• rabarber

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er.
    Jag tänkte att jag lägger mig i er tråd och ber om hjälp.
    Jag letar efter den perfekta klänningen men hittar den inte. Hittar mängder med riktigt fina klänningar men ingen som är perfekt för mig.

Efter att ha tjuvläst lite i tråden nu blev jag medlem så att jag kan skriva också.
    Nu verkar ha en jävla koll så jag gör en chansning.

Jag har aldrig drömt om något stort bröllop (eller något bröllop alls) men gifta mig vill jag och så verkar det bli.

Har hittat några klänningar jag gillar så att om någon vill hjälpa mig kan få en hint.
    Den här hittade jag i tråden, den är hur fin som helst men ändå inte helt rätt.

www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1195

Här är två andra (inte bröllopsklänningar men riktigt fina).

www.net-a-porter.com/product/109222
    www.net-a-porter.com/product/109222

• rabarber
    Tinzi skrev 2011-05-24 10:33:43 följande:
    Den första vita där var toppen :) Sååå fin, hade kunnat tänka mig en sån mo jag inte redan fastnat för ngt annat. Sånt tyg är så fint!
    Ja, den är jättefin verkligen men det saknas något.

Jag sitter jämt och glor på Say yes to the dress på tv men än har jag inte hittat den perfekta.
  • rabarber
    tigerlily skrev 2011-05-24 11:05:32 följande:
    Hej!

Om du är inne på spets så har Aire Barcelona en hel del oerhört snygga varianter. Beroende på modell och vilket företag man beställer av går det alldeles utmärkt att beställa en i tea length istället för golvlång om man föredrar det.

www.landybridal.com/ar-c151.aspx

www.peridress.com/Aire-Barcelona-Wedding-Dres...
    www.peridress.com/Aire-Barcelona-Wedding-Dres...
    De två sista t.ex går att beställa med kjolens framsida under bysten helt i spets, alltså utan slits (spetsöverklänningen är avtagbar i original), och i knälängd eller tea length istället. Jag har kollat.

Annars finns ju alltid ebay:
    cgi.ebay.co.uk/Pearl-Daisy-Lowe-Vintage-Lace-...

Till exempel. Jag köpte en klänning av den säljaren och hon levererade omgående och betalade dessutom tillbaka en del av fraktkostnaden eftersom det blev billigare än vad som stod. Kan rekommenderas.

Hoppas att det hjälper lite. Annars får du hojta till igen och beskriva vad du är ute efter så kommer Miceme säkerligen att bombardera dig med bra länkar.
    Den första av de där två var hur fin som helst (var det någon skillnad på dem?) men den skulle inte sitta bra på mig. Jag har för stora bröst.
    Men stilen var bra, spets!

Den här gillar jag spetsen på men inte resten, den är inte jag.
    www.weddinggownswholesale.com/images/classic%20lace%20wedding%20dress%20z-2011022604a.jpg

Så har jag kommit på att jag vill ha en sån här liten ärm.
    www.isibongo.com/index.php&proddb=29&pid=21849

Just nu känns det hopplöst. Känns lättare att köpa några meter spets och sy något själv.
  • rabarber
    Darling Daisy skrev 2011-05-24 18:47:46 följande:
    Idag är min spetsklänning från DHgate skickad. Den ska ta ca en vecka att leverera. Hoppas, hoppas att den ser ok ut!
    Vad är det för klänning?
    Du länkade till en för jättelänge sen, är det den?
  • rabarber

Hej på er.
    Jag var inne här för ett tag sen och kollade lite. Jag såg en klänning då som jag inte får ur huvudet. Jag har letat och letat i tråden men den är väldigt lång.

Klänningen är en som någon beställt och fått hem. På bilden sitter den på. Bilden är tagen i sovrummet (tror jag) och bakifrån.
    Jag kommer ihåg att du som äger den höll på att sy om den lite själv. Tror det var gjort halvvägs på bilden.

Är det någon som känner igen sig eller förstår vilken jag menar?

• rabarber
    Sommarbrud skrev 2011-08-09 22:24:53 följande:
    Rabarber : det låter som ngn av 1700 tals klänningar. Hon e bortrest just nu tror jag :/ men hon e nog snart tillbaka o kan hjälpa dig :)
    Tack! Då ska jag leta. Lättare när det bara är en persons inlägg att kolla.
  • rabarber
    Sommarbrud skrev 2011-08-09 22:24:53 följande:
    Rabarber : det låter som ngn av 1700 tals klänningar. Hon e bortrest just nu tror jag :/ men hon e nog snart tillbaka o kan hjälpa dig :)
    Jag hittade kläningen. Jag som aldrig varit något fan av stora klänningar är förälskad.

Tack för hjälpen.

Den här tråden är farlig. Ni har så vackra klänningar att jag blir köpgalen.
  • rabarber
    Pinkgrape skrev 2011-08-28 11:54:02 följande:
    Jag förstår inte riktigt? Vad är det som ändrar färg? Jag tycker hela klänningen ser ut att vara i samma färg? Och beställer du den i tex ivory, så får du ju allt på klänningen i ivory (förutom den svarta detaljen kan jag tänka mig).
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Alltså när man ser den bakifrån. Överdelen är i en färg och sen är det brytning till kjolen.
    Framtill är det fint men bak gillar jag det inte.
    ewaulrica skrev 2011-08-28 12:57:19 följande:
    jomenvisst är den väl tvåfärgad? eller så är det jag som är blind... ;) den ser nästan lite persikofärgad ut, ett lager ovanpå nån slags vit tyll/organza... och varför den ser så tvåfärgad ut bakifrån kan kanske vara att tyget faller "lösare" nedanför midjan, alltså i kjolen, och i korsetten/livet sitter tyget hårdare? *bara jag som funderar* Skrattande

svar till rabarber: kan man inte beställa hela klänningen i helt vitt bara? :)
    Precis. Jag gillar framtill men inte bak, jag tycker det ser ut att vara en jättebrytning i färg.
    Jag tror på dina funderingar.
    Det kan man kanske göra ja men då blir den så enfärgad =) jag gillar framsidan men inte bak.
    ewaulrica skrev 2011-08-28 12:59:52 följande:
    rabarber: det verkar ju som om att (när man läser) att själva grunden är i Ivory och "trim" i champagne. borde kunna gå att välja ivory i allt isf? :)
    Vad betyder trim? Vilket är det som är champagne och vilket är det som är ivory?
    Jag är så grymt dålig på sånt här. Tur att jag är anonym =)
  • rabarber
    Silketuss skrev 2011-08-28 20:18:54 följande:
    Trim betyder spets!
    Jaha, jag trodde det var lace =)
    Darling Daisy skrev 2011-08-28 20:31:05 följande:
    Rabarber:
    Jag håller med dig om klänningen, väldigt snygg framtill och inte lika snygg baktill.
    Jag är osäker på vad trim egentligen översätts till, men det används i betydelsen "detaljer", "kanter", "dekoration", på kinasidorna. I det här fallet är ju själva understa tyget  ivoryfärgad satin och sen är det organza i champagnefärg över det. 
    Väldigt romantisk och lite annorlunda.
    Om du beställer helt i ivory så missar du ju effekterna av den draperade orgazan, som du skrev...

Eftersom Lightinthebox inte gör några som helst ändringar på sina klänningar skulle jag nog maila Milly och Landy och fråga om de kan göra klänningen så som du vill ha den. Det blir kanske lite dyrare, men de har väldans gott rykte! 

Min mamma köpte en byxdress från Lightinthebox, den var otroligt vacker, fint tyg och välsydd, men måtten stämde inte för fem öre trots att hon tog måttsydd. Men det kan ju bero på modellen, är ju lite svårare med byxor än med en klänning, kanske... 
    Romantisk? Det är det sista jag vill vara =)

Vilken dålig koll jag har. Vad är organza för tyg? Satin är väl sånt där glansigt som silke typ?
    Det här blev svårt. Tur att jag inte har ett dugg bråttom.

Det är värt att betala lite för att få klänningen som jag vill ha den (om jag nu inte ångrar mig och hittar en annan klänning som är ännu finare). Det är ju fortfarande billigt, bara inte löjligt billigt.
  • rabarber

Minuz; jag tycker att bältet är jättefint på klänningen du har. Skulle nog satsa på det och lila. Alltså 8 och 1 eller 16.
    Fast ivory är nog min egentliga favorit.

• rabarber

Jag har hittat en klänning som jag verkligen älskar halva på. Nederdelen. Blinget upptill är inget för mig. Men det är ett senare problem.

Är det någon som har en klänning från milly i organza så jag kan få se hur glansigt tyget är?
    Jag vill verkligen verkligen inte ha en glansig klänning.
    Tittar man på färgkartan ser tyget inte glansigt ut men stämmer det?

Här är klänningen.
    www.millybridal.com/a-line-straight-neckline-strapless-with-ruffles-and-beading-lace-up-organza-wedding-dress-mwg05241.html

• rabarber
    Darling Daisy skrev 2011-11-09 22:56:57 följande:
    Rabarber: oj, vilken snygg klänning!! Helläcker kjol, verkligen! Kan dock inte hjälpa dig m frågorna
    Tack! Jag älskar kjolen på den. Överdelen är inte jag men den går väl att byta ut. Ska bara hitta en jag älskar först =)
    ewaulrica skrev 2011-11-11 09:17:43 följande:
    om du beställer, var nog med att poängtera att du vill ha MATT organza!!! (om det nu är det du vill ha vill säga) Originalklänningen av den kopia jag köpte hade egentligen chiffong i sig, men på min kopia stod det organza istället. Jag var precis som du väldigt orolig att jag skulle få hem nåt blänkande, som bara ser billigt ut i mina ögon, så jag var noga med att tala om att jag ville ha en organza som inte är shiny/sparkling alls, utan matt. Och den var verkligen jättefin!! (ser ut som chiffong faktiskt)

Nu har ju inte jag beställt från Milly dock, men jag tror att du brukar vara rätt noga med att få det som kunden vill, så säger du bara till när du beställer så ska det ju inte vara några problem. Tror inte att de använder sparkling organza så ofta heller, men det skadar ju aldrig att vara helt på den säkra sidan, genom att fråga och poängtera ;)
    Helt matt vill jag ha den. Inget glansigt alls. Matt organza alltså, det ska jag verkligen komma ihåg.

Har du en bild på din så jag få se hur din ser ut? Varifrån beställde du?
  • rabarber
    daniiel skrev 2011-11-12 20:32:58 följande:
    Vill bara inflika att även jag har en klänning med matt organza och det ser faktiskt väldigt fint ut :) Ser inte alls sådär plastigt ut som den glansiga organzan kan göra.
    Varifrån beställde du? Har du bild på klänningen?
  • rabarber
    Minuz skrev 2011-11-23 09:18:30 följande:
    HAHAHA................ Tänk om gubbens a så.... Han tycker jag har tillräckligt många. Nr 4 har ju inte ens kommit hem. Tur någon förstår mig!!!!!!!!!!!! Men blir man kär så blir man...... Det kan ju inte hjälpas. Säljaren som hade denna klänning, första jag visade häromdagen............. Tar gärna överdel och bakdel med rosorna från den och kjolen från den andra klänningen............ Vad tror ni om det? Ivory eller vit med lila/mörklila rosor? Pris inkl frakt:  1500 kr

Ivory med mörklila rosor låter så snyggt att jag nästan blir galen. Köp köp köp!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!