• Hanna05

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej!

Jag funderar på att beställa denna klänning.
    viewitem.eim.ebay.se/New-Hot-WhiteIvory-Stock-Ball-Gown-Bride-Wedding-Dress/250841824831/item

Hur fungerar det? är det säkert? Hur för man över till Paypal kontot från swedbank?

Är det verkligen ingen frakt som tillkommer? Tyckte 600 kr lät väldigt billigt!!

Hur mäter jag?
    Bust är det Byst?
    Och Waist, är det över naveln eller högre upp?

Jag är helt ny på sådant här! :D

• Hanna05
    Just Me skrev 2011-10-04 13:18:49 följande:
    Vilken vacker klänning!

Har ingen aning om varken frakt eller dyl, så det hoppas jag att ngn anan kunnig svarar på!

Men vad gäller att mäta: De flesta fabriker har en guide i var du ska mäta för varje mått. Kolla längre ner i annonsen så ser du, det är förklarat vad de olika orden (waist, bust etc) betyder samt bilder på var du ska mäta för att det ska bli rätt
    Det står inte vad de olika orden betyder och det är inga bilder på vart man ska mäta på denna annons iaf :P
  • Hanna05
    Just Me skrev 2011-10-04 13:32:55 följande:
    Men det fanns där när jag kollade! Klickade på din länk och längst ner i annonsen fanns instruktionerna. Säkert det inte syns för dej oxå?
    Alltså det står ju intruktioner om vilka mått man ska ha till vilken storlek. Men inte hur man ska mäta och inga bilder på hur man ska mäta. Sedan står det ju inte vad bust betyder..
  • Hanna05
    Red skrev 2011-10-04 14:09:58 följande:
    Om du scrollar ned så finns där både bilder och instrutioner längre ned på sidan. Sedan kan du kolla i storleksguiden om det du kommer fram till verkar rimligt!
    Jag har scrollat ner max men finns inga bilder...
  • Hanna05
    FelizLane skrev 2011-10-04 15:14:46 följande:
    "Ytterligare kostnader för tull och/eller moms ingår inte." När jag läste detta tolkad jag osm att det bara skulle kosta 600 kr. Tänkte beställa en sådan för att ha som trash the dress. Men min kära blivand sa att han tolkade som att det inte var inräknat i dessa 600 kr och att det tillkom senare.
    Ja skulle vara perfect som trash the dress...

Aha, ja man kan verkligen tolka det på olika sätt! Skulle vilja veta vad som gäller här :)
  • Hanna05
    Red skrev 2011-10-04 14:59:43 följande:
    Joho, där är ju visst bilder Flört Sex stycken i vänsterkanten med rosa ram runt, till höger står en instruktion. Under exmpelstorlekarna och över note.
    Bilderna verkar inte synas för mig då... ser bara texterna..
  • Hanna05
    Hanna05 skrev 2011-10-04 15:16:33 följande:
    Ja skulle vara perfect som trash the dress...

Aha, ja man kan verkligen tolka det på olika sätt! Skulle vilja veta vad som gäller här :)
    Jag undrar vad tull och so on kan kosta då.... då vågar jag nog inte beställa!
  • Hanna05
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-04 15:27:52 följande:
    Frakten på klänningen är gratis/ingår i priset. Tull behöver du inte betala, eftersom kläder utanför EU är tullfria upp till 1400kr. Utöver tullen finns dock moms, vilket är 25% av varans kostnad inklusive frakt. Det kan du få betala om paketet "fastnar" i tullen. Då tillkommer det även en administrationsavgift och jag tror att den brukar ligga på ca 100kr. Det är ju dock långt ifrån säkert att du behöver betala något alls.
    Okej, men vad är 25 % av varans kostnad då inkl frakt? Då är det ju alltså inkl. frakt?

Tjorvigt!!
  • Hanna05
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-04 15:43:43 följande:
    Ja, i ditt fall är det 25% av ca 645kr, alltså ca 162kr. Den kostnaden + en administrationskostnad är vad som kan tillkomma på priset, om du har otur. Det är dock väldigt få som behöver betala det.
    Okej..

är det säkert att betala via paypal då?

Enligt mig då jag mäter mig själv så är mina mått dessa:
    Byst 97
    Midja (över den smalaste delen) 80-83

Som jag förstår det ska jag ha storlek 14 då ?
  • Hanna05
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-04 15:59:53 följande:
    Ja, paypal är bra och seriöst, så det är ingen fara att betala via det så vitt jag vet. Aldrig hört talas om några problem :)

Ja, en 14, eller möjligtvis 12.. beror väl lite på, midjan kanske känns viktigare än bysten att ha riktigt korrekt. Det är ju dock snörning i ryggen, så ett par centimeter fel gör ju förmodligen inget :)
    Bättre sy in än ut kanske ? Vet inte om jag vågar beställa..

förstår inte hur man för över pengar till paypal kontot
  • Hanna05
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-04 16:10:33 följande:
    Ja, det tycker jag nog :)

Man kan betala som gäst med paypal, det gör alltid jag. Tycker det är smidigare.
    hur gör man då?
  • Hanna05
    Love you til the end skrev 2011-10-04 18:34:20 följande:
    Nu har äntligen min klänning kommit! Den är HELT fantastisk, jag är verkligen superdupernöjd! Jag gissar att ni vill se bilder? ;) I såna fall kan jag ladda upp några imorgon när jag fått hjälp med klänningen (Då min M2B inte ska se den innan bröllopet gäller det att pussla ihop provtillfälle :) )
    Väntar här jag med! :D
  • Hanna05
    Marys skrev 2011-10-07 20:39:42 följande:
    Min klänning har landat !!!! Tungan ute
    Den är underbar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Rekomenderar varmt www.mylove-bride.com ! Fantastisk service Glad
    Sitter som en smäck. Spetsen är fantastisk. Mycket välsydd.
    Behöver inte ha bh, fast jag är lite större där Flört  Ingen underkjol, för den är i sydd.
    Klänningen ser ut som på bilden.
    VIIIIIIIIIIIIIIISA!!!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!