• pinklove

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Vickymb skrev 2011-09-02 08:03:37 följande:
    Nu har min klänning kommit hem...men hej och hå vad jag fick stressa på DHL men nu hänger den i säkert förvar hemma hos grannen ;)
    Den är verkligen sååå fin jag är verkligen så nöjd med den...har dock inte provat den än...jobbade till kl 23 igår och måste prova utan att maken ser ;)

Bilder kommer senare...ha en skön helg!
    Underbart! Vart beställde du ifrån?
  • pinklove

Hej! Jag har en fundering. Jag ska gifta mig i juli 2012 men har självklart redan börjat kika på klänningar. Jag har en som jag har fastnat för och jag funderar på om jag ska beställa på en gång eller om jag ska vänta?

Jag fick barn i mars och har 5-6 kg kvar att gå ner men det planerar jag att fixa i lugn och ro. Frågan är dock om jag ska skicka med de mått som jag har nu (om jag beställer nu) och sedan sy in klänningen lite lagom till bröllopsdagen, eller tycker ni att jag ska vänta med att beställa tills jag har gått ner de sista kilona?

Jag tänker som så att beställer jag nu så har jag gott om tid att hitta en annan klänning om jag inte skulle bli nöjd. Beställer jag senare så kanske det blir klänningspanik. Hur har ni gjort som legat några kilo + innan bröllopet?

• pinklove

Oj nu såg jag att någon hade frågat nästan samma fråga några inlägg upp! My bad! :)

• pinklove
    Just Me skrev 2011-09-06 14:32:29 följande:
    Ang när beställa...
    Jag ska gifta mig i augusti 2012 o har hela tiden tänkt beställa i februari. Vet inte jag tänker helt galet, men tycker jag har bra m marginal då.
    Har även sagt åt tärnorna att det är då vi beställer så de vet  
    Även jag vill bli lite "snyggare" efter en graviditet, har inga kilon att gå ner men ska träna så man är lite "fastare" eller hur man nu ska säga
    Precis! Lite fastare vill man ju gärna bli. :)
    Jag kanske ska beställa efter nyår då, men då får man ha i beaktning att det kinesiska nyåret kan ställa till med förseningar osv.  :)
  • pinklove
    ewaulrica skrev 2011-09-06 15:12:42 följande:
    jag gifter mig om lite mer än två månader, men jag ville inte chansa, så jag skickade efter klänningen i god tid.. :) Jag fick barn i april och rasar mycket i vikt just nu, även pga diet. Klänningen som kom var för stor, men det var nog dels för att jag måttat fel och för att jag redan har förlorat många centimetrar.

Vad jag har förstått så är det bästa att gå till en sömmerska/sykunnig om du inte vill chansa på storleken, annars kommer du ju få sy in den ändå när den väl kommer, vilken storlek du än har just då?

Och jag håller med, de här klänningarna är ju så billiga (och man köper dem ju ofta lite "grisen i säcken" dvs de kan se ut lite hur som helst i kvalite osv när de väl kommer) så det kan nog vara klokt att ha god tid på sig, om man nu vill beställa fler, som du skriver! :)
    Tack för ditt svar! :) Kanske kan beställa nu ändå, eller om ett tag iallafall...det kliar ju lite i fingrarna av nyfikenhet om det verkligen går att få en sån fin klänning så billigt, och då hinner jag se resultatet i god tid ifall jag vill beställa även tärn- och brudnäbbsklänningar från samma ställe... eller en till klänning till mig själv. haha.

:) 
  • pinklove

Ni som beställt klänningar, har ni angett era mått i cm eller i Inches?

• pinklove
    Marys skrev 2011-10-07 20:39:42 följande:
    Min klänning har landat !!!! Tungan ute
    Den är underbar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Rekomenderar varmt www.mylove-bride.com ! Fantastisk service Glad
    Sitter som en smäck. Spetsen är fantastisk. Mycket välsydd.
    Behöver inte ha bh, fast jag är lite större där Flört  Ingen underkjol, för den är i sydd.
    Klänningen ser ut som på bilden.
    ÅH Vill se bild! Jag kommer nog också beställa från Mylove. Beställde du standardstorlekar eller skickade du med dina egna mått?
  • pinklove

Madelene: Superfint! Klänningen ser riktigt dyr ut. Blir bara mer och mer säker på att jag kommer beställa från Mylove.

• pinklove
    daniiel skrev 2011-10-17 20:02:40 följande:
    Aha okej, då förstår jag. Tyvärr tror jag det kan bli svårt att hitta någon säljare där, men det går ju alltid att skicka ut en förfrågan till diverse säljare :)

Har du mejlat mylove-bridal.com och frågat? De är ju allmänt lite billigare på brudklänningar och kanske kan tänkas sy upp från bild.
    Jag har mailat mylove och frågat om de kan sy upp min egen design och det var inget problem alls sa de! Fick svar på några timmar. Nu har jag inte beställt ännu men tänker nog beställa därifrån när det väl blir dags. :)
  • pinklove

Lite frågor till er som är lite mer hemma på det här med Kina klänningar.

1. Ni som har beställt egendesignade klänningar hur har ni gått tillväga med betalningen osv eftersom man inte gör beställningen via en produktsida så att säga? Har ni fått ordernummer ändå osv?

Jag har mailat Mylove-bridal och frågat dem om de kan sy upp min egenmixade klänning och det var inga problem. Nu undrar jag bara hur jag ska gå tillväga. Såhär ser mitt ihopplock ut (den kommer naturligtvis att skickas som större bild så de verkligen kan se detaljerna):

2. Ni som gjort liknande ändringar behöver jag tillägga något i min beskrivning/mina pilar osv för att de ska förstå vad jag menar? 

3. På ovandelens originalbild så är egentligen spetstyget fyllt med pärlor men de vill jag inte ha så jag målade över dem i photoshop för att få det till en enhetlig färg. Tror ni att jag behöver specificera att jag absolut INTE vill ha pärlor eller kommer det förvilla dem att jag ens skriver ordet pearls och att de då kommer lägga till pärlor ändå?

4. Bältet skulle jag vilja ha att det går att ta bort. Hur skriver jag detta på bästa sätt så att de förstår vad jag menar?

5. Behöver jag specificera att jag vill ha MYCKET tyll eller ser de det på bilden? Jag kommer naturligtvis att köpa en matchande underkjol till, men vill ändå att det ska kännas maffigt med tyllen!

6. Sen funderar jag över snörning i ryggen eller inte. Jag tycker att dragkedjor bakom dolda knappar är absolut snyggast men samtidigt kommer jag kämpa med att gå ner 5 kilo till efter graviditeten och därmed kanske snörning är bättre eftersom jag då inte behöver vara supersäker på mina mått. Jag kan tycka att snörning är fint på andra men till just denna klänning och till min stil tror jag inte att det kommer göra sig bra, samtidigt vill jag ju vara säker på att jag kommer kunna ha den. Är det bättre då att beställa klänningen efter de mått jag har nu och sen satsa på att sy in den här i Sverige om det behövs? 

7. Mycket frågor nu men här kommer den sista: Ni som beställt Ivoryfärgad klänning från Mylove-bridal har den varit mörk eller ljus? Jag tycker att den ser väldigt mörk ut på deras color chart på hemsidan och vill inte ha den riktigt så mörk. Mer en bruten vit liksom. Men det är ju svårt att se färgen på datorskärmen. 

Hoppas att någon kan hjälpa mig! :) Tack på förhand! 
  • pinklove
    operfekt skrev 2011-10-29 17:05:04 följande:
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor, har dock också tänkt beställa en väldigt ändrad version från Mylove-bridal.. Måste bara fråga om du har ngn länk kvar till den klänningen som har gett dig överdelen på din klänning, den ser väldigt mycket ut som jag vill att min ska se ut, så nu blir jag kluven på om jag ska byta..

För övrigt tycker jag att din klänning ser ut att bli såååå snygg om de får till den som du menar!
    Tack för ditt svar! :) kul att du också ska beställa från mylove!

Överdelen har jag tagit från en Justin Alexander klänning som jag hittade här: http://www.peridress.com/-Justin-Alexander-Wedding-Dress-Style-8569.html

Den har style nummer: 8569 
    vet inte om den finns hos myloves sortiment men om du ger dem bilderna så kan de nog fixa det kanonbra!
    Jag vet inte om någon har beställt från peridress och om de är nöjda.  

Jag skulle gärna beställa den som långklänning, den är sååååååå vacker men jag är väl egentligen ingen långklänningsmänniska och eftersom jag vägrar klackar (kan inte gå i dem!) så tror jag inte klänningen skulle komma till sin rätt på mig. :)
  • pinklove
    daniiel skrev 2011-10-29 17:26:29 följande:
    Jag kan inte svara på alla dina frågor, men ett par av dom :) Vill bara säga också att din klänning blir nog väldigt fin om du får den som på bilderna :)

Om du inte vill ha något bälte i midjan alls, så skriv det. "No sash in the waist".
    Vill du inte ha pärlor på spetsen, skriv det "No pearls och beads on the dress!"
    Och om det är så att du vill ha många lager tyll, så skriv det "Many layers of tulle in the skirt".

Var tydligt, både i text och i bild. Korta och koncisa meningar, använd inte fler ord än vad som verkligen behövs och försök visa tydligt på bilderna. Tex där du skrivit "Ivory belt" kan ju det tolkas som att du vill ha ett sådant i midjan, men om du väljer att inte peka ut det och/eller skriva "No belt or sash in the waist" kanske det framgår bättre att du inte vill ha det.

Angående snörning eller inte, så är det ju som sagt det smidigaste. Vill du inte ha det, så skulle jag satsa på dina mått du har nu och sedan då kanske sy in den när du fått hem den.

Jag har två klänningar i ivory från Mylove och de är ljusa i färgen. Väldigt fin och behaglig färg tycker jag faktiskt :) Den är inte alls så mörk som den ser ut att vara på deras color chart, inte lika gul/beige heller.
    Tack så mycket för ditt svar! vad bra att ivory är ljus i färgen, då känns det lugnare! 

Ska förtydliga min beskrivning lite innan jag gör min beställning. Jag tvivlar inte på att de kan sy men tyvärr tror jag att mycket kan bli fel om det brister i den språkliga kommunikationen, så det är väl bättre att vara övertydlig! :) Det måste man ju vara även om man syr upp kläder här i Sverige! :)
  • pinklove
    Marys skrev 2011-10-30 20:16:54 följande:
    Sådär..då var det över..numera är man FRUUUUUUUUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!Hjärta
    Här kommer lite bilder på klänningen.

Wow vad fin den blev!
  • pinklove
    pulmonate skrev 2011-10-30 19:34:03 följande:
    Jag hade nog sagt alla mått..till exempel hur lång kjol-delen ska vara. Hur långt ovanför marken. 
    3. Please do not add any pearls or beads to the dress.
    4. Removable belt. Please don't attach the belt to the dress.
    5. I want an abundant amount of tyll. Could you also suggest a petticoat for this dress? 
    6. De säger ju alltid att man inte ska beställa en klänning som är för liten ifall man inte lyckas gå ner i vikt. Samtidigt så blir det ett mål för en. Är de här 5kg som du tagit åt dig bara efter graviditeten eller är det mindre än vad du vägde innan. Se bara till att du ställer rimliga krav på dig själv. Som sagt, man kan alltid sy in ifall du går ner i vikt. Jag tycker också att en dold dragkedja.

Har du en mer zoomad bild på hur spetsen ser ut och hur det ser ut längst uppe vid brösten kan det vara en bra idé att skicka med det!

Det är en jätte snygg klänning föresten!! 
    Tack snälla för ditt svar! :) 

Jag har en mer zoomad bild på spetsen som jag kommer skicka med i mailet också! :) 

Det jag väger nu är väl en slags trivselvikt som jag alltid verkar komma tillbaka till. Jag brukar pendla i vikt + - 5 kilo och nu väger jag vad jag brukar väga när jag väger som mest så min förhoppning är ju att jag ska gå ner till min minsta vikt till bröllopet, men samtidigt vet jag inte hur livet kommer se ut under våren om jag ens kommer vara motiverad att gå ner i vikt (även om ett bröllop känns som en bra motivation) och därför kanske det är bäst att gå på de måtten jag har nu för säkerhetsskull. Och egentligen vill jag väl inte gå ner i vikt, handlar kanske mest om att börja träna igen så kroppen ser lite mer "fit" ut. För även om jag går ner 5 kilo till så kommer ju magen hänga iallafall om jag inte tränar, haha. 

Och om klänningen blir bra till ett bra pris kan jag ju beställa en likadan fast med snörning om det krisar, haha så får jag välja på morgonen vilken som sitter bäst...

Vad kul att du tycker klänningen är snygg! Jag känner mig väldigt peppad på att få hem en sån tylldröm på posten framöver! :)
  • pinklove

Nu har jag beställt klänning från Mylove-bridal och ska betala ordern via Paypal. Jag har ju gjort en egen design och beställt via e-post och därmed inte ett eget "log-in" på hemsidan. Hur gör jag för att vara säker på att de har min leveransadress? Får de den via paypal eller måste jag e-posta den till dem och hoppas på att den inte kommer bort?

160 USD skulle det bli i vilket fall, inklusive matchande underkjol och frakt. Känns helt rimligt! Nu håller jag bara tummarna att det blir som jag har tänkt mig! :) 

• pinklove

Min klänning har kommit!!! Knappt tre veckor tog det och med leverans till dörren! Det trodde jag aldrig! Fick mail i onsdags om att klänningen skickats men trodde absolut att jag skulle få vänta till nästa vecka att få hem den. Två dagar är snabbt! :) ska knäppa lite kort och skriva en recension så fort bebisen här hemma bestämt sig för att sova lite middag! :)

• pinklove

Framsidan. Jag är väldigt nöjd med spetsen och tycker att de har sytt den väldigt fint. Kanske inte lika V-ringad som jag hade tänkt mig, men det gör absolut ingenting. 

Baksidan ser lite halvbra ut på bilden men detta tror jag beror på att jag inte kom åt själv att spänna det inbyggda BH-bandet, ni ser att det bullar ut lite på sidorna. Där behöver jag assistans (ensam hemma med bebis nu). I övrigt när jag tittar nära så ser det väldigt fint ut. Kan ta lite närbilder med stora kameran senare. 

Här ser vi dock det jag kanske inte är så nöjd med. Även om vidden på kjolen med underkjol blev precis som jag ville och trots att det är många lager med tyll så syns ändå kjolen igenom och där ser man ju ganska tydligt att den är en aning kortare än tyllen. Jag vet dock inte om det kommer göra något i slutändan när tyllen har hängt ut sig och är mindre skrynklig.

Jag ska be min mamma (vill ju inte att sambon ska se den!) ta bättre bilder vid tillfälle så jag verkligen själv får se hur den ser ut på håll både fram och bak. Sen tror jag att det gör stor skillnad att få på sig ett par skor, göra i ordning håret och allt det där andra som hör till... :)

Klänningen är köpt på Mylove-bridal och jag betalde 1088 kr inklusive frakt och underkjol. 

Jag är faktiskt nöjd, tycker att klänningen är välsydd och de har gjort det väldigt bra utifrån de bilder jag skickade till dem. Ändå går jag i funderingarna om jag inte ska beställa en till klänning....bara för att jag vill...Haha!
  • pinklove
    daniiel skrev 2011-11-18 16:19:07 följande:
    pinklove - Oj, vilken underbart söt klänning! :D
    Solrosen1982 skrev 2011-11-19 07:49:33 följande:
    pinklove: Din klänning är jättefin!!! Jag skulle nog aldrig ha tänkt på detaljerna som du var mindre nöjd med. Svårt att säga hur det ser ut i verkligheten, men på bilderna ser klänningen superfin ut.
    Tack hörni! Det känns ännu bättre att ni säger så! :)
  • pinklove

Hej alla brudar!

Jag har ett litet dilemma. Fick hem min klänning i början av december förra året och då var den lite för liten. Beställde för liten klänning med flit eftersom jag planerade att gå ner några kilo.

Nu är dock klänningen plötsligt för stor! Inte mycket men lite. Beställde inte med snörning bak då jag helst vill ha knappar, men nu ångrar jag mig såklart.

Helst vill jag också gå ner några kilo till men vill ju kunna ha min klänning. Frågan är om jag ska beställa en ny klänning men med snörning och efter mina nuvarande mått, eller om jag helt enkelt ska se mig själv nöjd med den vikt jag har nu. Eller ska jag försöka ge mig på att sy in klänningen någon vecka innan vigseln när jag nått min målvikt? vill ju inte riskera att sy fel...då står jag där i knipa...

Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!