förskott + frakt. Så nu har jag tagit en jäkla risk för de där jäkla klänningarna :( 

• JustMeAndMyLove
    Red skrev 2011-08-10 21:50:35 följande:
    Beställde ni dem ifrån samma företag? 

Det är nog ganska vanligt att man betalar allt i förskott, så det är nog inga problem!
    Ja samma företag, är väldigt nervös för jag hittade en tråd med otroligt dålig kritik om företaget då det hette nått annat :/
    Vi är två tjejer som gifter oss den 3e september, så det börjar kännas lite stressigt att inte ha kläningarna .. 
  • JustMeAndMyLove
    Red skrev 2011-08-10 22:04:34 följande:
    Du skall se att det ordnar sig GladJag läste din paniktråd tidigare, och där skrev du väll också att det är din fästmö som "bryr" sig mest om sin klänning? Har paketet blivit postat? Isf borde det ju komma fram i tid för mindre ändringar om det skulle behövas. 
    Ja det är sant, hon ska skicka den imorgon när hon fått in pengarna så då bör den vara här snart, men vi vet int eom det är min eller min sambos klänning, det är det som oroar mig mest. Sen vill ju jag gärna testa min med, även om jag är väldigt osäker på om jag verkligen vill ha klänning. 
  • JustMeAndMyLove

Kul att läsa om alla som ska gifta sig nu! Jag fick just bekräftelse på att ena klänningen är skickad med posten *nervös* 

• JustMeAndMyLove

Jahapp, då är det bekräftat. Hemsidan jag beställde från är nedlagd, företaget en bluff. 6000 kr borta och vi har inget att ha på oss på bröllopet.

Nu orkar jag inte med mer skit. Och inte har vi råd med andra kläder nu heller. Får avbeställa musiken och be alla ta bil istället för att bjuda på buss.

Kul att man tabbar sig så här inför livest viktigaste dag.
    Skit också ... 

Är tydligen inte ensam om att bli bedragen av Ewa Wijkander heller. 

• JustMeAndMyLove
    lana822 skrev 2011-08-15 23:17:56 följande:
    Vilken hemsida har du beställt i
    från?
    edlundsbrudochfest tror jag den heter. Hon har tydöigen haft mängder med företag innan.
  • JustMeAndMyLove
    lana822 skrev 2011-08-15 23:23:43 följande:
    Alltså svensk företag? Sålde hon Kina klänningar eller? Kan inte du anmäla henne? 6000kr är inte små pengar.
    Jo det är ett svenskt företag men nu när jag kollade upp sakerna mer noga ser det inte så bra ut. Inget anmält tuill bolagsverket, dock har hon F-skattesedel. Men firman verkar inte aktiv, säkert 20 firmor i kk tidigare på samma namn.
    Har enbart pg-nummret vi betalade till att gå på så har mailat nordea för att få organisationsnr. Måste ha det innan jag anmäler.
    Kommer anmäla, självklart men enskilld firma ochså många kk? Nä jag kommer inte se ett öre. Låter som en svindlare som troligtvis har obetalda skulder på miljoner privat. kronofogden kan inte göra ett skit.
    Är redan i tingsrätten för att en frima lurade och skapade skador för 40.000 kr förra året så jag har precis vart igenom skiten. :(
    Aldrig mer säger jag. Inte värt risken att handla online.  
  • JustMeAndMyLove
    Red skrev 2011-08-16 14:00:52 följande:
    Fy så tråkigt! Känner verkligen med dig! Men var inte en klänning skickad sa du tidigare?

Hur tar din sambo det? Hoppas ni klarar att ladda om och leta upp nya kläder, hoppas verkligen ni hittar något ni trivs i så ni får en underbar dag iaf! 
    Jo jag trodde ju ena var skickad. Men hon sa att hon fick tillbaka den för det strulade med postförskottet och idiot som jag är satte jag över helöa summan + frakt :(
    Har fått kontakt med henne nu, hon säger att de gör om hemsidan men kommenterar inte det faktum att företaget inte finns. Har spårat plusgiro nummret i alla fall. Till en plattsättningsfirma :/
    Någonstans hoppas jag på att klänningen som hon sagt att hon skickat faktiskt ska dyka upp och att hon bara är slarvig, driver flera firmor under ett namn och struntat i att ändra branshbeskrivning.
    Men sen läste jag på en annan tråd om henne :( Känns som att chansen är liten att man får hem nått, och om jag skulle få hem nått verkar det vara väldigt få som fått rätt klänning och de som fått rätt verkar ha fått fult sydda klänningar :(
    Hade jag vetat om det namn hon använde innan hade jag ju hittat alla trådar om henne och inte beställt men... jaja, så var det med det.

Nödlösningen är att låna pengar av min underbara mamma och resa runt när vi kommer till Sverige för att köpa eller hyra andra klänningar. Surt med pengarna men surast är att min blivande inte fick sin drömklänning :´( 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!