Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Eftersom jag för första gången med lyckats resultat lyckades lägga upp bilder i en annan klänningstråd så kan jag ju passa på här också, eftersom det faktiskt är en kinaklänning. Dock inte från några av de större hemsidorna utan ifrån en (kinesisk) säljare på ebay.
Jag är mycket nöjd med det mest, några pärlor och paljetter som satt lite löst men inget som är svårt att fixa till själv. Måde dock lägga ut den en halv decimeter i nacken för att den inte ska sitta för tajt i armhålorna, men jag är ganska stor över axlarna så det problemet har jag ofta med både linnen, kavajer och klänningar. Ska förmodligen ha utsläppt hår på bröllopet så det kommer knappast att synas om jag fixar det hos en skräddare. Klänningen sitter även lite löst över höfterna även när jag snörat den hårt, men det handlar bara om några centimeter så jag är osäker på om det är värt att sy in den.
Jag fick betala 1300:- för den inklusive frakt och de ändringar jag ville göra vilket var följande: Annan uringning, snörning i ryggen istället för knappar samt utan släp (orginalet var alltså MED släp). De tog inget extra betalt för dessa ändingar utan jag fick den till utsatt pris. Sen tillkom 225:- i tullavgift.
Just ja, leveranstiden var otroliga 26 dagar (18 vardagar). Beställde på kvällen 4e jan och fick den levererad till dörren igår.
Men nog tjötat, här kommer bilder, hoppas jag.
Klänningen i sin helhet:
Och några detaljbilder och annat: