• raring

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Madelen867 skrev 2011-08-23 22:16:49 följande:
    Jag tänkte lägga en beställning på mylove bridal idag och har precis mätt mig.
    Men "hollow to hem"-mätningen orskaede lite bekymmer. Förstår att man ska mäta från halsgrop till klänningens slut så att säga... men jag fick bara 142cm där. Enligt deras lista är 152 "rätt".
    Hur gjorde ni här? Snabbt svar tack.
    Samma sak för mig! Exakt samma skillnad i måtten. Men eftersom det är klänningens längd så har de förmodligen lagt till lite mån för att ha klackar, gissade vi (eller chansar vi på) så, jag tog standardmått eftersom alla de andra måtten stämde. 
  • raring
    ewaulrica skrev 2011-08-31 17:16:14 följande:
    det bästa är att de är så billiga: typ 150 kr ju inkl frakt!!! (tack för tidigare tips från andra här i forumet)
    Va?? det lät ju sjukt billigt!! de flesta är ju billiga men detta låter ju inte klokt!, bara frakten borde väl kosta typ 150? Vilket ställe var detta?
  • raring

här kommer min klänning från light in the box, fast nu med underkjol... Blev mycket bättre längd

• raring
    ewaulrica skrev 2011-10-10 10:40:07 följande:
    raring: oj vilken skillnad en underkjol kan göra! :) det märkte jag när jag provade min, annars informellt lite "tråkiga" klänning i chiffong, att det hände mycket med den med en underkjol! :)

den är jättevacker! gillar att den ser så "fluffig" ut! är det mycket tyll även i livet?

du kommer bli rasande vacker på din dag! :)
    å, tack så hemskt mycket!! Den är fluffig och känns liksom ganska nätt och "flygig" sedan är det flera lager organsa i livet även om den är rätt styv och stadig innerst (satin innerst). Så jag kan ha den helt utan BH även om det inte syns på utsidan att den har skenor och grejer insytt.

Du, hur gick det med den där klänningen till din dotter från ebay? nyfiken!! och hur ser din klänning ut? 
  • raring
    Jeni skrev 2011-10-10 18:55:18 följande:
    Blev kvalitén så som du hade tänkt dig? Jättesöt klänning!
    nej, kvaliteten var faktiskt långt över mina förväntningar. tygerna har toppkvalitet. bättre än många kläningar jag sett i brudbutikerna i göteborg. sedan beställde jag den i "white" men om jag hade fått beställa igen hade jag kanske tagit i "ivory" för att få lite mer vintage-känsla i klänningen...
  • raring
    Minuz skrev 2011-10-14 18:25:37 följande:
    Du är en ängel!!!!!!!!!!!!!! Tusen tack!
    gud vilken bra grej!! det skulle vara en bra lek för min kära blivande man som är allt annat än romantisk, men som gärna vill bli men inte har en aning om vad det är
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!