• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag orkar inte läsa ikapp hundra sidor, ni måste ju skriva så fingrarna glöder här inne!!!

Något jag är glad över, är dock att det inte är en enda bild i syne just nu, för då kan jag inte bli lockad till att köpa mer :P

Igår snickrade jag lite på vår bröllopshemsida, beställde inbjudningarna och min blivande köpte sin kostym :) Han var så stilig så :D

Vi beställde dessutom en väst till honom med matchande kravatt och fyra slipsar till marskalkerna, för det betalade vi 460kr inkl frakt. Jag är helt sjukt nöjd! :)

Sitter också som på nålar över tärnklänningarna, som enligt säljaren ska skickas senast på måndag. De lär ju alltså skickas på måndag, men det är ju inte ens en vecka kvar!

Just ja, ni som beställt från Kina och fått hem era klänningar, hur lång var själva frakt-tiden?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-05-05 10:06:45 följande:
    2-3 dagar brukar frakten ta.
    Oj, det var ju riktigt snabbt :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-05-05 10:15:48 följande:
    Ja, när det väl skickas säger det bara tjoff, så är de här! Skrattande
    Junibruden skrev 2011-05-05 10:28:53 följande:
    min skickades iväg en lördag eftermiddag och jag fick den på tisdag förmiddag, så sen gör det verkligen snabbt
    Då är det ju bara att hålla tummarna för att klänningarna ska komma i slutet av nästa vecka :) Tar dock förmodligen en dag extra att skicka det hit upp till norrland :P

Förstår inte hur det kan gå så snabbt. Har beställt småsaker från ebay, som skickades för typ 3 veckor sedan som fortfarande inte kommit. Jag börjar tvivla på att det kommer hitta hit alls :P
  • Pinkgrape
    jennifaer skrev 2011-05-05 10:52:46 följande:
    Nope tar inte alls längre tid till norrland! Skrattande Men när jag kollade var mitt paket skulle vara stod det arlanda men det var här (i umeå) så de kanske bara inte har några namn på terminalerna här uppeFlört
    Haha jasså? Jamen det låter ju jättebra :) Man är ju så nyfiken och vill bara ha alla klänningar här nu! :D
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-05-05 10:52:01 följande:
    Men de skickas säkert med vanligt postpaket. Den är ju så de kan erbjuda billig eller ingen frakt. Klänningarna skickas som express med flyg hela vägen hit och det kostar därefter. Skrattande 50-60 dollar brukar det går på, fast en del har det nog inbakat i priset.

Jag fick tygproverna skickade från Milly i vanlig postgång och det tog 3 månader.
    Krazzzy skrev 2011-05-05 10:44:08 följande:
    TJOHO! Gud va kul! Då har du dem snart Skrattande Det gick ju jätte fort när de skickade min
    Ahaa, ja det är klart, det har jag inte tänkt på! Så är det nog :)
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-05-05 11:38:55 följande:
    Farmall: Suuuuuuperfin verkligen!!
    Kan skriva under på det. Jättefin klänning Farmall :D
    Tummen upp! hihi
  • Pinkgrape
    Nu har jag äntligen fått tummen ut och beställt en underkjol till klänningen jag ska ha under vigseln. Eftersom jag inte har en aning om underkjolar, så gick jag på känslan. Denna såg bra ut tycker jag. Håller tummarna hehe

Betalade hela 185kr för den ;P
  • Pinkgrape
    Precious Love skrev 2011-05-07 15:57:33 följande:
    Ja, jag är nöjd med överlag. Bara det där med korsettsnörningen som störde mig lite men det är ju ingen stor grej. Klänningen är värd de 1483 kr som den kostade, och mer därtill. :)
    Vilken otroligt vacker klänning! :D Och vilken kap för den pengen!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!