Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Smuppra skrev 2011-05-31 18:21:09 följande:
Men äntligen sol och värme! Det var dock mycket tungt att jogga idag, så otroligt kvavt. Men men, man vänjer sig!Miceme jag vill också få tips på bra smink, jag använder typ bara mascara så är lite osäker på vad jag ska ha
Och så håller jag på att bli tokig. Bror min gifter sig den 18 juni och jag har ärligt talat sprungit i hur många affärer som helst utan att hitta någon klänning. Bor i huvudstaden och har strl 38-40, ska det vara så sjukt svårt?! Får inte ha svart eller vit klänning och den ska vara knälång ungefär, iaf inte lång och inte utmanande. Jag vill gärna att den ska se lite lyxig ut, dvs inte vanlig bomullsklänning man kan ha på stranden direkt, och inte blommönstrad eftersom det finns överallt just nu och jag vill vara lite unik. Ingen klänning typ H&M klänning, som är jättevanlig och som folk när de går hem från bröllopsfesten ser i skyltfönstret liksom, lite unik. Har varit i flera shoppingcenter, i city, på Drottninggatan och andra gator. Sökt efter små boutiquer, kollat i affärer jag aldrig går in i annars. Tänkte lägga max 1000 kr, helst mycket under. Jag kammar hem noll. Har funnit en fin som bara fanns i strl xs och inte kommer in igen i större strl, och en fin som kostade 1299 kr. Sedan tycker jag denna är fin också men finns bara i strl xs och s och är osäker på om jag kommer i s så den sitter fint... Jag blir absolut galen