Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Den är verkligen sååå fin jag är verkligen så nöjd med den...har dock inte provat den än...jobbade till kl 23 igår och måste prova utan att maken ser ;)
Bilder kommer senare...ha en skön helg!
Hej! Jag har en fundering. Jag ska gifta mig i juli 2012 men har självklart redan börjat kika på klänningar. Jag har en som jag har fastnat för och jag funderar på om jag ska beställa på en gång eller om jag ska vänta?
Jag fick barn i mars och har 5-6 kg kvar att gå ner men det planerar jag att fixa i lugn och ro. Frågan är dock om jag ska skicka med de mått som jag har nu (om jag beställer nu) och sedan sy in klänningen lite lagom till bröllopsdagen, eller tycker ni att jag ska vänta med att beställa tills jag har gått ner de sista kilona?
Jag tänker som så att beställer jag nu så har jag gott om tid att hitta en annan klänning om jag inte skulle bli nöjd. Beställer jag senare så kanske det blir klänningspanik. Hur har ni gjort som legat några kilo + innan bröllopet?
Oj nu såg jag att någon hade frågat nästan samma fråga några inlägg upp! My bad! :)
Ni som beställt klänningar, har ni angett era mått i cm eller i Inches?
Madelene: Superfint! Klänningen ser riktigt dyr ut. Blir bara mer och mer säker på att jag kommer beställa från Mylove.
Lite frågor till er som är lite mer hemma på det här med Kina klänningar.
1. Ni som har beställt egendesignade klänningar hur har ni gått tillväga med betalningen osv eftersom man inte gör beställningen via en produktsida så att säga? Har ni fått ordernummer ändå osv?
Jag har mailat Mylove-bridal och frågat dem om de kan sy upp min egenmixade klänning och det var inga problem. Nu undrar jag bara hur jag ska gå tillväga. Såhär ser mitt ihopplock ut (den kommer naturligtvis att skickas som större bild så de verkligen kan se detaljerna):
Nu har jag beställt klänning från Mylove-bridal och ska betala ordern via Paypal. Jag har ju gjort en egen design och beställt via e-post och därmed inte ett eget "log-in" på hemsidan. Hur gör jag för att vara säker på att de har min leveransadress? Får de den via paypal eller måste jag e-posta den till dem och hoppas på att den inte kommer bort?
160 USD skulle det bli i vilket fall, inklusive matchande underkjol och frakt. Känns helt rimligt! Nu håller jag bara tummarna att det blir som jag har tänkt mig! :)
Min klänning har kommit!!! Knappt tre veckor tog det och med leverans till dörren! Det trodde jag aldrig! Fick mail i onsdags om att klänningen skickats men trodde absolut att jag skulle få vänta till nästa vecka att få hem den. Två dagar är snabbt! :) ska knäppa lite kort och skriva en recension så fort bebisen här hemma bestämt sig för att sova lite middag! :)
Hej alla brudar!
Jag har ett litet dilemma. Fick hem min klänning i början av december förra året och då var den lite för liten. Beställde för liten klänning med flit eftersom jag planerade att gå ner några kilo.
Nu är dock klänningen plötsligt för stor! Inte mycket men lite. Beställde inte med snörning bak då jag helst vill ha knappar, men nu ångrar jag mig såklart.
Helst vill jag också gå ner några kilo till men vill ju kunna ha min klänning. Frågan är om jag ska beställa en ny klänning men med snörning och efter mina nuvarande mått, eller om jag helt enkelt ska se mig själv nöjd med den vikt jag har nu. Eller ska jag försöka ge mig på att sy in klänningen någon vecka innan vigseln när jag nått min målvikt? vill ju inte riskera att sy fel...då står jag där i knipa...
Hur hade ni gjort?