• marimekko86

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag har beställt en klänning Landybridal, de svarar jättesnabbt på mejl och är noga med att de har fått rätt mått, information om eventuella ändringar osv.

Nu väntar jag bara på att få betala så de kan börja sy upp min klänning. Verkar ha gått galet med paypal...Landy har tydligen skickat mig en invoice så jag ska kunna betala, men jag har inte fått nån...så jag hoppas de snabbt skickar en ny och att den kommer fram så de kan börja sy nångång...gifter mig om 3 månader.!!!

Men de borde hinna hoppas jag...

• marimekko86
    Är det nån här inne som är hajj på Paypal, för det är inte jag så värst :-P

Jag håller på att mejla med Landy angående min brudklänning som de ska sy...men de vill ju ha betalt förstås innan de börjar sy...inga problem.

De säger att de har skickat mig ett sk. paypal invoice ... och vad jag fattat så är det typ en räkning jag ska få via eposten så jag kan betala snabbt via mitt paypalkonto sedan.... MEN jag får inget sånt mejl...och inget finns på mitt paypalkonto heller....

De har skickat ett nytt til den rätta eposten, som alltid varit rätt men fortfarande dyker det inte upp hos mig.!

Vad är felet?

Jag kan alltså inte betala jue och jag vill betala så de kan börja sy upp den...
  • marimekko86
    bruden skrev 2011-07-30 18:26:27 följande:
    Kollat skräplådan? Har du angett rätt mejl på PayPal också? Det är viktigt att det stämmer för annars går det inte fram.
    Jajjemän, jag har kollat skräplådan, kollat överallt och mejlen stämmer. Landy har rätt emailadress och på paypal har jag ju samma mejl...har ju fått mejl från paypal tidigare...kan man ange flera mejl? Hur vet jag om jag angett rätt mejl? Hur menar du att jag engett rätt mejl?
  • marimekko86

Nej jag får ju inget mejl alls Då skulle jag ju betalat för längesedan...använder ju en hotmail...ska jag måste byta mejl...jag kan inte bara skapa en ny mejl och lägga till den på paypal, eller måste jag byta helt, så att jag loggar in på paypal med den nya mejlen också?

• marimekko86

Tack för hjälpen bruden...har gjort en ny mail och fixat ihop den med paypal och mejlat kina igen...hoppas det funkar nu...

• marimekko86

Hejhej alla brudar

Jag ville bara tacka bruden som tipsade mig att byta mejl. Det funkade, jag har betalat idag och nu har de börjat sy min klänning LYCKA.! Klänningen sys hos Landybridal för 349 :- inklusive frakt.!

Bara vänta då på att den ska komma...om typ sex veckor eller så... GUD så långt bort.!

• marimekko86
    Amejuli skrev 2011-08-02 00:28:46 följande:
    OMG! I´m married! Det var kaos dagarna innan och minns dagen lite som i en dimma, men ändå så underbar!!! Önskar er denna känsla snart! Hoppas  allt rullar på för er tjejer!
    GRATTIS Jag börjar längta...3 månader kvar för mig dock.! Men grattis än en gång.! Trots kaos blev du ju gift, känns betryggande att höra för en ganska nojjig blivande brud :-P
  • marimekko86
    bruden skrev 2011-08-02 21:18:52 följande:
    Jag vet vid det här laget att jag SKULLE ha gjort som jag tänkte nämligen beställa min klänning på Landy. Men puckad som man är går man efter plåskan (vad gör en hundralapp egentligen???) och nu sitter jag här med en försvunnen kinaklänning och en säljare som vill ha sina pengar så han kan sätta in till mig igen. Nåja, vi får köra en repris av bröllopet när klänningen kommer... Om si så där 5 årObestämd
    Kan lugnt erkänna att jag är såååå avis på alla er som får hem era klänningar, visar bilder ch är så nöjda. Allt jag har av min klänning är den förbenat mini-underkjolenDemon
    .... vad ska man skriva för att göra det bättre? Fy vad jobbigt, jag kan bara tänka mig... Jag freaka ju ut bara av att jag inte kunde betala på en gång och blev helt galen på det...man märker hur stressad man ändå kanske är då man brinner av på minsta lilla...Inte för att din försvunna klänning är nåt litet att brinna av på, verkligen inte.

Håller alla tummar och tår för att den skall komma innan dagen D och att den passar...Annars hoppas jag du kan känna dig vacker i någon annan klänning
  • marimekko86
    Just Me skrev 2011-08-08 21:45:43 följande:
    Hallåå!

Ngn som haft kontakt med Chris på Landy?

Har mailat med henne i ett par dagar nu och hon är snabb på att svara och så. Erfarenheter?
    Jag har pratat med henne. Hon svarar riktigt snabbt och har en trevlig ton och när jag hade problem emd betalnign osv så försökte hon verkligen hjälpa mig...hon var noga med att fråga mig och be mig bekräfta att hon förstått rätt angående klänningen, små ändringar osv.

Har inte fått hem klänningen än, beställde den för bara en vecka sedan
  • marimekko86
    Amejuli- Så vackra bilder, ni var riktigt tjusiga och ser så lyckliga ut.! Grattis
  • marimekko86

Japp det ska jag Ska du beställa därifrån eller?

• marimekko86

Härligt

Jag har då bara hört positivt från landy och hört många säga att det är ett av de bästa kinaföretagen , de är lite dyrare så man får väl lite bättre kvalité då hoppas och antar jag. Därför valde jag att beställa därifrån. En klänning som de hade i sitt sortiment tidigare i år, men som de slutade med när jag skulle till och beställa, som tur var så kunde de sy upp den åt mig ändå. Bara att vänta  nu.!

• marimekko86
    Madelen867 skrev 2011-08-24 06:55:36 följande:
    Var har ni köpt underkjol till era klänningar?
    Vilken sort?
    Jag frågade Landy om jag behövde en underkjol till min klänning som de syr upp åt mig, men då sa dem att det inte var nödvändigt då de syr in en undekjol i klänningen typ

Annars hade jag köpt en med släp, då min klänning har släp och utan ringar, bara med tyg.
  • marimekko86
    fasit skrev 2011-08-24 16:55:54 följande:
    Vad är det som skiljer olika leverantörer åt? Endel kostar ca150 dollar på en sida och på en annan visas exakt samma klänning för 450 dollar. Vad är skillnaden?
    Tänker du på brudklänningar?

Många säger, och det stämmer nog för det mesta, att vissa företag som är lite dyrare har bättre kvalité på sina brudklänningar. Bättre tyg, syr mer noggrant, kan göra justeringar oich andra ändringar mm. Därför blir det lite dyrare.

Jag betalade 345 USD för min klänning, men det blir ändå inte dyrt alls, runt 2300 kronor. Tycker det är ett bra pris. Har bara hört gott om det företaget och valde dem just för att de var lite dyrare och sedan har jag haft mejlkontakt med dem länge så jag kände mig trygg att beställa därifrån.
  • marimekko86
    teddy skrev 2011-08-24 19:59:05 följande:
    Hur e de nu? vilka sidor/företag rekomenderas? och vilka ska man akta sig för?
    landy har jag hört ska va rätt bra o my love bridal verkade okej...
    vilket/vilka används flitigast av er alla?!

och... ser verkligen klänningarna (ni som fått hem era) ut som på bilderna? de verkar ju nästan för bra för att vara sant... 
    Jag har som sagt beställt av landy eftersom jag haft bra mejlkontakt med dem och de har bra rykte och kunde sy upp den klänningen jag ville ha.!

Jag har inte fått hem min klänning än, fick mejl av landy igår att den ska vara klar i mitten på september, så jag borde med andra ord hinna få hem den innan oktober månad börjar...då ska jag visa upp den och berätta om jag är nöjd eller inte Men MÅNGA är nöjda och får hem helt underbara klänningar.!
  • marimekko86
    Fröken söt WOW vad fin din landyklänning var Jag med har beställt därifrån, den skulle komma innan september månads slut, så jag väntar...hoppas inte min är för stor bara, jag som deffar bröllopsformen nu o allt....men då får jag väl be en sömmerska sy in den i värsta fall...
  • marimekko86
    vilebus skrev 2011-09-20 21:37:38 följande:
    hej, jag håller på att försöke betala min klänning som jag har beställt på landybridal. men jag vet inte riktigt hur det här paypal fungerar. jag har nu satt in pengar på mitt paypalkonto, men hur betalar jag till dom? i det mailet som jag fick av dom som jag kan klicka på betala nu, så kommer jag bara till paypalshemsida, var ska jag gå där? logga in på mitt konto?? är det nån som vet?
    Man får ju ett mejl av landy och via det mejlet kan man som sagt klicka sig vidare så man kan betala. Du ska logga in och bara följa anvisningarna. Hur snabbt och enkelt som helst Så var det för mig i alla fall.
  • marimekko86

MIN KLÄNNING ÄR HÄR

I söndags sa Landy att klänningen var klar för att skickas iväg och så ville de jag skulle bekräfta adressen...Måndag fick jag mejl om att den var skickad och ett spårnummer från DHL. Och idag vid 12 ringer DHL och vill lämna den. Sinnesjukt snabb leverans.!!!!

I alla fall så sitetr dne som ett smäck och är som en dröm, otroligt välsydd mm. Det enda är att den är alldeles för lång så jag måste be en sömmerska fålla upp den och korta släpet lite för det var otympligt långt. Hur nöjd som helst.... Wiiiiiiie

Bjussar på skrynkliga och slarvigt snörda bilder, ser ut som jag saknar midja nästan :-P

• marimekko86
    Sara1291 skrev 2011-09-29 14:36:02 följande:
    vilka av kinaföretagen är det som syr upp klänning utefter bild? kanske kan skicka in en bild på ovanstående..
    Landybridal gör det
  • marimekko86

Hej brudar.! Var längesedan jag var aktiv i tråden, haft fullt upp! Men jag köpte ju min brudklänning från landybridal och i lördags gifte jag mig ♥ Tänkte bara publicera nån bild, vet att sånt gillas
    Fick i alla fall så mycket komplimanger om att jag var så vacker och att min klänning var så underbar och sagolik.

Betalade mellan 2500-3000 spänn för min klänning och kände mig som en prinsessa i den. Är glad att jag inte lagt ut en förmögenhet på den då den efter en helkväll med dans, fest och riktigt drag är mer grå än vit, nån vinfläck här o var osv . Klart jag ska tvätta den och lägga den i en låda och spara som ett minne, men hade jag betalt dyra pengar för en brudklänning kanske jag inte vågat släppa lös ordentligt.!

Vår dag var iaf magisk, ni har nåt att se framemot brudar ♥
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!