• Annooo

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej!

En fråga till alla er som har lite mer erfarenhet av köpa en brudklänning ifrån kina.
    Till frågan då:

Jag vill så gärna köpa en klänning som ska vara i hel täckande i spets eller iaf ha delar av spets på klänningen.. & eftersom jag inte har den budgeten för att köpa min drömklänning i butiker här i sverige så har jag börjat kolla ut klänningar ifrån kina & har hittat så otroligt vackra klänningar & några av mina drömklänningar!

Men eftersom dom är i spets & har läst här någonstans på BT att deras klänningar i spets är skit fula & inte alls fina och många blivit jätte besvikna så vill jag ändå kolla lite extra med ER som har en klänning i spets & ifrån kina?!
    vad tycker ni, blev ni nöjda & såg det ut som "orginalet" ni beställde efter?

Har startat en egen tråd om den frågan ang klänningar i spets & där finns mina drömklänningar med så kika in & tyck till :)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3991668.html

Tusen tack för ditt/ert svar! :)

• Annooo

Ååh tack så jätte mycket!
    Har varit få som svarat på min tråd men jag ger inte upp vill ha fler svar :D
    Men tack för hjälpten.. Kram

Sommarbrud skrev 2011-05-26 08:35:50 följande:
    Hej jag kan tyvärr inte hjälpa dig men kopierar in ditt igen så det inte försvinner i allt som skrivs här :)

Vet att det vad ngn i tråden som fick hem en i spets som var fantastisk! Så om du inte får svar på ngn dag skriv igen :) Om du inte redan fått hjälp i din tråd dvs har inte kollat. Men klart du ska ha en spetsGlad
  • Annooo

Jaa den var verkligen också jätte vacker. :)
    Men frågan är ju bara den.... Är dom bra på spetsklänningar i kina?
    Ser dom otroligt billiga ut eller jätte hård i spetsen?
    Ååh blir så orolig & nervös.. Önska de fanns fler som beställt spets klänningar från kina!

Hvidbrud skrev 2011-05-27 00:01:07 följande:
    Annoo: hade jag inte redan gift mig och beställt klänning hade detta varit en av mna vaö: tycker den liknar lite vad du är ute efter. Det är en av deras egna uppsydda klänningaeär så inte bara en designerbild. szlongzhilian.en.alibaba.com/product/32284750...
  • Annooo

jätte fiina! :)
    & spetsen ser ju hur fin ut som helst.
    Vart har du beställt ifrån?

Miceme skrev 2011-05-27 14:33:57 följande:
    Så nu har jag problem! Jag vet inte vilken jag ska ta! Jag kommer inte bestämma mig förrän fredagen då jag har mina systrar här som kan hjälpa mig prova ordentligt! Vilken tur att vi ska ta kort två gånger då kan jag ha en på bröllopet och en på söndagen så finns båda med på bild! Snöret är inte ikopplat på bilden men jag tror att alla mått stämmer, en drapering har släppt som jag måste sätta ett stygn i.
  • Annooo

Jaha är dom där ifrån.. åh jag fick tillbaks hoppet nu om att beställa en där ifrån när man fått se lite spets där ifrån. För jag har ju hittat en massa fina med bara spets där från milanoo..
    Men hoppas den i en annan storlek passar bättre då :D

Miceme skrev 2011-05-27 15:11:36 följande:
    Den är från milanoo jag får hem en likadan i annan storlek om ett par dagar det ska bli kul att se om dem är likadana.
  • Annooo

Hur menar du när du skriver att dom är ojämna?
    Åh förlåt om jag verkar tjajtig, är helt ny på detta.. Ska ju dock inte gifta mig förrens nästa år men vill ändå veta & ta reda på så mycket ifrån alla innan dagen är här. Dock kommer jag få vänta ett tag med att beställa klänning för innan den dagen är här vill jag ha gått ner ca 10kilo, mamma kilon som fortfarande ligger kvar. Kämpar ju med detta nu & kommer fortsätta så är rädd för att tiden inte ska räcka till, till slut??! Men visst om klänningen kommer ligga under 2000lappen så kommer jag kunna köpa mig en ny om man inte blir nöjd fast hoppas ju på att man inte ska behöva det problemet. Där av den LÅÅÅÅNGA planeringen hihi... =)
    Men Milly vad har dom för sida? får gå in & kika där med ju! :)

Miceme skrev 2011-05-27 20:23:39 följande:

Denna passade också men det ska bli kul att jämföra kvaliten, för tyvärr är milanoo väldigt ojämna. Jag har ganska många klänningar så det är int eså lätt att hänga med alltid för jag handlar åt höger och vänster Har du tid och pengar att köpa en ny om det inte blir bra? Då skulle jag våga chansa

Om inte så skulle jag maila bild på klänningen jag vill ha och be om ett kostnadsförslagfrån milly då de klännigar jag sett färdiga därifrån har ägts av nöjda kunder, och varit riktigt fina

• Annooo

Jaha.. Hehe man får lära sig nytt varjedag här inne.. men är ju jätte bra att veta :)
    är så tacksam för era svar!
    Men då ska jag kolla in milly.. Men om man nu inte hittar något där så kan man alltså maila in en bild på sin klänning & få pris förslag? har jag fattat detta rätt hihi.. Men skickar dom också ut olika spets prover då så man får vara med & välja?
    Ja precis jag har blivit helt insnöad på att ha en i hel spets =)

Sommarbrud skrev 2011-05-27 20:48:18 följande:
    Hoppar in har också en klänning från milanoo :) Med ojämn tror hon menar att vissa klänningar har varit fina och vissa ja de har faktiskt varit riktigt usla :( Så man har lite tid på sig om den kommer hem o e dålig. Men milly verkar alla vara nöjda med millybridal.com. Visst ville du ha spets?
  • Annooo
    Skumboll skrev 2011-06-01 17:27:36 följande:
    Jag tror denna skulle passa bra till klänningen! Ska åka och kika på den imorgon tänkte jag...

Åååh vilken väska.. Får man fråga vart du hittat denna skönhet? :)
  • Annooo
    Skumboll skrev 2011-06-02 13:57:05 följande:
    Så, nu är väskan inköpt! Lika fin i verkligheten som på bild! Passar suuuuuperbra till klänningen!Den är köpt på accesorize. Vet faktiskt inte var de har butiker mer än i sthlm, men den går att köpa på deras hemsida www.accessorize.com och på monsoon.co.uk.
    Tackar så jätte mycket & gu vad tokigt många fina väskor. Vad kul att du blev nöjd! Där ifrån ska jag nog allt beställa ifrån sen :) tack igen..
  • Annooo

Åh så vacker klänning du beställt!
    Kommer säkert bli otroligt vacker när den är klar. Spännande & få se hur dom gör under processen.
    Vart ifrån beställde du? :)

1700tal skrev 2011-06-02 22:38:58 följande:
    Oki chefen! De säger ju inte så mkt, som vanligt i det sladdriga tyget.. Dessutom ska det "sladdriga" tyger vara tyll ju.

Ska alltså bli:

• Annooo

pinkgrape.
    Får man fråga varför den inte passade? var verkligen en jätte fin klänning! :)

Pinkgrape skrev 2011-06-14 20:13:56 följande:
    Jag vet! Det känns ju rent... piss, faktiskt. Den är jättefin och jag önskar att jag skulle hinna banta så pass, men det går inte. Nåja, förhoppningsvis köper någon den och blir glad :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Annooo

ååh.. :( Men vart beställde du ifrån? fick du något för att dom gjort fel?

Pinkgrape skrev 2011-06-14 22:20:49 följande:
    Den är för liten. Jag hade beställt den i storlek 40 med snörning och den kom utan snörning och då visade det sig att den var för liten helt enkelt. Dragkedjan går inte ihop där bak. Jättesynd verkligen.
  • Annooo

Ja stå på dig pinkgrape... har helt & hållet förstående för ditt sätt att reagera på! & beklagar allt du fått gå igenom, ingen människa ska behöva lida så men är glad för din skull att du snart ska få stå brud på en sån otroligt stooor dag! :)

Måste ju också fråga, vart ifrån har du köpt dina klänningar?
    Vet att du skrivit det tidigare men mitt minne & ingen ork till att bläddra igenom alla 100tals sidor så hoppas du inte tycker frågorna är för tjatiga. :)

& du,.,. Fortsätt stå på dig som du gör, du verkar så otroligt stark! och en massa lycko önskningar på att du till slut äntligen ska få din klänning så som du drömt om det!

och till er som ska snart gifta er.. Massa lycko önskningar till er! :)

Pinkgrape skrev 2011-07-01 14:39:37 följande:
    Haha ja, jag har mina misstankar med tanke på vad som skrev i min PANIK-tråd :P Otroligt fegt att skriva anonymt sådär. Jag har blivit påhoppad många gånger här på BT för mina val och tankar, men jag vågar då alltid stå för dom.

Tack. jag tar nog och beställer den nu. De har lovat att jag ska få den i tid :)
  • Annooo
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-01 16:48:22 följande:

Tycker den här är fin med men frågan är om den blir fin IRL, vad tror ni?

www.littlecoral.com/wd09032-lace-wedding-dres...

Länkar är lite lat..

den klänningen är så otroligt vacker med all spets & ryggen, sexig men ändå elegant!
    Har för mig jag sett den från ett annat ställe men ännu billigare.. Hmm.. Ska kolla upp de där om du vill :D
  • Annooo
    Pinkgrape skrev 2011-07-09 10:07:34 följande:
    Nu funkar www.mylove-bridal.com igen :)
    Pinkgrape. Nu har det vissligen inget med mylove-bridal att göra men...
    vet ju att du beställde ifrån dhgate & stämmer det att du inte blev nöjd någon av de gånger?

Eller har jag missuppfattat det hela?

Isåfall får man veta vad säljaren heter så man inte gör samma misstag & beställer av den?? :)

Är så jätte mycket för svar!
  • Annooo

Pinkgrape..

Tack så jätte mycket för ditt svar. =)

vad kul att dom verkar bra på så sätt. Men när du beställde, hur gjorde du då med måtten?
    Tog du extra eller mätte du precis så den skulle passa?

var det spets på någon utav dina klänningar?

Tack ännu en gång för svar!

• Annooo
    marielleangelina skrev 2011-07-28 09:03:57 följande:

Hejsan brudar!
    Hoppar in här i tråden nu när det blivit lite mer seriöst med att beställa Kinaklänning.
    Har hittat min drömklänning och den finns på DragonOrient.
    Mailade dem för att höra vilken typ av spets de avnänder och fick bilder på två typer man
    kunde välja mellan. Bifogar bild både på klänningen och på DragonOrients spets (den jag tyckte var finast av de två), vad tror ni? Under spetsen är det satin.
    Kommer det funka och bli fint? :) Jag hoppas verkligen det!

www.dragonorient.com/product.php?productid=18...
    KLänningen är verkligen jätte vacker & tycker spetsen ser jätte fin ut också :) Hoppas du blir nöjd med din klänning och gärna uppdaterar oss när den är hemma hos dig.. OM du nu bestämmer dig för att beställa den :)
  • Annooo

Hihi jaså? är det mitt förslag? Vad roligt att höra.. Den är ju hur vacker som helst. Jag kommer också beställa en spetsklänning & blir nog där ifrån men blir nog vänta ett par månader till när "extra" kilona är borta. Bröllopet äger ju inte rum förrens i slutet på maj. När är ert bröllop planerat?

marielleangelina skrev 2011-07-28 22:20:13 följande:
    Jo jag vet, den är underbar! Och tack så mycket för hjälpen igen Annooo, det var ju du som tipsade mig om den! :)

Du skulle väl också ha en spetsklänning, har du beställt?
  • Annooo

Hej!
    Vet att du vill ha hjälp med kina sidor som är bra, dock vet jag inte mkt om det för jag ännu inte beställt själv men har följt tjejerna här och sett deras vackra klänningar.
    Men ville iaf bara visa denna sidan som har en massa vackra klänningar av Alvina Valenta som då är en av dom som du visar bild på!

http://www.idenbridals.com/alvina-valenta/alvina-valenta-av9051

& finns sååå mycket mer fina också, jag är förälskad i många hihi! :)

Sara1291 skrev 2011-08-31 00:43:10 följande:

SE HIT BEHÖVER RÅD!!

Jag är ute efter en klänning som kostar skjortan och undrar hur det skulle bli om jag kinabeställde den istället.. Vore så jättetacksam om någon av er med erfarenhet av duktiga (kina)sömmerskor kunde rekommendera någon. Speciellt ni som beställt spetsklänningar..

Det är ungefär såhär jag vill att den ska se ut, tror ni det finns ngn möjlighet för en kopia klänning att bli i princip lika vacker ?

Tacksam för svar och tips på säljare ;)

• Annooo

Hej..

En fråga till er som verkar ha koll på mååånga kina sidor.
    Jag vet ju att många sidor gör om klänningar & syr upp efter ens önskningar..
    MEN, tror ni det går göra om en "vanlig" brudklänning till en mammaklänning?
    Tycker det är jätte fint med en taijt klänning och vill att den ska vara formad efter kroppen kanske inte så taijt över rumpen då man kan bli lite "svullen" hehe..
    Men iaf vad tror ni, tror ni dom kan? =)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!