Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Den är skitvacker så nöjd annars, vill dock kunna gå ordenlitgt och slippa hålla upp klänningen framtill som en prinsessa hela kvällen ;)
Den korta versionen är: vi bestämde oss för att bo isär ett tag, jag skaffade lägenheten. Vi bodde isär i 2 mån men kom på snabbt att vi inte ville bo isär så länge. Han bodde kvar i vår gamla lägenhet tills vi vår uppsägningstid gick ut (igår) och då flyttade han hit. Eller lite innan... Först funderade vi på att hyra ut den här (en etta) i andrahand och hyra en 2a. Men vi har rekordlåg boendekostnad (och superfräsch lägenhet!) så vi ska försöka stå ut här så länge vi kan och samla pengar på hög till kontantinsats till nästa hus/lägenhet.
Men Tinzi! Tror inte att den kommer va så svår/dyr att lägga upp och det är nog enklast att göra i midjan, inte vid fållen. Och måste säga att du passar helt fantastiskt i den!! Spetsen på kjolen är ju galet maffig!
1700tal - Nej, tjejen som bodde i lägenheten innan oss målade den. Hon jobbar som grafisk designer eller något. Jätteduktig är hon :)
DD - Men gud, nu såg jag det om hunden. Jag beklagar verkligen! Usch, vad sorgligt :(
Tiniz - Haha ja, stappla fram på såna höga klackar kanske skulle vara något.. eller varför inte styltor? Såna som man spänner fast på benen ;P
Mm, nu har vi ju bara bott här nån vecka båda 2 så får återkomma med saken om ett tag... Än så länge går det bra men vi är noga med att hela tiden plocka upp saker osv så det inte känns stökigt. Sen är vi ju båda borta heltid numera med plugg och jobb. En katt och en hund har vi med... Så vi får se. Men tänk tanken att kunna lägga undan 15-20 000 kr/mån och ändå leva gott, gå ut och äta, köpa kläder osv. Medge att det genast låter liiite uthärdligare då?!
Har hängt i tråden ett tag lite osynlig och läst allt ni skriver.... En smygare alltså
Vi gifter oss den 1/6 2013 och har inte planerat ngt... Eller jag har men sambon vet inte om han vill göra det "bara vi" eller med lite folk. Jag har väntat läääänge på det här så är ganska kompromiss vänlig om man säger så. Fast självklart så hoppas jag på ett lite större.
Har en kompis som beställde klänningar härifrån www.dailymoda.com som blev jätte fina. Så eventuellt blir det därifrån. Ska bara gå ner 20-25 kg först men sen ska det beställas. Men hur f-n bestämmer man sig? Antar jag måste prova lite hur modellerna sitter först. Så bara att börja kämpa med vikten...
Och cockrar är bara sockersöta på utsidan. Hon tycker hon är större än stor och grymt envis och dominant. Vår förra hund var en bitsk terrier. Det tog henne 2 dagar som 8-veckors valp att samla ihop alla hans ben och leksaker och göra dem till sina. De drog i leksakerna med tänderna båda två åt varsitt håll medan han vrålmorrade. Hon bara la sig platt på magen och gjorde stora puppy-eyes och släppte INTE. Till slut gav han upp och släppte... Så det lilla "sockersöta" fluffet handskas vi med varje dag!
Vi hade en sån bullterrier på valpkursen på bruksan. Den var inte lätt, de fick specialhjälp av ledarna. Men de ägarna var nog inga hundmännikor alls...