nica83 skrev 2011-04-15 11:56:51 följande:
Ja det känns lite som en chansning. Men går den hem har man kommit billigt undan... gud så svårt... Vad tror du om den här modellen, det känns som den kan gå hem i billigt material?
Tror säkert den kan bli superfin, det brukar de allra flesta bli. När det gäller klänningar med "ballerina-fluff" utanpå så är jag dock lite rädd för att det ska bli plastkänsla på fluffet, särskilt om det görs i glansigt material. Men, jag borde egentligen lämna över materialsnacket till 1700-tal, som är sååå mycket bättre på det än jag.
Som sagt, det kan verkligen bli en fullträff av den klänningen. Kanske nån annan har bättre insikt i vad milanoo använder för material och om det verkar vara bra kvalitet?
Junibruden skrev 2011-04-15 11:59:05 följande:
Här är bilderna på min färdiga klänning från Milly:
Bilderna är inte de bästa.... Jag stressade en hel del på Bella, så hon påstod att jag inte skulle bli rädd för bilderna, de hade bara snabbt satt den på en provdocka för att ta bilderna...
Snörningen i ryggen fattas ju på bilderna, men den ska alltså vara där. Rosetten ser iaf på bilden för rosa ut, men jag får se i verkligeheten hur den ser ut och sedan bestämma om jag ska ha en rosett alls och får jag lov att sy en ny. Rosetten sitter ju löst, så inget problem att byta ut/ ta bort.
Nu ska klänningen då tvättas och imorgon skickas den iväg, så allra allra senast i slutet på nästa vecka borde jag ha den.
Shiiiiit! Den är ju jättefin!! Jag tycker att bandet såg super ut; tror det blir lite annat när du ser den på riktigt (milly verkar vara duktig på att få blixtblänk på alla sina bilder...).