Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Hej alla gafflande!
Jag tror säkert att svaren på mina frågor finns någonstans i denna överväldigande tråd, men jag hoppas att ni har överseende med att jag inte orkar gå igenom 1300 sidor... skulle gärna vilja ha lite svar från den samlade expertisen på kinaklänningar om ett par saker:
1. Jag har hittat en klänning här:
www.matildasfest.com/&item_id=hs1258
som jag funderar på, men nu undrar jag om det inte egentligen vore bäst att beställa direkt från "the source" s.a.s. dessa klänningar lär ju sys upp i Kina i vilket fall som helst? Jag vill dra mig till minnes att jag har sett någonstans att Matildas fest använder sig av Milly, eller kommer klänningarna där från olika företag?
Modellen är ju i vilket fall som helst ganska enkel så det borde väl bara vara att maila bilden och måtten?
2. En bidragande anledning till att överväga att beställa från Kina är att jag vill beställa en specialgjord bolero till klänningen i samma tyg, men med vissa speciella detaljer. Det verkar vara rätt vanligt att skicka in olika instruktioner till Kinaföretagen med egna "skisser" och "klippochklistrabilder" har jag förstått. Ni som har erfarenhet av sådant, har ni blivit nöjda? Har det blivit som ni har förväntat er?
3. Är det någon som vet vilken prisskillnad det är på att beställa en klänning från Kina i poly satin eller äkta siden?
Hoppas nån kan hjälpa!
Tack!!!