Inlägg från: Love you til the end |Visa alla inlägg
  • Love you til the end

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er alla! :)
    Jag är ganska ny på detta med kinaklänningar, men känner mig väldigt sugen på att beställa en (Eller två eller tre Flört )
    Jag är dock lite osäker på vad som sitter snyggt på mig (Är en storlek 36-38, men har höfter och byst). Jag är verkligen superduperpetig med hur kläder sitter, och vill att de ska sitta perfekt. Så jag har funderat på att gå till en bröllopsbutik och testa klänningar och se vad för sort jag passar i (Kanske till och med hitta drömklänningen). Känner mig ju dock jättetaskig, som tar personalens tid för att sen kanske inte köpa något (Förutom eventuellt tiara och slöja) av dem.
    Hur har ni gjort? Har ni testat i butik först, eller bara beställt rakt av? Glad 

• Love you til the end

Taaack för alla fina svar! Skrattande
    Jo, jag känner också att jag vill prova, känna och allt sådant! (Samt såklart se mig själv i brudklänning, är ju mer än ett år kvar till bröllopet. Gaah, kan knappt vänta). 
    Vilka sidor tycker ni verkar bäst att beställa från? Glad 

• Love you til the end

Gud, jag har Tenta i övermorgon och allt jag BORDE göra är att plugga, plugga och plugga. Vad gör jag istället? Kollar bröllopssaker! Skrattande

• Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-05-04 10:29:55 följande:
    Okej, brudar. Nu får ni bestämma åt Daisy:
    Bör denna beställas precis som den är i ryggen eller ska jag ta med snörning???
    Knapparna är ju skitsnygga, men snörning är bekvämt om storleken inte blir helt perfekt.

Vet inte om det är så lätt att sy in den om jag tar m blixtlås...

Hmmm, knapparna ser ju ut att gå hela vägen ner på släpet också..... det är något jag personligen tycker är väldigt fint! Skrattande
    Men från ett praktiskt perspektiv så är ju helt klart snörning bäst, så du slipper sy om ifall den inte passar!Glad
  • Love you til the end

Ohhh, Brudar, imorgon gäller det. Klockan 13 ska jag iväg och prova brudklänningar! Skrattande
    Nu är det på riktigt. Tänkte ta lite bilder så jag verkligen konkret kan jämföra mellan hur den satt i butik, och sedan när man beställt från Kina!  Glad

• Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-05-09 09:15:55 följande:
    Ni som har koll på allt:
    Stämmer det att man till vigseln ska ha fyra musikstycken?
    Ingångsmusik
    2 psalmer 
    Utgångsmusik 

Sitter och läser på svenska kyrkans hemsida, men fattar inte riktigt om det är en psalm direkt efter ingångsmusiken eller inte.www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=647808 
    Om du har tillgång till en psalmbok (Spring in i närmsta öppna kyrka och kika i en), så finns vigselcermonien skriven i den sista delen i psalmboken. Brukar vara en bra riktlinje :)
  • Love you til the end

Jag har inte varit inne på en bra stund, men jag hänger glatt på Flört 

2011

2 juli: 
    Darling Daisy 
    Sommarbrud

30 juli: 
    Sandis1977
    S2011

6 augusti: 
    humlan66
    TheD

13 augusti: 
    Skumboll
    Pinkgrape
    Knopan

20 augusti
    Aylas

3 september: 
    krazzzy

2012

25 Februari 
    Emma F 

14 april
    helsingebrud

4 Augusti
    Love you til the end.

Gosh, har varit och provat brudklänningar i typ alla klänningsbutiker i staden. Har två klänningar som verkligen matchar min drömklänning, men ingen butik verkar ha dem inne (Eller ens något riktigt liknande). Och jag vill gärna prova innan jag beställer, så jag vet att jag trivs (Paranoid och petig brud, check!).  

• Love you til the end

Oooh, behöver hjälp att bestämma mig nu. Har två klänningar som jag förälskat mig i, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha. Lutar nog mot att det blir båda! Flört

nr 1. Denna föll jag för först. Tycker den är sååå vacker. Men är väldigt nervös för att kvalitén inte kommer bli bra, och att det förstör hela klänningen :S 

Nr. 2. Denna är också fantastisk... men helt i spets... även här kan ju så sjukt mycket gå fel.

Funderar på att beställa från Milly, då jag har för mig att man kunde välja tyg själv där? Är det väldigt dyrt? Hur stor pris och kvalitet skillnad blir det? 

• Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-06-19 23:22:57 följande:
    Love you til the end:
    Fantastiskt vackra klänningar du hittat! Jag kan då inte välja mellan dom båda!! Har du råd och tid, så är ju möjligheten att beställa båda kanon!

Absolut, det börjar luta mot det. Kommer aldrig kunna bestämma mig annars! Skrattande
    Kan dock säga att det tagit mig ett halvår att skära ner i mappen med brudklänningsinspiration till detta Flört 
    Nu gäller det bara att övertyga M2B att det alltid går att sälja dem om de inte passar. Han är smått tveksam till dessa 6000 osäkra kronor det skulle kosta, om det nu inte går bra! 
  • Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-06-20 08:56:48 följande:
    Love you til the end:

Men du får väl köra med argumentet: Om jag skulle köpa dem i butik skulle de kosta miiiiiinst det dubbla!!!!

Och det är ju faktiskt sant! Spetsklänningar är snuskigt dyra... Såg i butik en som liknade den jag köpte (se här ovan), och den ville de ha 20 000 för... Jag betalade 1200 och är helnöjd också.
    Sen är det en skillnad i kopiorna och orginalen, självklart, men för mig spelar det inte så stor roll. Jag gillar min klänning och fick för summan jag betalade en kanonfin klänning. Sen gör det inget att spetsen på min klänning inte ser likadan ut som på bilden - vem ser att se det liksom???

Har du möjlighet att prova i butik innan du beställer så kan du ju få en känsla för vilken modell som passar dig bäst. 
    Absolut, det är så jag också tänker! Provade också en spetsklänning i butik som de ville ha över 20000 för. Dessutom så var det ingen klänning jag såg i butik som jag riktigt föll för. Så då är det bara att chansa! Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!