Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Fler tips på fyrtaktiga låtar mottages tacksamt!
Idag var det ju riktigt soligt, ut med er nu ni som ville bli bruna!
Har varit i både prag och barcelona och jag skulle ta barcelona! Prag passar ju in på min makes intressen, vackra byggnader osv men barcelona passar ju alltihop. Sol, bad, stränder, båtar, fantastiska restauranger OCH vackra kyrkor!
Men stränderna måste ju synas på en stadskarta. Och på hotels.com och liknande siter finns ju jämn kartor där hotellen är markerade. Det fanns en hel DRÖS hotell där nere vid vattnet där all "action" var. Sen vet jag inte vad prisskillnaden är men vet att vi blängde avundsjukt på de hotellen när vi pallrade oss mot tunnelbanestationen varenda kväll efter god mat och massa vin, haha! Och då sa vi att nästa gång skulle vi bo vid vattnet!
Va, hur kan du inte äta fisk?? Men kan hålla med om att vissa fiskrätter var lite mysko. Var inte helt säker på vad som var fram och bak på vissa fisksorter och vad man skulle äta/inte äta.. Men vinet var som det skulle, gott, lokalt, prisvärt och i stor mängd! Och btw, det verkar inte som att det går att beställa ett GLAS vin i barcelona. På samtliga restauranger beställde vi ett glas var och fick in en hel flaska. Sen var det bara att dricka det man ville, antar att de slängde det som blev över (OM det blev nåt över!). Det verkade inte vara nån skillnad på priset men å andra sidan stannade vi förstås aldrig vid ett glas, vad vet jag - det kanske bara var ett försäljningsknep... Som fungerade!