• Sara1291

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

TILL JUST ME !! Vart hittade du klänning nr 1?

• Sara1291

SE HIT BEHÖVER RÅD!!

Jag är ute efter en klänning som kostar skjortan och undrar hur det skulle bli om jag kinabeställde den istället.. Vore så jättetacksam om någon av er med erfarenhet av duktiga (kina)sömmerskor kunde rekommendera någon. Speciellt ni som beställt spetsklänningar..

Det är ungefär såhär jag vill att den ska se ut, tror ni det finns ngn möjlighet för en kopia klänning att bli i princip lika vacker ?

Tacksam för svar och tips på säljare ;)  

• Sara1291
    Annooo skrev 2011-08-31 22:55:40 följande:
    Hej!
    Vet att du vill ha hjälp med kina sidor som är bra, dock vet jag inte mkt om det för jag ännu inte beställt själv men har följt tjejerna här och sett deras vackra klänningar.
    Men ville iaf bara visa denna sidan som har en massa vackra klänningar av Alvina Valenta som då är en av dom som du visar bild på!

www.idenbridals.com/alvina-valenta/alvina-val...

& finns sååå mycket mer fina också, jag är förälskad i många hihi! :)
    åååh vilken underbar sida!! Tusen tack :D

är det ngn som beställt därifrån som kan ge lite feedback ??

Då är alltså detta kopior om jag förstått det hela rätt? men tanke på priserna..

TACK igen!
  • Sara1291
    Minuz skrev 2011-09-28 07:48:36 följande:
    hmm, bara en undran.
    Har nu fått ett pris av "min" sömmerska på min tredje klänning........ Eftersom jag inte var nöjd med nr 2 så har jag fått ett kanon pris. Men det känns nästa som att jag rånar henne.......... Hur är det med pengar i Kina? Hur mycket tjänar de på en klänning? Jag vill ju verkligen inte ge ett underpris så att hon förlorar på affären, om ni färstår vad jag menar....
    helt ärligt tror jag att de syr upp så många klänningar att de tjänar rena storkovan allt som allt. du är nog inte hennes enda kund, och om hon erbjuder ett lägre pris är det nog för att hon har ekonomisk möjlighet till det. jag tycker ändå att det är rätt gjort i o m att klänningen du fick hem inte stämde överens med färgerna. enligt mig är det så det ska gå till ;)
  • Sara1291
    Just Me skrev 2011-09-28 22:41:36 följande:
    Är det ngn som beställt från www.milanoo.com och kan ge en recension?
    jag var inne där och tittade jättemkt i början av mitt sökande efter den perfekta brudklänningen. Dock verkar de flesta inte varit helt nöjda när de beställt därifrån, men kolla recensionerna på det du vill ha. ibland lägger folk till o med upp bilder i recensionen. kan ju va  nåt att kika efter.

Jag tror dock att de andra kinaföretagen är bättre, ex: millybridal, dhgate, landybridal.
  • Sara1291

har nu hittat denna på milanoo men som jag tidigare skrev har jag hört att de inte  varit så bra. är det någon som sett denna klänning på någon annan sida ??
  • Sara1291

vilka av kinaföretagen är det som syr upp klänning utefter bild? kanske kan skicka in en bild på ovanstående..

• Sara1291
    Madeleines84 skrev 2011-10-01 22:01:46 följande:
    Jag köpte en Kina klänning och fick den i torsdags. Betalade totalt 700 kr för klänning och frakten och den var så fin. Ser exakt ut som på bilden och satt så bra. Var en stor chansning med tanke på allt man läser. Skulle beställa mer från den sidan
    kan du inte lägga upp en bild när du har den på ? vilket företag beställde du från ?
  • Sara1291
    pinklove skrev 2011-11-18 15:01:51 följande:
    Min klänning har kommit!!! Knappt tre veckor tog det och med leverans till dörren! Det trodde jag aldrig! Fick mail i onsdags om att klänningen skickats men trodde absolut att jag skulle få vänta till nästa vecka att få hem den. Två dagar är snabbt! :) ska knäppa lite kort och skriva en recension så fort bebisen här hemma bestämt sig för att sova lite middag! :)
    ja ja ja!! och vi vill se bilder hur den sitter på också! :)
  • Sara1291
    Solrosen1982 skrev 2011-12-08 22:35:00 följande:
    Det är en Galina Signature, vet dock inte från vilket år..
    vart köpte du den ? jättefin!
  • Sara1291

Inte för att vara sån men kan vi inte låta denna tråd fortsätta vara klänningstråd o skapa ny tråd för blivande o gravida mammor..

• Sara1291
    bridetobe2013 skrev 2012-02-10 11:56:06 följande:

Väst + kravatt 

Åh jag älskade detta! :) vart har du hittat det här, ngn hemsida ? :) 
    Jag har sju yngre bröder varav 6 ska vara brudnäbbar/betsman som kmr gå till altaret före mig. alla med likadana kläder o jag älskade verkligen den här stilen :)  
  • Sara1291
    Magenta skrev 2012-02-16 16:39:29 följande:

(fast osäker på om jag vill ha bling eller inte på livet)
    den här klänningen är så vacker!
    jag funderade på att kinabeställa den men vågade aldrig. om du beställer denna får du jättegärna lägga upp bilder på hur den blev. helt underbar på denna bild iaf! :) 

lycka till!
  • Sara1291
    Drömbröllop12 skrev 2012-02-20 19:06:47 följande:
    Håller på att öppna fedex paket............ :D
    wohoo!! lägg upp bilder! med klänningen på! om det går bra :)
  • Sara1291
    Drömbröllop12 skrev 2012-02-20 19:09:15 följande:
    Åh den är så vacker så jag blir tårögd!!
    roligt! får vi se bilder, biter på naglarna av nyfikenhet..
  • Sara1291
    operfekt skrev 2012-05-09 16:31:24 följande:

wow! vilken dröm. den finaste kinaklänningen jag sett hittills!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!