• BlomAnna

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Måste fråga er som har lite koll. Kan man på någon av de sidor ni har med i trådstaren lämna in en skiss på en klänning och få den uppsydd ut efter det elle måste man välja deras någon av deras modeller? eller är det någon som vet en sida där man kan göra så?

Tack på förhand!!

Solig

• BlomAnna
    Miceme skrev 2011-05-29 15:41:24 följande:

Du kan göra det till landy och milly iaf, finns kanske fler men det är dem jag vet

Tack!!
  • BlomAnna

Ni som har koll på dessa kinaklännignsställen kan ni hjälpa mig hitta klänningen med strort K?

Jag har letat som en galning efter en klänning som HAR axelband (gärna ärm), INTE är en gräddbakelse och INTE har något släp, och som gärna har typ ett band eller lite spets som man kan ha i annan färg Men jag har inte lyckats hitta någon jag fastnat för.

Kan ni hjälpa mig?

• BlomAnna
    Just Me skrev 2011-10-05 10:18:35 följande:
    Har du sett denna ? Tycker den är underbar

www.landybridal.com/sheath-column-wedding-dre...

Även dem m släp kan va värt o kolla på, du kan ju bem dem sy utan släp
    Den hade jag inte sett och den var riktigt snygg, men det ser ut som det är släp på den eller är det bara jag som ser fel?
  • BlomAnna
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-05 11:04:46 följande:
    Har du prövat googla och se ifall du kan hitta bilder på en klänning som du vill ha, eller som liknar en sådan som du tänkt dig?

Det fina med kinaklänningar är ju att man oftast kan ändra rätt mkt, tex lägga till band i midjan i valfri färg, beställa en klänning med släp utan släp istället osv. Alternativt att du köper en klänning med tunna axelband eller utan, som du gillar, och använder en bolero till det?

Om du hittar bilder på en klänning du skulle vilja ha, så finns det ju ett par företag som syr upp en klänning som man skickar in bilder och beskrivning av.

Här är några förslag iaf :)

Oj, vad många det blev.. ursäkta. De kanske inte alls faller dig i smaken, men jag hittade så många jag tyckte var fina :) Nåja, som sagt, dessa kan du ju beställa med små ändringar som sagt. Mes/utan släp, med/utan snörning i ryggen, i valfri färg på klänning och band i midjan. Ja, du kan även lägga till band i midjan om du skulle vilja ha det.

Oj tack. Ska kolla in dessa!

Hur gör man om man vill beställa en klänning med ändringar tex inget släp?

• BlomAnna

Ni som skickat in för att göra ändringar på klänningarna vilket program har ni använt för at kunna kryssa och göra pilar på bilderna?

• BlomAnna
    daniiel skrev 2012-01-26 21:42:43 följande:
    Paint, har jag använt.
    Ok.
    Jag tror nämligen att jag hittat klänningen jag vill ha men jag vill inte ha släp. Det går inte att spara ner bilder från sidan jag hittat klänningen på men det är bra det jag vill ändra så då borde väl ett mail räcka tänker jag?

Jag får inte fram något pris på klänningen heller så är det någon som har erfarenhet av http://www.szlongzhilian.en.alibaba.com får ni gärna hojta till
  • BlomAnna
    FelizLane skrev 2012-01-29 10:29:20 följande:
    Hört talat om print screen? finns en knapp som gör att du kopierar hela skärmen.. Sen klipper du in det i paint eller liknande.
    Har testat att göra så men det blir inte bra.
  • BlomAnna

Nu kommer jag och lägger mig i lite här igen

Jag har hittat klänningen med stort K på en kinasida men jag har inte hört någon beställa från dem tidigare så nu vet jag inte om jag vågar.
    Tror ni man kan skicka bilden på klänningen till någon av de mer "kända" kinasidorna och be dem sy den och det blir bra?
    Här är länk till klänningen: http://szlongzhilian.en.alibaba.com/product/319538939-209817671/New_style_elegant_attractive_bridal_wedding_dress_HH128.html

Jag vill också ta bort släpet...

• BlomAnna

Jag har skickat förfrågningar till Millybridal, Landybridal och Coralsbridal angående att få klänning uppsydd enligt bild Milly vill ha 418 dollar inkl frakt  Landy vill ha 379 dollar inkl frakt och Corals vill ha 480 dollar inkl frakt. Nu är bara frågan vart ska jag beställa från?

Bild på klänningen finns här. http://szlongzhilian.en.alibaba.com/product/319538939-209817671/New_style_elegant_attractive_bridal_wedding_dress_HH128.html

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!