Skumboll skrev 2011-06-23 16:49:50 följande:
Hahaha, herr toyboy får ett ansikte! Det ser jag fram emot!
Ja, skapligt billigt tycker jag. Skorna gick på 2 pix så det väger ju upp lite.... haha!
Japp, Mr toyboy blir snart verklig!
Hm, skor har vi inte ens tänkt på. Det tar vi sen.
skräpsmulan skrev 2011-06-23 16:54:24 följande:
Hej!
Jag skulle vilja beställa klänningar till mina tärnor från Kina. Har tittat på Millys hemsida o de ser superfina ut trots att de är så billiga! Har också läst i denna tråden att de flesta av de som beställt sin brudklänning därifrån har varit väldigt nöjda. Så jag undrar:
1: Har någon beställt tärnklänningar från Milly eller annat kinesiskt företag (i så fall vilket)? Hur blev resultatet? Gärna bild! : )
2: Oavsettt om det är klänning till bruden eller tärnorna, har någon "uppgraderat" sitt plagg till silk istället för taft eller satin?
3: Är det tillräckligt fint med satin eller taft, eller bör man betala extra för silk?
Hoppas någon har erfarenhet av detta. Tack så länge!
Kan ju svara på 2 och 3.
2. Jag har uppgraderat till silk taffeta (bild finns i galleriet, den översta fluffmodellen). Vad jag vet så är jag den enda som gjort det.
3. Det är väl en fråga om förväntningar, tycke och smak. Jag syr mkt själv, älskar tyger och gillar när kläder har det rätta "fallet". Bör tilläggas att alla klänningar jag har sett och provat i svenska butiker (i typ 8-15 000 krsklassen) har samtliga varit i polyester. Så om klänningarna i sverige för 15 000 kr är tillräckligt fina för dig, då kan du gott "nöja" dig med polyester. Om du sen vill lyxa till det och skapa en klänningarnas rolls royce, då kan du uppgradera till silke. Jag tycker det var värt varenda krona, tyget är magnifikt!! Har även tygprover hemma på millys sidenorganza, sidenchiffong, sidensatin och sidenfoder. Chiffongen är den enda jag inte ser skillnad på, de andra är underbara! Men det är jag det...