pulmonate skrev 2011-10-10 22:44:53 följande:
Nu tänkte jag beställa min klänning i veckan! Jag var iväg och ville mäta mig hos en sömmerska..men det ville hon inte göra. Jag sa att min moster i Sverige skulle sy upp den (jag bor i Italien)...tänkte att de får väl fnatt om jag säger att tänkte beställa den från kina..haha. Ja mycket väl så ville de inte alls mäta mig om de inte skulle göra klänningen själva. De prata i evigheter om hur det måste vara sömmerskan som ska sy klänningen som måste mäta en, att måtten beror på tyget..etc etc. När jag frågade om vad man kunde ha för bH fick de också fnatt..att det beror ju på klänningen (ja det förstår ju jag också, jag ville ju bara veta allmänt). Jag ska nämnligen ha en bar-rygg klänning och undrade vad man då skulle kunna ha för alternativ.
Klänningen jag ska ha har jag själv satt ihop av flera klänningar som jag gillar. Tycker själv att den är perfekt!
Tänkte beställa ifrån Milly Bridal. Sist jag läste egenom HELA kinaklänningar bloggen (en månad sen ca) så kom jag fram till att just Milly fick bäst kritik.
Så nu tänkte jag bara be en kompis mäta mig istället och hoppas att det går bra! Beställer i alla fall inom en vecka. Hoppas sen få den leveread till jul någon gång. Kanske kan man prova den när man är hemma i Sverige i jul! Hade varit super kul!
Samma som mig då! Efter att ha hängt m. i trådar om kinaklänningar i flera år så blir det Milly :) Också en egendesginad.
Ovandel från en, släp/nederdel från en annan, och med knytband istället för dragkedja (vill inte, men säkarast då jag går ner i vikt)
Blir besätllning den 25:e här = löningsdagen! hehe.
SKall också be nån hemma hjälpa mig att mäta, min har också låg rygg så ska ut & leta BH nu som jag kan mäta mig i så det blir exakt samma höjd på bysten :)
Lycka till! :)